Log in

View Full Version : geschiedenis van mijn golf

Pedaalemmer
20-08-2004, 09:40
Nu zat ik in de auto gister en bedacht ik me ineens dat me kenteken niet klopt met het jaartal...mijn huidige kenteken begint met RH-CC-LL zat ik door mijn papieren te snuffelen en vond ik mijn onderhoudsboekje....

daarin staat:

afleveringsdatum: 13-05-85

een hoop blabla

Deze auto met Kenteken: NF-03-ZH

dus....mijn auto is opnieuw op kenteken gezet (niet ingevoerd dus) maar waarom?....totall los geweest?

wie o wie kan mij een een duwtje in de richting geven.

Jurgen Santana
20-08-2004, 10:07
Kentekenbewijs kwijt of gestolen geweest?

Pedaalemmer
20-08-2004, 10:13
Hoe zou ik dat uit kunnen zoeken...alleen via de toen huidige eigenaar? of kan dat anders

Pedaalemmer
20-08-2004, 10:33
ik zou ook graag dat oude kenteken terug willen...op de papieren staat hier trouwens niks over. en als bouwjaar en uitgifte datum staat beide 1985.

Beetlefreak
20-08-2004, 11:23
Hoe zou ik dat uit kunnen zoeken...alleen via de toen huidige eigenaar? of kan dat anders
RDW???????

Marco
20-08-2004, 11:27
Misschien is de auto wel ge-exporteerd geweest en daarna weer geimporteerd?? Daar al eens over nagedacht??

Pedaalemmer
20-08-2004, 11:56
Misschien is de auto wel ge-exporteerd geweest en daarna weer geimporteerd?? Daar al eens over nagedacht??

nee dat lijkt me niet...aangezien hij ook gewoon in onderhoud is gebleven van 1985 tot/met 1992 bij de VW Dealer hier in Den Bosch waar hij ook orgineel is verkocht.

Ik denk zelf totall los o...waarom? omdat ik vorig jaar ontdekte dat de rechter wiel kast achter Helemaal...maar dan ook helemaal rot was.
Er zaten 4 gaten in die varieerde van een grote van 3 bij 3 cm to een gat waar je met je arm doorheen kan.

Maar hoe kom ik hier achter...? rdw?

Balletje is aan het rollen gekomen omdat de VW dealer ze mijn kenteken niet kon vinden in de database toen ik er een onderdeel voor wilde hebben en ze zeiden dat hij ingevoerd moest zijn.

of kenteken bewijs kwijt.

ik was zelf bang dat de auto gestolen was..maar een gestolen auto in onderhoud houden bij de vw dealer? leek me een beetje raar.

Fred
20-08-2004, 12:03
Als de wagen *officieel* nieuw op kenteken is gezet, word ook de database waarin de bijbehorende gegevens staan opgeslagen bijgewerkt..

Gebeurt ook met import auto's, zoals bekend komt mijn Golfie oorspronkelijk uit Zweden, maar kan gewoon worden gevonden aan de hand van het kenteken wat ten tijde van de import (1993) is afgegeven..

Kan zijn dat de database niet is aangepast dus ...

johangolf1
20-08-2004, 12:23
een vriend van me heeft een golf gti uit 1987 en is een orginele nederlander maar heeft een kenteken uit 2000 geloof ik...
de auto is hiervoor grijs geweest maar overal waar we zijn nieuwe kenteken opgeven is het nergens bekend ook niet bij de vw waar hij zelf werk...
en als we zijn oude grijze kenteken geven knalt alles er zo uit...

ik zou als ik jou was eens bij de rdw navraag doen hierover misschien dat zij je meer kunnen vertellen... kunnen ze ook op ziin schadeverleden pas kijken als die er tenminste is natuurlijk...

Pedaalemmer
20-08-2004, 12:44
misschien dat ik dan beter onderdelen kan opvragen onder het oude kenteken bewijs..maar ik wil wel graag weten hoe het zit nu ik dit weet zal dit altijd in me hoofd blijven zitten.

johangolf1
20-08-2004, 12:52
ja dat zou ik ook willen weten ja...
effe navraag doen bij de rdw misschien dat zij iets voor je kunnen doen ofzo...

Marco
20-08-2004, 13:02
Henk je kunt de RDW gewoon een mailtje sturen, Meestal zijn ze best behulpzaam. Leg gewoon uit waar je mee zit en je hoort vanzelf van ze

hajee
20-08-2004, 13:13
een aantal jaren terug kreeg je bij een schade waar het kenteken werd ingevorderd een nieuw kentekennummer als je de auto weer bij de rdw had laten keuren.
bij export en later weer herimport krijg je gewoon je oude nummer terug.
dus geen nieuw nummer.
:o

hajee
20-08-2004, 13:17
ik weet niet zo 1,2,3 of je dat originele 85-er nummer weer terug kunt krijgen ipv rh-cc-ll
zal t tjekke

Pedaalemmer
20-08-2004, 13:46
@ marco: Ik heb de rdw idd al ff gemaild

@hajee: Laat het me aub even weten

Cabby 82 TDi
20-08-2004, 22:57
Je kunt je onderdelen beter op Chassisnr. bestellen. Dat ga je altijd goed.

Pedaalemmer
24-08-2004, 08:26
In het verleden (tot 1 juli 1987) werd er een nieuw kentekennummer afgegeven als er een vervangend kentekenbewijs voor een voertuig werd aangevraagd. I.p.v. een nieuw kentekennummer wordt vanaf 1 juli 1987 de duplicaatcode op het kentekenbewijs aangepast. Dit is de reden waarom u nog een ander kentekennummer heeft gevonden bij de auto.

oftewel hij was zijn papieren kwijtgeraakt...

sjampoo
24-08-2004, 09:56
RDW

Als je geluk hebt,.. kan je nu al je originele kenteken terug krijgen.. als je pech hebt pas als ie bijv de oldtimer status heeft bereikt..

De oudste (mij bekende) polo 1 van Nederland (1975) heeft ook een 'te nieuw' kenteken: Is ooit in beslag genomen geweest door de bank... Die heeft nieuw kenteken aangevraagd. Oude kenteken KAN er terug op (verzoek indienen bla bla), maar de huidige eigenaar vind het wel prima zo. Heb ie nog eens wat leuks te lullen..

Pedaalemmer
24-08-2004, 10:26
en hoe dien ik zo`n verzoek in...ik zou het natuurlijk echt gruwlijk vinden als ik die terug kan krijgen..

sjampoo
24-08-2004, 11:23
Naast je toetsenbord, staat er ergens een telefoon..

0900-0739

das t nummer van de RDW

of
0598 393 330

(das t nummer voor als je 1) geen 10ct per minuut wilt betalen of 2) je vanuit het buitenland belt)

Ik wil ook wel voor je bellen, maar dan heb je de info weer 'via via' verkregen en zijn er geen rechten aan te ontlenen etc etc...

Pedaalemmer
24-08-2004, 11:40
en dan zeg ik tegen die figuren dat ik me kenteken terug wil?

sjampoo
24-08-2004, 11:46
en dan zeg ik tegen die figuren dat ik me kenteken terug wil?

Nee, tuurlijk niet.

Je belt op:

RDW: RDW met Liezelot, goedemiddag
GTIpowerrr: Ja, hallo, spreek ik met chinees de grote muur? Ik had graag de 22
RDW: Hallo meneer! Dit is niet de chinees
GTIpowerrr: oh, sorry, dan ben ik verkeerd verbonden, maar nu ik u toch spreek, hoe was uw naam?
RDW: u spreekt met de RDW, mijn naam is Liezelot Tomassen.
GTIpowerrr: Oh, u spreekt met GTIpowerrr. Dat treft, ik moest net aan u denken.. niet aan u natuurlijk, maar gewoon aan de RDW.. maar nu ik het zo over heb: Nu moet ik aan u denken.. wat heeft u aan?
RDW: Ik heb hier geen zin in meneer, goedemi
GTIpowerrr: Nee, niet ophangen, sorry, ik heb geen humor..
RDW: Meneer,... waar belt u voor?
GTIpowerrr: 'doet verhaal over kenteken / ander kenteken bla bla'
RDW: (zoek speur).. Nou, normaal gezien kan het wel, maar aangezien u mij ondertussen al met uw humorloze gedachtes heeft uitgekleed,. vandaag even niet.. bel morgen maar terug als mijn fijne collega Ben de Hakker weer terug is van de tatoo-shop. Goedemiddag!

Beetlefreak
24-08-2004, 11:49
Lol :D:D

Pedaalemmer
24-08-2004, 11:52
Nee, tuurlijk niet.

Je belt op:

RDW: RDW met Liezelot, goedemiddag
GTIpowerrr: Ja, hallo, spreek ik met chinees de grote muur? Ik had graag de 22
RDW: Hallo meneer! Dit is niet de chinees
GTIpowerrr: oh, sorry, dan ben ik verkeerd verbonden, maar nu ik u toch spreek, hoe was uw naam?
RDW: u spreekt met de RDW, mijn naam is Liezelot Tomassen.
GTIpowerrr: Oh, u spreekt met GTIpowerrr. Dat treft, ik moest net aan u denken.. niet aan u natuurlijk, maar gewoon aan de RDW.. maar nu ik het zo over heb: Nu moet ik aan u denken.. wat heeft u aan?
RDW: Ik heb hier geen zin in meneer, goedemi
GTIpowerrr: Nee, niet ophangen, sorry, ik heb geen humor..
RDW: Meneer,... waar belt u voor?
GTIpowerrr: 'doet verhaal over kenteken / ander kenteken bla bla'
RDW: (zoek speur).. Nou, normaal gezien kan het wel, maar aangezien u mij ondertussen al met uw humorloze gedachtes heeft uitgekleed,. vandaag even niet.. bel morgen maar terug als mijn fijne collega Ben de Hakker weer terug is van de tatoo-shop. Goedemiddag!

dat is duidelijk dan bel ik morgen wel even met ben :D

maar ff serieus...de auto staat niet op mijn naam maar op die van mijn broer...dus hij moet eigenlijk bellen..

sjampoo
24-08-2004, 12:08
Alsof jij niet kunt bellen alsof jij je broer bent...

Als je helemaal slim bent, bel je op met de naam Powerrr... ipv ook je voornaam te gebruiken..
Leer wel ff de geboorte datum van je broer uit je hoofd.. mochten ze uberhaupt vragen gaan stellen, en waar je woont..

Tjaap
24-08-2004, 13:43
lol @ sjampoo's prankcall

Pedaalemmer
24-08-2004, 14:14
Alsof jij niet kunt bellen alsof jij je broer bent...

Als je helemaal slim bent, bel je op met de naam Powerrr... ipv ook je voornaam te gebruiken..
Leer wel ff de geboorte datum van je broer uit je hoofd.. mochten ze uberhaupt vragen gaan stellen, en waar je woont..

ja ik zeg toch EIGENLIJK kan hij dat dus alleen...ik had dus bijna als mezelf gebeld. Maar ik ga dit eerst even me them overleggen. Zetten we de auto gelijk op mijn naam. hij heeft al lang genoeg kunnen genieten zijn no-claim zit nu op 45% dus die mag hij zelf verder opbouwen :D

MaceNL
24-08-2004, 14:32
Sjampoo werelds :D

Hier willen we meer van.

Maken we een topic in Off-Topic : GTIPOWErrrr belt vandaag met ;)

Pedaalemmer
24-08-2004, 14:34
Sjampoo werelds :D

Hier willen we meer van.

Maken we een topic in Off-Topic : GTIPOWErrrr belt vandaag met ;)

zelfs de administrator gaat offtoic :eek:

sjampoo
24-08-2004, 14:42
Mijn post was min of meer een beetje bedoelt te jennen.....(met een klein-humoristisch-toontje).

Boodschap is hoe dan ook duidelijk: Nait Soezen,. gewoon bellen en je verhaal doen.
\

Marco
24-08-2004, 17:12
Dat moet je wel je naam zo uitspreken als ze bij danoontje doen, hallo met GTIPowerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

niels_g60-power
24-08-2004, 17:24
:biggrin: :biggrin: :biggrin:

Pedaalemmer
24-08-2004, 18:10
Dat moet je wel je naam zo uitspreken als ze bij danoontje doen, hallo met GTIPowerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

hoezo was er nog een andere manier om mijn naam uit te spreken dan ;)

Beetlefreak
24-08-2004, 22:49
hoezo was er nog een andere manier om mijn naam uit te spreken dan ;)
HENK

:D :D :D :D :D

Pedaalemmer
25-08-2004, 11:33
Geachte heer Van Beek,

In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.

Het is inderdaad mogelijk om het oude kentekennummer weer bij uw auto te krijgen.

Hiervoor kunt u bij één van de hieronder genoemde partijen de aanvraag indienen.

De RDW;
- Om een aanvraag te doen bij de RDW stuurt u een brief en het complete originele kentekenbewijs (Voertuigbewijs, Tenaamstellingsbewijs en het Overschrijvingsbewijs), naar het volgende adres:

RDW
Unit VRD
Postbus 30.000
9640 RA VEENDAM

De kosten bedragen 37,- euro. Dit bedrag kunt u overmaken op gironummer 3227597 t.n.v. de RDW in Veendam, o.v.v. het kentekennummer van uw auto en 'omwisseling naar historisch nummer'.

FEHAC;
Federatie Historische Automobiel Club. Hier kunt u een aanvraagformulier voor omwisseling aanvragen door 56,72 euro over te maken op gironummer 1304483 ten name van de FEHAC in Bilthoven. Met dit formulier en alle delen van het kentekenbewijs vraagt u bij de RDW in Veendam de omwisseling aan. Het telefoonnummer van de FEHAC is 030 228 88 60.

First Class Editions. Telefoonnummer 0183 44 38 55, faxnummer: 0183 44 29 66, e-mail: firstca@worldonline.nl. De kosten voor omwisseling zijn afhankelijk van het soort nummerplaat dat men bestelt.

Het is verstandig fotokopieën te maken van het originele kentekenbewijs en de stukken aangetekend op te sturen.

Ik vertrouw erop u hiermee van dienst te zijn geweest.

Met vriendelijke groet,

Medewerker Klantenservice RDW

De informatie in dit E-mail bericht is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde. Als u deze E-mail onterecht heeft ontvangen, wilt u dan zo vriendelijk zijn om de afzender te waarschuwen en de gegevens te verwijderen.

oke dus...als ik nu een brief stuur naar de rdw...maar ik moet mijn orginele papieren mee opsturen en dat vind ik geen strak plan?!

Allart-Ghetta
25-08-2004, 16:38
Ik heb een Jetta 1.6 automaat op kenteken, nu wil ik een Jetta GTX 16V kopen en min huidige kenteken vind ik zo tof dat ik dat wil houden, hoe moet ik dat doen?
Ohja er moet ook 3 deurs op het kenteken komen en wolfsburg edition one.

Pedaalemmer
25-08-2004, 16:40
Ik heb een Jetta 1.6 automaat op kenteken, nu wil ik een Jetta GTX 16V kopen en min huidige kenteken vind ik zo tof dat ik dat wil houden, hoe moet ik dat doen?
Ohja er moet ook 3 deurs op het kenteken komen en wolfsburg edition one.

jij snapt het niet helemaal he

Marco
25-08-2004, 16:43
oke dus...als ik nu een brief stuur naar de rdw...maar ik moet mijn orginele papieren mee opsturen en dat vind ik geen strak plan?!

Volgens mij zaten je ogen verstopt??? Want wat zegt onze medewerker van de RDW???????

Het is verstandig fotokopieën te maken van het originele kentekenbewijs en de stukken aangetekend op te sturen.

DUS.............................

Pedaalemmer
25-08-2004, 16:53
ik weet genoeg...allemaal bedankt voor de hulp.

topic mag dicht

Marco
25-08-2004, 20:04
Closet

Marco
07-10-2005, 18:15
Weer geopend, na vraag van Topic - Starter