Log in

View Full Version : vreemde elektro vraag

goonie
25-07-2008, 10:14
ik ben bezig met een branstof expiriment aan gezien de prijzen maar mijn vraag is welke draad ik moet hebben om met een pot meter de brandstof toevoer te kunnen regelen.. ik begreep dat het iets met de ecu te maken had.
ik heb een 2h 1800 8v blok..

ben benieuwd of er iemand is die dit kan weten..

alvast bedankt...

martin
25-07-2008, 10:42
Je kan het wel softwarematig regelen, maar even ergens een potmetertje tussen zetten werkt niet. De ecu meet verschillende waardes en aan de hand daarvan wordt het brandstofmanagement geregeld.
Je moet dus meerdere factoren beïnvloeden om een gewenst resultaat te behalen.
De brandstofpomp zelf kan je niet regelen. Die geeft een vast volume af (liters per uur) Alles wat er teveel ingaat, gaat middels de retourleiding weer terug de tank in.
Een pomp met een lagere druk geeft tot resultaat dat de motor slecht start en in het begin beroerd loopt. Dus ook daar valt weinig te behalen.
De grootste boosdoender is nog altijd de rechtervoet.

Probeer er eerst eens achter te komen wat het daadwerkelijke verbruik is en ga daarmee aan de slag.

goonie
25-07-2008, 10:56
hmm okay thanks voor je uit leg maar ik zal het anders uitleggen... ik ben bezig met waterstof als brandstof en mijn doel is dat ik het waterstof toevoeg en dan tijdens het rijden de benzine toevoer naar beneden kan draaien terwijl ik er meer waterstof bij doe.. vandaar het pot metertje..