View Full Version : Remklauw Golf 1 Cabrio
Dag,
Mijn remklauw van mijn golf 1 Cabrio uit 1988 is stuk (ontluchtingsventiel afgebroken) Nu ben ik op zoek naar een nieuwe, maar hij lijkt heel erg veel op die van een Golf Mk2/Jetta MK2 remklauw voor geventileerde schijven,
Is dit zo?
SpiderClass
24-07-2008, 18:31
Waarschijnlijk heb je dan een VWII klauw (staat er op) en die is inderdaad het zelfde, teminste van de eerste lichting golf 2.. Alleen de schoen is anders waar je hem op monteerd.. Maar die heb jezelf nog dus..
Waarschijnlijk heb je dan een VWII klauw (staat er op) en die is inderdaad het zelfde, teminste van de eerste lichting golf 2.. Alleen de schoen is anders waar je hem op monteerd.. Maar die heb jezelf nog dus..
Okay, maar je hebt remklauwen met dunne ontluchtingsventielen en dikkere, maar daar zit ook geen verschil in.
Maar volgens mij is het zo'n VWII versie, dus kan ik er gewoon een van een golf 2 opgooien, mooi om te weten :)
Groeten
SpiderClass
24-07-2008, 19:19
Ja VWII is VWII, maar oppassen met de laatste versie golf 2 en dan gti want dan passen ze niet. Dacht dat het tot '89 was..
golf mkII 16v
24-07-2008, 19:23
Wel de geleide pennen van de oude klauw over zetten
Ik had nog remklauwen van een golf GTI uit 1986 liggen, die we ooit leeg hebben getrokken, dus deze ga ik morgen passen, zo te zien, leken ze veel van elkaar weg te hebben. Lijkt me wel te passen, zal er morgen even naar kijken!
Iig bedankt voor de info!
SpiderClass
25-07-2008, 07:07
Succes :thumbup: Maakt weer een verschil in de portemonnee als je ze kan hergebruiken ;)
En even een terugkoppeling, het past inderdaad, klauw zit er weer op.
Net even nieuwe remvloeistof gehaald, straks even ontluchten en dan moet hij rijden :)
SpiderClass
25-07-2008, 21:36
goed bezig :thumbup:
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.