Log in

View Full Version : EV op super98 ?


tiefflieger
27-07-2008, 17:56
Las net op doppelwobber dat de EV motor (gti 112pk) liefst benzine heeft met een minimaal octaangehalte van 98.

Volgens mij verkopen ze die hier bij ons helemaal niet meer, alleen euro95 en vpower of dat soort spul.

Hoe is dit het beste op te lossen, heb de search wel gebruikt en daar gevonden dat hij zal gaan pingelen van een te laag octaangehalte...

Tjaap
27-07-2008, 17:58
esso heeft gewoon 98, en volgens mij is vpower ook 98...

Jurgen Santana
27-07-2008, 18:01
V-Power heeft de eigenschappen van 98. Die kun je dus gebruiken.

Toen ik de eerste keer ging tanken bij de Shell met mijn toenmalige Golf 1 GTI heeft de pompbediende (duidelijk een GTI liefhebber) het voor me opgezocht.

Als je de ontsteking er op aanpast kun je ook veilig 95 tanken. Zolang die maar niet pingelt.

Vains
27-07-2008, 20:16
Vpower is 97 geloof ik, maar de prestaties zijn gelijk aan die van 98 maar wel een stuk beter voor de motor. Minder koolaanslag enzo

tiefflieger
27-07-2008, 20:26
Dacht ook dat Vpower 97 was, maar als dat ook goed is dan doen we dat maar...

golf mkII 16v
27-07-2008, 20:49
V power met een scheutje loodvervanger

Jurgen Santana
27-07-2008, 20:52
V power met een scheutje loodvervanger

Waarom loodvervanger?

SpiderClass
27-07-2008, 20:55
shell garandeert dat v-power minimaal 97 is, in duitsland is ie hoger 100 geloof ik, bp ultimate zou ook rond de 100 moeten zitten in nederland, maar volgens mij is dat ook gewoon 97/98.
overigens zijn er nog best veel tankstations die 98 hebben, maar die zitten ook vaak beneden de grens van 98..

golf mkII 16v
27-07-2008, 23:01
Waarom loodvervanger?
Een EV is op super 98=dus met lood
Voor de smering en koeling van de kleppen

Jetta MaNiA
28-07-2008, 05:51
Ik heb mijn EV motor nu 1500 km op 98 gehad. Achtereenvolgens. Daarna V-power erin, en ik moet zeggen, gevoelsmatig had ik het idee dat het blok stiller was en soepeler optrok.

Jurgen Santana
28-07-2008, 06:19
Een EV is op super 98=dus met lood
Voor de smering en koeling van de kleppen

Dat is bij een EV blok niet nodig voorzover ik weet...
En 98 is niet perse met lood, sterker nog 98 met lood vind je bijna nergens meer.

golf mkII 16v
28-07-2008, 06:37
Los flesje
Moet je dan zelf aan de pomp afmeten en er bij doen
Met mijn 16v KR merk ik het gelijk,als de motor warm is en bij hogere toerentallen. Als het er niet in zit

Dexter
28-07-2008, 08:48
Dat is bij een EV blok niet nodig voorzover ik weet...
En 98 is niet perse met lood, sterker nog 98 met lood vind je bijna nergens meer.
Nog sterker: brandstof met lood is verboden. Daarom is er ook een loodvervanger

Area51
28-07-2008, 09:01
V power met een scheutje loodvervanger

Wat een onzin..

Zelfs de oude luchtgekoelde motoren van VW (vanaf 1967) kunnen probleemloos op Euro95 draaien. VW moest begin jaren 70 aan de strenge Califonische millieuwetten voldoen, en heeft daarom -toen al- al z'n motoren geschikt gemaakt voor loodvrij. Ik kan me voorstellen dat een GTi -of hoog vermogen motor- daar geen genoegen mee neemt, en er dus Euro98 inmoet, maar om er nou ook nog loodvervanger bij te mikken ....

:screwy:

The Skinnmeister
28-07-2008, 10:25
Volgens mij kun bij sommige type auto's niet zomaar alles tanken omdat de vulpijp kleiner is.
Ik heb ooit aan de pomp gestaan bij de 95 en die kop van de slang die je in de tank steekt is breder, en die paste niet in de vulpijp van mijn type 2 ('88).
98 heeft nl een smallere kop, en dat gaat wel. :screwy:

golf mkII 16v
28-07-2008, 16:38
Diesel en super met LOOD passen niet in een auto met kat
Ander overlijd de kat:D:D
95/98ongelood zijn kleiner

Marcski
29-07-2008, 09:03
ik denk dat je loodvervanger met octaanbooster verwisseld hebt...