PDA

View Full Version : koelvloeistof komt omhoog

sdi-tje
19-07-2008, 11:31
vanmorgen koelvloeistof bijgevult,olie gepeild, accu opgeladen,koelvin ervoor gezet en kijken of de golf 1.6 automaat wou starten.
starten deed hij wel daar was ik wel blij om, omdat ik de motor nog niet had gehoord.
totdat de koelvloeistof er weer bij het potje uitkwam.
de koelvin was ook nog niet aangelagen
is hij nu gewoon even te warm geweest of zijn er ergere dingen in de wereld :D ?

golf mkII 16v
19-07-2008, 11:57
Controleer het dunne slangetje van de radisteur naar exspansievat of deze open is
Kan ook in de aansluiting van de radiateur zitten[van het dunne slangetje]

J_Fix
19-07-2008, 17:08
vanmorgen koelvloeistof bijgevult,olie gepeild, accu opgeladen,koelvin ervoor gezet en kijken of de golf 1.6 automaat wou starten.
starten deed hij wel daar was ik wel blij om, omdat ik de motor nog niet had gehoord.
totdat de koelvloeistof er weer bij het potje uitkwam.
de koelvin was ook nog niet aangelagen
is hij nu gewoon even te warm geweest of zijn er ergere dingen in de wereld :D ?

Moest je veel koelvloeistof bijvullen? Gewoon wat natte vinger gokjes: misschien thermostaatje wat niet open gaat? Waren de slangen onder en boven warm toen ie overstroomde? Of anders een defecte thermocontact schakelaar (voor de fan)?
Gewoon zo maar wat gokjes maar simpel te checken.

PluRRie
19-07-2008, 17:15
overdruk in je koelsysteem?(koppaking lek)

J_Fix
19-07-2008, 17:25
overdruk in je koelsysteem?(koppaking lek)

Kan wel maar dan borrelt hij meer (althans meestal). Je kunt altijd even checken natuurlijk. Motor starten. Dop er af, en dan kijken of hij borrelt bij gas geven. Is niet 100% secuur maar wel makkelijk te proberen.

jurie
19-07-2008, 18:08
kzou inieder geval effe de thermostaat eruit halen.

sdi-tje
20-07-2008, 11:01
ik zal alle slangetjes, ingangen, uitgangen even nagaan :thumbup:
kijken wat er uit komt :D