PDA

View Full Version : Remsysteem Golf 1 Cabrio


Nas
25-07-2008, 18:55
Dag mensen,

Diegene die mijn project topic hebben gevolgd, hebben gezien dat ik mijn complete remmerij rondom heb vervangen. Nu heb ik zojuist alles ontlucht, maar hij remt nog steeds behoorlijk stroef.

Als ik met +/- 80 vol in de ankers ga, blokkeren er geen wielen en remt hij langzaam af.

Wat kan het nog zijn? Ik zat zelf aan de rembekrachtiger te denken, maar misschien zijn er meer suggesties? wil de auto zsm invoeren, dus dan moeten de remmen wel werken ;)

Alvast bedankt voor de reactie's!

golf1tattoo
25-07-2008, 19:11
Nieuwe schijven en blokken moeten altijd ff "inlopen''.
Het remmen moet vanzelf beter gaan.
Als dat niet het geval is kan er misschien nog wat lucht in de remkrachtverdeler zitten.
Gewoon ff de leidingen daar iets losdraaien en ontluchten.

Nas
25-07-2008, 21:30
Nou, heb net nog even een testronde gemaakt, maar moet met man en macht op me pedaal drukken, wil er iets van een stilstand komen, dus denk niet dat dat iets met inlopen te maken heeft, zou wel mooi zijn.. :)

De hoofdremcilinder, kan het niet zijn, dat deze het niet goed meer doet,
Remdruk is er genoeg, daar kan het niet aan liggen, maar lijkt alsof de kracht die ik uit oefen, niet op de remmen terecht komt, zou dat aan de hoofdremcilinder kunnen liggen?

Samurai
25-07-2008, 21:32
Klopt helemaal wat golf1tattoo zegt, heb je de remvloeistof ook al vervangen?
Dit scheelt veel. even alles eruit halen nieuwe erin doen en ontluchten!

Maar je hebt nu wel schade aan je nieuwe remmen gedaan, je mhoort het rustig in te laten lopen, doordat je nu hard hebt geremt (onodig) trekt de lijmlaag waarmee het frictiemateriaal van de remblokken op het metaal zit gelijmt. Naar het oppervlakte, en krijg je dus last van fading. Je blokken worden dan heel erg hard!

Snap je het nog??

Jurgen Santana
25-07-2008, 22:04
Heb je tijdens het ontluchten het rempedaal tot de bodem ingetrapt? Dan heb je kans dat de hoofdremcillinder is overleden. Je trapt hem dan inwendig lek doordattie buiten z'n normale werkgebied komt.

Nas
25-07-2008, 22:15
Heb je tijdens het ontluchten het rempedaal tot de bodem ingetrapt? Dan heb je kans dat de hoofdremcillinder is overleden. Je trapt hem dan inwendig lek doordattie buiten z'n normale werkgebied komt.

Heb een anders systeem gebruikt, maar het broertje van me ex, heeft wel een paar keer het pedaal tot op de bodem ingestampt, toen de remmen er helemaal af waren.

misschien dat dat fataal is geweest... hoe kan ik dat het beste uitzoeken?

Jurgen Santana
25-07-2008, 22:37
Hoe je de HRC test weet ik eerlijk gezegd niet.

Henk_Pigo
25-07-2008, 22:57
Als je de rem intrapt en je merkt dat je pedaal langzaam wegzakt, dan is de kans aardig groot dat je hoofdremcilinder stuk is.

Ik heb hetzelfde gehad: paar keer ontlucht, het systeem was dicht en steeds maar geen remdruk.
In de hoofdremcilinder zitten 2 rubber afdichtingen die de remvloeistof tegenhouden van terugstromen. Na verloop van tijd kan het zijn dat buiten het normale glijbereik' van die rubbers er roest in de hoofdremcilinder komt. Dit als gevolg van vocht in de remvloeistof.
Als je dan bij het ontluchten wel een keer de rem tot de bodem toe intrapt dan gaan die rubbers over het roest schrapen en gaan ze kapot.

In jouw geval is het een kwestie van uitsluiten: als je systeem ontlucht is en er zijn nergens lekken of vochtige plekken op je remsysteem dan blijft er 1 ding over... Heb je ook de remcylinders in de trommels zelf bekeken?

sponzenbroekske
25-07-2008, 23:00
Hoe je de HRC test weet ik eerlijk gezegd niet.


Ik denk dat je erdoor trapt dat hij dan olie gaat lekken aan de remklauwen en dit zal dan zeker wel opvallen

Nas
26-07-2008, 08:26
Als je de rem intrapt en je merkt dat je pedaal langzaam wegzakt, dan is de kans aardig groot dat je hoofdremcilinder stuk is.

Ik heb hetzelfde gehad: paar keer ontlucht, het systeem was dicht en steeds maar geen remdruk.
In de hoofdremcilinder zitten 2 rubber afdichtingen die de remvloeistof tegenhouden van terugstromen. Na verloop van tijd kan het zijn dat buiten het normale glijbereik' van die rubbers er roest in de hoofdremcilinder komt. Dit als gevolg van vocht in de remvloeistof.
Als je dan bij het ontluchten wel een keer de rem tot de bodem toe intrapt dan gaan die rubbers over het roest schrapen en gaan ze kapot.

In jouw geval is het een kwestie van uitsluiten: als je systeem ontlucht is en er zijn nergens lekken of vochtige plekken op je remsysteem dan blijft er 1 ding over... Heb je ook de remcylinders in de trommels zelf bekeken?

Er is druk, en die valt niet weg..
Het systeem is ontlucht en het lekt nergens, anders zou die druk ook niet blijven, Hij remt gewoon ontzettend slecht
Remcylinders van de trommels.. Welke zijn dat? Die in de trommel zitten? want die zijn vervangen.

Kortom, heb gewoon remdruk die niet wegvalt, maar als ik erop trap, dan lijkt het alsof de remmen niet veel doen, dus kan ook niet veel hebben afgesleten aan de remschijven als ie niet super remt he...

Wat is er vervangen:
Trommelrem: Kompleet
Schijfrem: NIeuwe schijven en blokken en nieuwe ontluchtingsventielen

IK snap het iig niet meer.

Jurgen Santana
26-07-2008, 09:02
Ik denk dat je erdoor trapt dat hij dan olie gaat lekken aan de remklauwen en dit zal dan zeker wel opvallen

Dat je een kapotte HRC niet hieraan herkent weet ik wel. ;)

Nas
26-07-2008, 11:13
Heb net nog even zitten te brainstormen.
Handrem werkt wel. Ontluchten gaat ook, dus er stroomt gewoon remvloeistof door de leidingen. Als de HRC kapot zou zijn, zou mijn rempedaal niet zo hard zijn, dus dat kunnen we eigenlijk ook uitsluiten.

Enigste wat ik nog kan bedenken is dus:
- De remklauwen voor zitten vast.

golf mkII 16v
27-07-2008, 16:36
Versleten zuigers in de remklauwen
Te herkennen aan de slijt plekken [dof metaal]
Ze moeten glimmend chroom zijn wil het soepel lopen

Jurgen Santana
27-07-2008, 16:47
Heb net nog even zitten te brainstormen.
Handrem werkt wel. Ontluchten gaat ook, dus er stroomt gewoon remvloeistof door de leidingen. Als de HRC kapot zou zijn, zou mijn rempedaal niet zo hard zijn, dus dat kunnen we eigenlijk ook uitsluiten.

Enigste wat ik nog kan bedenken is dus:
- De remklauwen voor zitten vast.

Aangezien aan de ene kant de remblokken verder versleten zijn dan aan de andere kant is er in iedergeval eentje minder gangbaar.

golf mkII 16v
27-07-2008, 20:56
Met het verwisselen van de remklauw,liep er toen redelijk wat remvloeistof uit de slang??

Nas
27-07-2008, 21:30
Nou, gisteren hebben we denk ik het probleem gevonden, de rembekrachtigingspomp op het blok, deed niet veel meer, heb gelukkig nog 2 blokjes in de garage liggen dus deze gaan we eraf schroeven en erop zetten, hopelijk is dan het probleem opgelost.

Hou jullie op de hoogte.

golf mkII 16v
28-07-2008, 06:41
Aha de vacuumpomp tis een diesel!!

Nas
28-07-2008, 17:18
Yes.. zoals in mijn signature staat ;)

Had ik misschien even erbij moeten vermelden, aangezien bij Cabrio iedereen van Benzine uitgaat ;)

Nas
28-07-2008, 21:31
Maar pomp is vervangen en hij remt perfect! heb al mijn eerste km's erop zitten.
Morgen eendagskenteken aanvragen en hopelijk volgende week dinsdag invoeren :)