View Full Version : Aanschaf MK3 TDi 81kW
Ik ben van plan om een MK3 TDI 81 kw aan te schaffen. Ik heb nu eentje gezien wat me wel wat toe lijkt?
Kunnen jullie nog wat meer advies geven, ervaringen met zo'n auto, motorblok?
Dit is de link van de advertentie:
http://www.autotrader.nl/auto/kopen/voertuigdetail/645417/Volkswagen/GOLF/algemeen.htm
Alvast bedankt voor jullie reactie......
Albie
Der Einzer
26-07-2008, 16:06
lijkt me een hele nette auto.
Nette velgen , goed in de lak , goede en redelijk rappe motor.
Zou alleen de km.stand navragen. Staat er niet bij. Iets verder staat wel dat NAP aanwezig is !
Gewoon ff gaan kijken en proefritje maken lijkt me :)
Nou op de foto staat van 294.000 km (total staat ervoor) dus niet over de 3 ton... Maar kan altijd NAP navragen
tiefflieger
26-07-2008, 16:35
Mijn vriendin heeft zo'n 81 kw gehad, heerlijke auto en niks rijd lekkerder als een tdi vind ik...
We hebben trouwens ook een aantal 90pk's gehad, die zijn niet veel langzamer maar wel zuiniger.
Kmstand is wel hoog maar zou hem toch ff controleren, je mag ze niet over een kam scheren maar in Apeldoorn zit een hoop louche handel dacht ik.
Verder fijne auto's en afgezien van roest bij de mk3 hebben wij er nooit problemen mee gehad.
martinus83
26-07-2008, 17:04
Advertentie ziet er netjes uit. Hoe netjes de auto is kun je op deze fotos niet zien maar de fotos geven wel een nette indruk.
Kijk goed rondom de lijsten, achter tankklepje en dat soort dingen of er rottigheid zit.
Blokje is heerlijk, is een variabele turbo dus die zou onderin al goed op moeten komen.
Kijk gewoon goed op en rondom de auto, en check zeker even de km stand via NAP!!!
Heb zelf ook zon 81kw tdi, heerlijke diesel!
en ondanks de km stand van 294.000 km?? Aan te raden? Zijn veel kilometers natuurlijk maar die blokken kunnen dat wel hebben toch?
martinus83
26-07-2008, 18:48
Die blokken kunnen een hoop hebben ja. Turbo zal een keer vervangen moeten worden, maar ook die kan in principe een leven mee. Tis maar hoe er mee omgegaan wordt.
Mijn tdi heeft 263d gelopen en rijd prima. Heb hem zelf nu 25d km en nog geen enkel probleem mee gehad!
variant110
28-07-2008, 22:10
motors kennen veel hebben alleen moet je wel op de turbo letten die hebben variabele schoepen van binnen en die willen nogal vast gaan zitten.
je ken het wel voelen achter op de turbo daar zit een stangetje en die moet mooi op en neer kennen.
verder altijd heerlijk rijden met deze motors
ik rijd er zelf al 3 jaar mee.
Mijn vriendin heeft zo'n 81 kw gehad, heerlijke auto en niks rijd lekkerder als een tdi vind ik...
We hebben trouwens ook een aantal 90pk's gehad, die zijn niet veel langzamer maar wel zuiniger.
Kmstand is wel hoog maar zou hem toch ff controleren, je mag ze niet over een kam scheren maar in Apeldoorn zit een hoop louche handel dacht ik.
Verder fijne auto's en afgezien van roest bij de mk3 hebben wij er nooit problemen mee gehad.
Nou je had wel gelijk over die louche handel, het was van buiten niet aan te zien..... En de opties waren ook niet aanwezig zoals airco, cruise control etc.....
G-eert-40
29-07-2008, 08:09
Nou je had wel gelijk over die louche handel, het was van buiten niet aan te zien..... En de opties waren ook niet aanwezig zoals airco, cruise control etc.....
dat zie je op autotrader best vaak dat er opties genoemd worden die er helemaal niet op zitten. voorbeeld bij mijn polo g40 genesis. staat meestal bij dat die ABS en boardcomputer heeft, terwijl dat er helemaal niet origineel op zit.
jammer dat het niks geworden is, advertentie zag er wel veel belovend uit.
grtz.
Ik heb zelf ook een golf 3 tdi, deze staat nu ook te koop omdat we gewoon geen grote afstanden meer rijden. Mijne heeft climate control, 110 pk 280.000 km ook 1 airbag 3drs. grijs.
Marktplaats (http://auto.marktplaats.nl/volkswagen/181797812-volkswagen-golf-1-9-cl-tdi-81kw-kat.html?return=eJwtjcsKgzAQRf9F0KUmil1EpNg%2FCSaaYDRDZoKlpf%2Fe6WM15957YLSS6umVGFDJS68KtDrNbnBEoJpmi2CPetdpIwhaE9ZHaH5KDQ6u9zDKyuBIsewmWXa3QAwPD4y4GPy38GkFw87DdOTdJj9z3E6OawxL2fatIOO%2F11mbXF7jqXUybEX0rLWVX%2FkZQB5FMbzelBg6og%3D%3D&fs=1)
Hij mag weg voor 2750.
Ik heb zelf ook een golf 3 tdi, deze staat nu ook te koop omdat we gewoon geen grote afstanden meer rijden. Mijne heeft climate control, 110 pk 280.000 km ook 1 airbag 3drs. grijs.
Marktplaats (http://auto.marktplaats.nl/volkswagen/181797812-volkswagen-golf-1-9-cl-tdi-81kw-kat.html?return=eJwtjcsKgzAQRf9F0KUmil1EpNg%2FCSaaYDRDZoKlpf%2Fe6WM15957YLSS6umVGFDJS68KtDrNbnBEoJpmi2CPetdpIwhaE9ZHaH5KDQ6u9zDKyuBIsewmWXa3QAwPD4y4GPy38GkFw87DdOTdJj9z3E6OawxL2fatIOO%2F11mbXF7jqXUybEX0rLWVX%2FkZQB5FMbzelBg6og%3D%3D&fs=1)
Hij mag weg voor 2750.
Je hebt PM
Hij mag weg voor 2750.
Nou niet ergens om, maar als je hem wilt verkopen zou ik er een verhaal bijzetten op mp.
Wahnsinn
29-07-2008, 18:05
Mijn ouders hebben er een, het rijdt best lekker, mooi vlot. Ook altijd leuk die rookpluim als je net wat harder optrekt :D
Dat heeft mijn TD nou helemaal niet... Die pluimt bijna nooit, nou ja, behalve als je constant 170 blèrt op de autobahn...
Moet wel zeggen dat een TDI (90/110 PK) erg lekker rijdt. Vind alleen wel dat ze en bult herrie maken van binnen. En mijn TD (zonder directe inspuiting en slechts 75PK) loopt mooier ''rond''
Maar die JurjenV is erg netjes en voor een nette prijs dacht ik zo....
Nou niet ergens om, maar als je hem wilt verkopen zou ik er een verhaal bijzetten op mp.
Inmiddels staat er een verhaaltje bij, mijn vriendin heeft de advertentie geplaatst maar had geen idee wat ze erbij moest vermelden, ik vondt het al zo vreemd dat we veel vragen kregen.
martinus83
11-08-2008, 11:54
motors kennen veel hebben alleen moet je wel op de turbo letten die hebben variabele schoepen van binnen en die willen nogal vast gaan zitten.
je ken het wel voelen achter op de turbo daar zit een stangetje en die moet mooi op en neer kennen.
verder altijd heerlijk rijden met deze motors
ik rijd er zelf al 3 jaar mee.
Is toch niet helemaal zo. Als ze vast zitten is het idd foute boel, maar het kan ook dermate vuil zijn in de turbo dat de schoepjes wel heen en weer gaan maar dat het te zwaar is om door het vacuummembraam bedient te kunnen worden, was dus bij mij het geval. Dit is zonder kosten, met wat werk op te lossen dmv een turbo clean up ;)
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.