View Full Version : Truckers discussie
rallyegolf driver
28-07-2008, 15:18
Hebben jullie allemaal geen Digipas ofzo? Of allemaal maar vrijbrieven aanvragen voor de maandag..............................
Hebben jullie allemaal geen Digipas ofzo? Of allemaal maar vrijbrieven aanvragen voor de maandag..............................
gewoon op .. out off scoop zetten ...gaan met dat ding :D
mooie scania van Jan ... ziet er weer himmel ut ...
mooie witte Koopman trailer er achter ....kan ie Jan Koopman mooi laten zien
dat een Scania ook mooi kan zijn :D
Hebben jullie allemaal geen Digipas ofzo? Of allemaal maar vrijbrieven aanvragen voor de maandag..............................
heb jij maar 1 pas? :D
heb jij maar 1 pas? :D
zonder pas rijd hij ook prima ....niks mis mee
je voeld er niks van in trek kracht ....rijd als een bus ... :D
niet te bang met die troep ...rij er nu 2,5 jaar mee
nog nooit iemand die er naar gezien heeft ..... :rolleyes:
in Berlijn was tot voor kort nog maar 1 politie auto
die z'n ding kon uitlezen ....oke je zal hem net treffen :cool:
zonder pas rijd hij ook prima ....niks mis mee
je voeld er niks van in trek kracht ....rijd als een bus ... :D
niet te bang met die troep ...rij er nu 2,5 jaar mee
nog nooit iemand die er naar gezien heeft ..... :rolleyes:
in Berlijn was tot voor kort nog maar 1 politie auto
die z'n ding kon uitlezen ....oke je zal hem net treffen :cool:
Beetje kort door de bocht of niet? Het is je eigen brood zal ik maar zeggen. Chauffeurs zijn er altijd aan gewend geweest een goed salaris te hebben. De "oudere" chauffeurs hebben alles op dit salaris afgestemd en hebben de werkuren nodig om normaal / goed rond te kunnen komen. Het is waarschijnlijk werk wat je je hele leven wil doen en je hoeft maar 1x gepakt te worden. Denk daarbij ook aan dat je het hele bedrijf waar je werkt op de toch zet. Probleem in NL is de CAO en dat maakt een oplossing voor de deze situatie moeilijk. Ik werk in Tsjechie en hier hebben we geen CAO en is de hele situatie anders. Wij hebben bv. 3 chauffeurs op 2 auto's. Met geen 1 auto gaan wij over de rijtijden-wet heen en daarnaast rijden de auto's altijd! Ook over het weekend.
Jongere chauffeurs kan ik alleen het advies geven om te rekenen met een lager salaris bv. als je een huis koopt / lening neemt etc, omdat het toch de toekomst is en wordt.
Gr,
Ronald
Beetje kort door de bocht of niet? Het is je eigen brood zal ik maar zeggen. Chauffeurs zijn er altijd aan gewend geweest een goed salaris te hebben. De "oudere" chauffeurs hebben alles op dit salaris afgestemd en hebben de werkuren nodig om normaal / goed rond te kunnen komen. Het is waarschijnlijk werk wat je je hele leven wil doen en je hoeft maar 1x gepakt te worden. Denk daarbij ook aan dat je het hele bedrijf waar je werkt op de toch zet. Probleem in NL is de CAO en dat maakt een oplossing voor de deze situatie moeilijk. Ik werk in Tsjechie en hier hebben we geen CAO en is de hele situatie anders. Wij hebben bv. 3 chauffeurs op 2 auto's. Met geen 1 auto gaan wij over de rijtijden-wet heen en daarnaast rijden de auto's altijd! Ook over het weekend.
Jongere chauffeurs kan ik alleen het advies geven om te rekenen met een lager salaris bv. als je een huis koopt / lening neemt etc, omdat het toch de toekomst is en wordt.
Gr,
Ronald
Kort door de bocht ?
Ik betaal geen 1e cent ...ik rij met auto's ...soms duure auto's
En als ik aan mijn uren zit ga ik echt niet op "zo maar'' een parking staan
als ik 1 / of soms 2 uur er over heen ga is dat in het belang van het bedrijf
zodat ze de auto's heel van A naar B krijgen
En die laaste zinnen ....Dat is dus ook het probleem waar ze in nederland mee
zitten ...wie wil er nu voor z'n paar rot centen de hele week of langer van huis zijn . :screwy: .
We moeten het van de over uren hebben ....das fout ..het basis loon is te laag ...ik denk dat menig een hier meer heeft per uur dan ik
En die tsjechen zijn ook niet gek ...kijk maar naar de polen
je ziet ze lang zo vaak niet meer als het geweest is ....
Als die zien dat ze ergens anders meer kunnen verdienen zijn ze ook weg
en dat ze daar geen CAO hebben is ook de reden dat ze de markt zo verzieken
Gelukkig zijn ze niet welkom bij veel bedrijfen ....( Vos Geleen = mooi voorbeeld, bij ons met duitsers al zo ) dat is toch een teken dat de NL chauffeur toch dat beetje extra geld wel waard is , en veel bedrijfen dat ook kenbaar maken .
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=44110
en zo te lezen zoeken ze over al mensen
Bij ons is het zo ..er komen 10 mensen door de selctie
als er 1 over blijft na de opleiding , zelf rijden , enz ,zijn ze al blij
voor je chauffeur word ,zou ik maar eens goed na denken
want in een fabriek heb je ( inverhouding ) meer dan en chauffeur
( 48 uur werk week )
P.s ....valt me reuze mee wat je met z'n ouderwets systeem als de digitaale tacho kan doen ...want de techniek van z'n ding is al 12 jaar oud
uit lezen duurd 10 min :screwy:
met een usb stik 2 sec bij een pc
maar het blijft een mooie baan chauffeur zijn :thumbup:
ik zou het wel weer willen doen :D
@ Alberto. Iedereen heeft zijn eigen mening / visie wat goed en wat slecht is. Jij hebt de jouwe en ik heb de mijne. :) Het verschil zit hem er ook in dat ik er niet als NLse chauffeur tegenaan kijk. De discussies heb ik al meerdere malen gevoerd. Eventueel via PB wil ik wel verder gaan om zo het topic schoon te houden.
Gr,
Ronald
nee joh, is een interessante discussie.. ik heb hem even opgesplitst
bobby-digital
29-07-2008, 12:01
uit lezen duurd 10 min :screwy:
met een usb stik 2 sec bij een pc
Dat kun je instellen, als je tenminste een VDO downloadkey hebt. Je hoeft niet elke keer je hele geheugen uit te lezen. Als je bij elke download je massageheugen leegmaakt ben je wel even bezig idd
Beetje kort door de bocht of niet? Het is je eigen brood zal ik maar zeggen. Chauffeurs zijn er altijd aan gewend geweest een goed salaris te hebben. De "oudere" chauffeurs hebben alles op dit salaris afgestemd en hebben de werkuren nodig om normaal / goed rond te kunnen komen. Het is waarschijnlijk werk wat je je hele leven wil doen en je hoeft maar 1x gepakt te worden. Denk daarbij ook aan dat je het hele bedrijf waar je werkt op de toch zet. Probleem in NL is de CAO en dat maakt een oplossing voor de deze situatie moeilijk. Ik werk in Tsjechie en hier hebben we geen CAO en is de hele situatie anders. Wij hebben bv. 3 chauffeurs op 2 auto's. Met geen 1 auto gaan wij over de rijtijden-wet heen en daarnaast rijden de auto's altijd! Ook over het weekend.
Jongere chauffeurs kan ik alleen het advies geven om te rekenen met een lager salaris bv. als je een huis koopt / lening neemt etc, omdat het toch de toekomst is en wordt. Gr,
Ronald
lees het nu eens goed wat je schrijft
wel hebben gelukkig een CAO ...anders wat het nog grootere troep .
Jongere chauffeurs ? ga eens kijken in een gemiddeld
chauffeurs cafe 'savonds ...leeftijd is z'n beetje 38 ...40 de jongste
En een advies geven dat het NOG minder gaat betaalen :screwy:
gaat toch geen hond meer op z'n auto
P.S en ja het is mijn mening ...en als ik ergens kom er er staat een ploeg Polen Tsjechen .of wat voor gespuis dan ook ..wacht ik wel ff buiten
stinken die gasten :eek: deo hebben ze daar niet volgens mij
Dat kun je instellen, als je tenminste een VDO downloadkey hebt. Je hoeft niet elke keer je hele geheugen uit te lezen. Als je bij elke download je massageheugen leegmaakt ben je wel even bezig idd
das niet mijn probleem ...vond het geweldig om te zien
en wat ze uit lezen kunnen ze ook niks mee ...want het is een gesloten bestand ...wil je het programma om het uit te lezen ..kost ff 3 ruggen :rolleyes:
lees het nu eens goed wat je schrijft
wel hebben gelukkig een CAO ...anders wat het nog grootere troep .
Jongere chauffeurs ? ga eens kijken in een gemiddeld
chauffeurs cafe 'savonds ...leeftijd is z'n beetje 38 ...40 de jongste
En een advies geven dat het NOG minder gaat betaalen :screwy:
gaat toch geen hond meer op z'n auto
Ik weet heel goed wat ik schrijf... Vanavond zal ik uitgebreid reageren en zal ik een berekening voor je maken(een legale) Geef even iets meer info over het werk wat je doet. Hoeveel kms per maand, hoeveel weekenden(of is het maandag - vrijdag?) weg en hoeveel uur je per week maakt, welke loonschaal(D?)
Gr,
Ronald
Ik weet heel goed wat ik schrijf... Vanavond zal ik uitgebreid reageren en zal ik een berekening voor je maken(een legale) Geef even iets meer info over het werk wat je doet. Hoeveel kms per maand, hoeveel weekenden(of is het maandag - vrijdag?) weg en hoeveel uur je per week maakt, welke loonschaal(D?)
Gr,
Ronald
wat wil jij bereken ?
wat ik doe das niet te vergelijken met het werk wat jullie doen ,met koelers en huif trailers ...
en berekeningen krijg ik genoeg ...
de pratijk is altijd anders ..
bobby-digital
29-07-2008, 13:04
das niet mijn probleem ...vond het geweldig om te zien
en wat ze uit lezen kunnen ze ook niks mee ...want het is een gesloten bestand ...wil je het programma om het uit te lezen ..kost ff 3 ruggen :rolleyes:
tja, wij moeten het ook ergens mee verdienen he;)
wat wil jij bereken ?
wat ik doe das niet te vergelijken met het werk wat jullie doen ,met koelers en huif trailers ...
en berekeningen krijg ik genoeg ...
de pratijk is altijd anders ..
Ik wil jou voorrekenen waar de gemiddelde chauffeur niet mee rekent. ;) Jij rekent alleen met je maandelijkse bankafschrift. Ik zeg niet dat het systeem van de CAO slecht is(absoluut niet), maar dat het wel de vrijheid van werkgevers wegneemt om op een legale manier inovatief te zijn. Dit kan voor elk transportbedrijf anders ingevuld worden en daarnaast hebben we het over de flexibileit van chauffeurs.
Ik wil jou voorrekenen waar de gemiddelde chauffeur niet mee rekent. ;) Jij rekent alleen met je maandelijkse bankafschrift. :screwy: .
Ja tuurlijk ... kijk ik naar het saldo op mijn rekening
ik moet mijn gezin draaiende houden
Ik werk niet voor de lol .... :screwy:
Kijk echt wel verder dan mijn neus lang is , weet wel wat er in de wereld te koop is
Mensen die dat doen ,rekenen hun verterings , reis , en onkosten bij hun loon op ...
die kijken aleen naar ..overgemaakt op rekening nummer ......
Die roepen als er in de krant staat ...."transport krijgt er 1,6 % bij'' ....zo das mooi :screwy:
Dat soort mensen weten dan niet dat die 1,6 hun 0,2 % kost op hun afrekening :rolleyes:
Ik zeg niet dat het systeem van de CAO slecht is(absoluut niet), maar dat het wel de vrijheid van werkgevers wegneemt om op een legale manier inovatief te zijn. Dit kan voor elk transportbedrijf anders ingevuld worden en daarnaast hebben we het vaover de flexibileit n chauffeurs.
Daarom hebben ze bij ons 100 duitsers rijden
van de 100 zijn er 75 die bij een NL werkgever gaan rijden
puur voor het geld ,
Flexibileit is er zeker ..ze doen er 2,5 uur extra over om een auto te laden , rijden om enz enz ..allemaal uren = meer euro's
Ja dan is iedereen flexibel
maar bij ons hebben ze liever hollanders dan duitsers ....maar die kunnen ze niet krijgen ....
die zijn er dom weg niet omdat.......
Jongere chauffeurs kan ik alleen het advies geven om te rekenen met een lager salaris bv. als je een huis koopt / lening neemt etc, omdat het toch de toekomst is en wordt.
je zegt het zelf ...
hup alberto hup zo is het :thumbup:
Betreffende de jongere chauffeurs. Deze moeten, vind ik, uitgaan van het feit dat ze maar 90 rijuren per 2 weken mogen hebben. Vroeger hadden we chauffeurs die 80 / 90 uur in een week hadden(met laden / lossen). Maandag weg en zaterdag thuis. Hartstikke leuk natuurlijk, maar op dit moment niet realistisch. Je gaat het werk van chauffeur doen, omdat je het OOK leuk vindt en onderweg wil zijn. Als je die keuze maakt moet je ermee rekening houden wat je kan verdienen als je normale uren maakt(geen 80 - 90 uur) maar gewoon 50 / 55 uur. Hoeveel chauffeurs zitten er nu niet in de problemen omdat de hypotheek op een salaris van 70 uur p/w was afgestemd. Is het dan verkeerd om jongeren hier voor te waarschuwen? Ik denk het niet. Kan het tekort ook niet voortkomen uit bv. de files? Is het nog leuk om chauffeur te zijn? Dit even terzijde.
Betreffende de stinkende(zoals jij het verwoordt) Polen / Tjsechen... Jij geeft zelf aan dat er een chauffeurs tekort is..... Is het dan geen logisch gevolg dat er goedkopere chauffeurs van buitenaf worden ingezet(LET OP wij hebben ook nog steeds NLse chauffuers in dienst)? Hiermee kom ik gelijk op een ander punt...
Toen het nieuwe rijtijden-besluit van kracht werd hebben we onze chauffeurs geinformeerd dat er dingen moeten en GAAN veranderen. De marges zijn zoals bekend klein en de kosten moeten laag gehouden worden. Kortom een auto die op de dam stil staat kost geld. Het idee was dan ook om 3 chauffeurs op 2 auto's te plaatsen om zo de chauffeurs de rust te gunnen(die ze moeten hebben) en daarbij blijft de auto doorrijden. Bij ons was een groot probleem dat de chauffeurs niet willen meeveranderen, omdat ze gewend zijn aan een eigen auto en niet willen delen.... Een ander probleem is hier ook het salaris. Als je met drie chauffeurs op 2 auto's werkt bespaar je een hoop 130% uren. Per week op 2 auto's is dit al 40 uur. Reken maar eens uit wat dit per jaar scheelt als je bv. 20 auto's hebt rijden.
Daarbij komt nog dat je op een legale manier genoeg kms kan rijden. Wij rijden op dit moment 15.000km per maand met een auto waar je anders rond de 10.000km uit zou komen. Verdeel de vaste kosten(leasing, verzekering, overhead, eventuele afschrijving) dan eens over meer kms en kijk wat dit met je kostprijs per auto doet. Dit loopt al gauw op tot ongeveer 8 eurocent p/km. Dan heb ik het nog niet over de overuren die je kan besparen etc.
Ik begrijp heel goed dat het niet leuk is voor de chauffeurs om erop achteruit gaan... dat geldt niet alleen voor chauffeurs, maar voor iedereen.
Gr,
Ronald
Ben blij dat ik er vier jaar terug mee gestopt ben, toen was er al niks meer aan een het is nu helemaal klote met die elektronica shit allemaal. Heb het altijd met heel veel plezier gedaan, en zou het zoweer doen want het was echt een super mooi beroep. Als het weer zo werd als toen ik begon. Ben ermee opgegroeid m'n pa heeft het 40 jaar vol gehouden maar die vond de laatste tien jaar dat hij chauffeur was ook knap klote, en dat is al bijna 10 jaar geleden. En ik snap Alberto wel als hij zegt ik ben eigenlijk alleen nog maar aan het werk om wat geld te verdienen, het leuke is er echt vanaf.
helemaal eens met Ronald. Wij lopen tegen exact hetzelfde aan.
Ook wij willen als het zover is met 3 man op 2 auto's gaan rijden.
Bij voorkeur wel vaste teams zodat je je spullen kunt delen en niet alles er elke week uit moet halen omdat het anders gejat is.
Zoals Ronald al zegt de marges zijn nihil. Nu zitten wij in de dagverse koelers en Alberto in het autotransport en dat zijn toch richtingen waarin de oost-europeanen nog geen grote rol spelen puur omdat ze de snelheid en kwaliteit (nog) niet kunnen bieden.
Maar in bijvoorbeeld ferry-huiftrailers is geen droog brood meer te verdienen.
Mijn oom had vorig jaar ook nog 18 auto's lopen internationaal, en dat zijn er nu 6 nationaal en 1 lijndienst op italie.
We gaan nog veel meemaken en het huidige chauffeurstekort zal denk ik nooit meer op te vullen zijn zogauw de 48 urige week komt.
Ik vind het ook geen mooie ontwikkeling, maar vanaf het kantoor waar ik nu zit bied het zeker een uitdaging.
Betreffende de jongere chauffeurs. Deze moeten, vind ik, uitgaan van het feit dat ze maar 90 rijuren per 2 weken mogen hebben. Vroeger hadden we chauffeurs die 80 / 90 uur in een week hadden(met laden / lossen). Maandag weg en zaterdag thuis. Hartstikke leuk natuurlijk, maar op dit moment niet realistisch. Je gaat het werk van chauffeur doen, omdat je het OOK leuk vindt en onderweg wil zijn. Als je die keuze maakt moet je ermee rekening houden wat je kan verdienen als je normale uren maakt(geen 80 - 90 uur) maar gewoon 50 / 55 uur. Hoeveel chauffeurs zitten er nu niet in de problemen omdat de hypotheek op een salaris van 70 uur p/w was afgestemd. Is het dan verkeerd om jongeren hier voor te waarschuwen? Ik denk het niet. Kan het tekort ook niet voortkomen uit bv. de files? Is het nog leuk om chauffeur te zijn? Dit even terzijde.
Nee is juist goed ..zo komt er geen nederlandse chauffeur meer bij
Daarom is een goeie CAO juist goed ...maar die is er niet
en komt er ook niet ben ik bang .
omdat de nederlandse transport te lang heeft stil gestaan
kwa onkosten /loon E.D
en dat is koren op de molen voor jullie goedkoopere mensen ;)
Betreffende de stinkende(zoals jij het verwoordt) Polen / Tjsechen... Jij geeft zelf aan dat er een chauffeurs tekort is..... Is het dan geen logisch gevolg dat er goedkopere chauffeurs van buitenaf worden ingezet(LET OP wij hebben ook nog steeds NLse chauffuers in dienst)? Hiermee kom ik gelijk op een ander punt...
Ja zal best logisch zijn , maar het is niet de oplossing
ook daar word het leven duurder , ook die mensen zullen met het geweldige europa mee moeten .
eerst waren het polen . nu de bulgaaren , straks de ???
en stinken doen ze ...100% van wassen onder weg en een goeie deo
hebben ze nog nooit geoord ..( geld ook voor veel duitsers bij ons )
Toen het nieuwe rijtijden-besluit van kracht werd hebben we onze chauffeurs geinformeerd dat er dingen moeten en GAAN veranderen. De marges zijn zoals bekend klein en de kosten moeten laag gehouden worden. Kortom een auto die op de dam stil staat kost geld. Het idee was dan ook om 3 chauffeurs op 2 auto's te plaatsen om zo de chauffeurs de rust te gunnen(die ze moeten hebben) en daarbij blijft de auto doorrijden. Bij ons was een groot probleem dat de chauffeurs niet willen meeveranderen, omdat ze gewend zijn aan een eigen auto en niet willen delen.... Een ander probleem is hier ook het salaris. Als je met drie chauffeurs op 2 auto's werkt bespaar je een hoop 130% uren. Per week op 2 auto's is dit al 40 uur. Reken maar eens uit wat dit per jaar scheelt als je bv. 20 auto's hebt rijden.
dit verhaal gaat bij ons niet op
per auto kunnen ze niet eens 1 chauffeur krijgen
laat staan 3
Daarbij komt nog dat je op een legale manier genoeg kms kan rijden. Wij rijden op dit moment 15.000km per maand met een auto waar je anders rond de 10.000km uit zou komen. Verdeel de vaste kosten(leasing, verzekering, overhead, eventuele afschrijving) dan eens over meer kms en kijk wat dit met je kostprijs per auto doet. Dit loopt al gauw op tot ongeveer 8 eurocent p/km. Dan heb ik het nog niet over de overuren die je kan besparen etc.
ook dit verhaal gaat voor mij niet op
mijn auto rijd z'n 12,000 km per maand
en dat met 1 chauffeur , en hij staat nu stil 3 week lang
dus als hij door zou rijden , zou hij hoger uit komen ook nog
Ik begrijp heel goed dat het niet leuk is voor de chauffeurs om erop achteruit gaan... dat geldt niet alleen voor chauffeurs, maar voor iedereen.
Gr,
Ronald
Leuk is anders ...vroeger toen had je als chauffeur een goeie boterham
dat je lang van huis was , nam je voor lief
daar stond het goeie loon tegen over , je miste veel van je gezin
maar je gezin had het goed , en jij plesier in je werk
Tegen woordig , krijgt iemand die in de rubber fabriek bij Dunlop in drachten
voor een 4 dagse werkweek , in ploegen , met een onregelmatig heids toeslag
van 19 jaar meer dan
Een chauffeur van 50 jaar , die een week van huis is 5 dagen
werkt van 7 tot 22 uur ..
die de pis paal is , altijd in de weg rijd , nooit op tijd , of wat voor elende dan ook is
(dit voorbeeld is van een collega en zijn zoon, dus waar )
Raar he dat er geen jonge mensen chauffeur wil worden
Maar zo Domi al zei
AMEN ....hier komen we nooit uit daar hebben WIJ gelukkig een bond voor
al snappen er nog steeds mensen dat niet
1 ding is zeker ...zonder transport staat alles stil
maar zonder chauffeurs ook ....
een auto rijd NOG niet zonder
@ Alberto. Denk dat beide standpunten duidelijk zijn. :)
Hier misschien een opstekertje voor jou.
CNV komt met forse looneis in wegtransport
Uitgegeven: 31 juli 2008 10:38
Laatst gewijzigd: 31 juli 2008 11:02
UTRECHT - Vrachtwagenchauffeurs verdienen een stuk minder dan hun collega's in bijvoorbeeld de touringcarbranche. Daarom komt de CNV Bedrijvenbond in de komende cao-onderhandelingen voor het wegtransport met een forse looneis.
De bond wil dat de lonen op jaarbasis met in totaal 6 procent stijgen.
De vakbond heeft de lonen van chauffeurs in diverse sectoren naast elkaar gelegd. Daaruit blijkt dat een vrachtwagenchauffeur per uur ongeveer 8 procent minder verdient dan een chauffeur van een touringcar. De achterstand op collega's in het openbaar vervoer is nog veel groter: 20 procent.
CNV-onderhandelaar Joost van Egmond vindt die grote verschillen niet terecht. "De werkzaamheden zijn vergelijkbaar."
Inhaalslag
Daarom wil de CNV-bond een inhaalslag voor de chauffeurs in het wegtransport. Van Egmond wil een cao voor 2,5 jaar. Daarin moeten de lonen jaarlijks met 3,5 procent stijgen en dan komt er nog 2,5 procent bij aan toeslagen en een vaste periodiek.
In totaal gaat het inkomen dan per jaar 6 procent omhoog.
In de pas
"Dat worden stevige onderhandelingen", aldus Van Egmond. "Maar onze leden willen dit en ze hebben gelijk. De uurlonen moeten meer met elkaar in de pas gaan lopen."
De onderhandelingen beginnen dit najaar.
wist ik ...ik ben lid van het FNV ...
maar of het zo ver komt ?
weet wel dat ik de ogen open heb ...om uit de transport wel te verstaan
rallyegolf driver
31-07-2008, 11:47
Ik ga de transport branche verlaten per 31-08. Ik wordt commercieel medewerker binnendienst bij een handelsonderneming in bevestigingsmateriaal en plaatwerk, buizen etc.
fijn van 8-17 uur onder de kleinmetaal CAO......
Nu nog baliemedewerker/magazijnbeheerder/customer service/planningsassistent/administratie bij Vortex/Intrapex International.....
Nu bijna 3 jaar in de transportbranche, voor mij nooit meer........terwijl Venlo vol zit met transportbedrijven!
evilnyntje
31-07-2008, 11:54
Ik ga de transport branche verlaten per 31-08. Ik wordt commercieel medewerker binnendienst bij een handelsonderneming in bevestigigingsmateriaal en plaatwerk, buizen etc.
fijn van 8-17 uur onder de kleinmetaal CAO......
Nu nog baliemedewerker/magazijnbeheerder/customer service/planningsassistent/administratie bij Vortex/Intrapex International.....
Nu bijna 3 jaar in de transportbranche, voor mij nooit meer........terwijl Venlo vol zit met transportbedrijven!
CAO kleinmetaal is goed!
zo zo allemaal truckers hier.
en ook nog eens internat.....
nou wil effe zegge dat ik sind een jaar gestopt ben met buitenland na 7jaar (beetje europa , zon weg zat thuis) en het bevalt me prima.
Zowel het lekker thuis zijn als de financien.
Ik heb een hoop kosten vergeleken met buitenland en binneland vervoer , zoals benzine voor je wagentje , vrete (ja ik heb al t geld op 1 hoop gegooit met berekenen) en moet zegge dat ik niet echt boeiend veel geld misloop uiteindelijk.
Nou ik heb me vrachtwagentje mee naar huis door de weeks (scheelt benzine voor prive wage).
Werk gemiddeld 55uur , me meissie werkt maar 3dagen.
Zit met een hypotheek en spaar nog steeds 500 in de maand en dan heb ik alles betaald en kan gewoon me tankie vol gooie zonder te kijken wat ik kwijt ben.
Moet wel zegge dat ik door buitenland rijden een goede start heb kunne maken wat betreft samen wonen enz.
Heb er geen spijt van gehad dat ik het heb gedaan want heb leuk verdiend en hoop gezien en meegemaakt naar mijn idee , maar het werk wat ik nu doe is echt tering relaxe en ben elke dag voor 17 thuis op de bank.
Tja transport lonen liggen gewoon vertyft laag en me pa (ook chauffeur geweest) zei altijd dat ik t niet moest doen maja ik wilde gewoon niets anders en vind het nog steeds een leuk beroep.
tis maaar net wat je wil manne
Als laaste wil ik zeggen
Heel raar vind ik : duitse maut ...hoor je geen transport bedrijf over
.......diesel kosten...ze stribbelen wel iets tegen maar verder ook niet
MAAR o wee als de chauffeur zijn loon om hoog moet ...
dan staat TLN weer met de finger klaar dat het zo slecht gaat in de transport :screwy:
zonder transport staat alles stil
hoop 1 x dat alle chauffeurs een keer achter elkaar gaan staan
en 1 x de boel een 14 dagen plat gooien
langer is niet nodig
dan weet iedereen dat niemand zonder vrachtauto kan
en dus ook niet zonder chauffeur ...
MISCHIEN dat ze dan de middel finger wat minder snel omhoog doen :D
en die 6 % toch maar in 1 x geven
die loon schaal D6 & E7 er snel moeten komen
en ons toch maar eens een vergoeding geven dat we in een AUTO overnachten :screwy:
...en die 82,80 eens omzetten in €uro's ;)
AMEN
hoi ik heb nu niet 2 weke mn rijbewijs c,e ik blij dus ik kan op de rit naar 2 jaar in die klote loods te hebbe gestaan ben ik naar mn baas gegaan om me op te geve om full time parijs te gaan rijde met evt evaringe te leren.
maar wat krijg ik nu te horen.
We hebbe geen werk voor je helaas moet je nog een tijd in de loods doorbrenge
Nou fijn zit ik hier met mn contrakt dat ik 2 jaar moet blijve om mn rijbewijs af te betalen lang leven de crisis.
zo draa ik mag gaan rijden en die klote 48u kom in en het sta niet naar mn zin dan ben ook ik weg
Ik ben nu tusse door dat ik in die k.. loods staat aan het verder leren voor metaal bewerking om toch ooit waneer ik afgeleerd ben een mooi beroep te hebbe
en mijn broers zijn ook alemaal schaufeur en ook die zitte nu gewoon bij te lere voor een ander vak puur om een zekerhijd te hebbe.
dus schaufeur is niet zo bepaald mooi vak maar als het nou is alemaal beter betaald werd en gewoon respect kregen dan was het al heel anders en ook voor de jeugd want de rijbewijszen worden ook elke dag duurder als je al kijkt dan ik in totaal + adr 8900e kwijt ben
Welkom in de real life . .
CAO kleinmetaal is goed!
op dit moment niet, met de wijzigingen van pensioen etc.
Zou de zoon van de collega maar vast gaan waarschiwen Alberto, er vliegen er straks een heleboel weg bij Dunlop.
In tijden van recessie en goedkopere werkkrachten is het altijd lastig en werkgevers kunnen in een uigangspositie gaan zitten van: het gaat slecht met de economie, dus moeten we gaan korten. MAW een werknemer moet blij zijn dat hij werk heeften neemt dus veel voor lief.
Als je maar plezier in je vak hebt en je kunt je kinderen knap in de kleren steken en een goede boterham op tafel zetten. Want het gras is altijd groener..
( ik heb gelukkig niet te klagen, heb een vast contract gekregen en ben opnieuw hoger gewaardeerd. Kan elke dag aanschuiven bij het een en vaak ook het middageten. Kan mijn vrouw en kinderen geven wat ze willen. Kortom in tijden van recessie schijnt er ook ergens een zonnetje....)
hoi ik heb nu niet 2 wekeN mIJn rijbewijs c,e ik blij dus ik kan op de rit NA 2 jaar in die klote loods te hebbeN gestaan ben ik naar mIJn baas gegaan om me op te geve om full time parijs te gaan rijde met evt evaringeNte leren.
maar wat krijg ik nu te horen.
We hebbeN geen werk voor je helaas moet je nog een tijd in de loods doorbrengeN
Nou fijn zit ik hier met mn contraCt dat ik 2 jaar moet blijveN om mIJn rijbewijs af te betalen lang leven de crisis.
zo-dra ik mag gaan rijden en die klote 48u kom in en het sta niet naar mIJn zin dan ben ook ik weg
Ik ben nu tusseN-door dat ik in die k.. loods staat aan het verder leren voor metaal bewerking om toch ooit wanNeer ik afgeleerd ben een mooi beroep te hebbeN
en mijn broers zijn ook aLlemaal chaufFeur en ook die zitteN nu gewoon bij te lere voor een ander vak puur om een zekerhEId te hebbeN.
dus chaufFeur is niet zo bepaald mooi vak maar als het nou is alLemaal beter betaald werd en gewoon respect kregen dan was het al heel anders en ook voor de jeugd want de rijbewijszen? worden ook elke dag duurder als je al kijkt dan ik in totaal + adr 8900e kwijt ben
Tja, het is nu rustiger in de transport, je stapt net op het verkeerde moment in. de planners zijn al blij dat ze de mensen nu nog aan het werk kunnen houden en de wagens gevuld krijgen.
Wees blij dat ze jou er niet uitschoppen. Gewoon rustig afwachten, er word vanzelf een keer iemand ziek, dan laten ze jou rijden en zo rol je er vanzelf in.
zoals hierboven al werd gezegd: welcome in real life!
OldSkool-II
08-04-2009, 22:13
Als laaste wil ik zeggen
Heel raar vind ik : duitse maut ...hoor je geen transport bedrijf over
.......diesel kosten...ze stribbelen wel iets tegen maar verder ook niet
MAAR o wee als de chauffeur zijn loon om hoog moet ...
dan staat TLN weer met de finger klaar dat het zo slecht gaat in de transport :screwy:
zonder transport staat alles stil
hoop 1 x dat alle chauffeurs een keer achter elkaar gaan staan
en 1 x de boel een 14 dagen plat gooien
langer is niet nodig
dan weet iedereen dat niemand zonder vrachtauto kan
en dus ook niet zonder chauffeur ...
MISCHIEN dat ze dan de middel finger wat minder snel omhoog doen :D
en die 6 % toch maar in 1 x geven
die loon schaal D6 & E7 er snel moeten komen
en ons toch maar eens een vergoeding geven dat we in een AUTO overnachten :screwy:
...en die 82,80 eens omzetten in €uro's ;)
AMEN
Wil me verder niet in deze discussie mengen, ben nog niet zolang chauffeur.
Maar hier ben ik het echt 100% mee eens, weet de verhalen van vroeger nog wel, dat ze gewoon meerdere snelwegen dicht zetten. Het beroep chauffeur word zo verschrikkelijk ondergewaardeerd, terwijl zonder "ons" 95% van het land zonder eten en drinken zit...
Maar oh,wee als wij een keer durven klagen, dan kan het er allemaal niet vanaf....
Kan me er af en toe zo kwaad om maken :mad:
Ik werk als Engineer bij een bedrijf in Dronten. Dat zit ook in de transportwereld, afval transportsystemen...
Als ik m'n werk niet doe dan zijn de project niet op tijd/nooit af. Vervolgens blijft het afval overal liggen omdat het niet opgehaald kan worden. Uiteindelijk zitten we dan met z'n allen in een vuilnisbelt.
Dat wil je toch ook niet?
Nu kan ik dit nog even verder overdrijven (Vandaar de situatieschets), niemand wil in zijn eigen afval zitten, ik moet mijn werk goed doen, dus ik wil nu direct 200% gaan verdienen en met overuren 300%. Want als ik mijn werk niet doe dan staat de wereld stil...
Dat argument slaat dus kant nog wel, al het werk is even belangrijk, het maakt geen donder uit wat voor werk je doet, of je aangesproken word met professor doctor ingenieur ... of gewoon met je voornaam.
Al het werk is even belangrijk, boeren gaan ook bijna allemaal over de kop, als die er mee ophouden dan hebben we ook niks om te eten, dan gaan die ook allemaal dood. Waarom betalen we hen dan niet meer? En natuurlijk chauffeurs hebben het vergeleken met Vroegâh ook kloten, maar waar is dat niet?
Het is gewoon de marktwerking i.c.m. de arbo en het CAO wat alles en iedereen beperkt. Een marktwerking moet er zijn, anders is er geen economie en kunnen we al het geld wel verbranden...
Dat andere kunnen we weghalen, geen arbo, geen CAO, helemaal toppie, of niet?
Totdat het mis gaat, dan staat iedereen erbij te kijken en met het vingertje naar een ander te wijzen.
Als een chauffeur een ongeluk veroorzaakt door te veel uren (lees oververmoeidheid) en daardoor 10 mensen dood jaagt, nee dan krijgt de transportwereld een goede naam.
We moeten gewoon roeien met de riemen die we hebben, wij gaan ook wel lager met de prijs als we zo een order weg kunnen pakken van een concurrent. Maar een gevolg is dus wel dat er minder geld overblijft voor alle medewerkers van het bedrijf.
Dit geld door de concurrentiepositie van Nederlandse transportbedrijven binnen Europa ook, die kunnen niet goed vechten tegen de andere landen omdat de staat hier een bult regels heeft bedacht. Maar zo is het nu eenmal in Nederland. We wonen dan wel in Europa, waar alle wetten gelijk zouden moeten zijn. Maar dat is niet zo, daarom moeten we ook nog steeds asociaal veel betalen voor een nieuwe auto, een A6 is nog steeds 20.000 euro duurder als dezelfde A6 V6 compressor in Duitsland...
*edit: :iamwithst maar dan korter :D
Wil me verder niet in deze discussie mengen, ben nog niet zolang chauffeur.
Maar hier ben ik het echt 100% mee eens, weet de verhalen van vroeger nog wel, dat ze gewoon meerdere snelwegen dicht zetten. Het beroep chauffeur word zo verschrikkelijk ondergewaardeerd, terwijl zonder "ons" 95% van het land zonder eten en drinken zit...
Maar oh,wee als wij een keer durven klagen, dan kan het er allemaal niet vanaf....
Kan me er af en toe zo kwaad om maken :mad:
ik werk voor de overheid. Zonder ons zou er geen land zijn, maar oh wee als wij een keer durven klagen :D
Ach kom, zo kan iedereen wel wat verzinnen, van vuisnisman tot directeur tot vakkenvuller
Ach kom, zo kan iedereen wel wat verzinnen, van vuisnisman tot directeur tot vakkenvuller
zeker Marc maar als wij een week niet rijden , breekt er paniek uit
zie naar Frankrijk , en laats in Spanje.
Want weet iedereen wel wat een chauffeur nu eigenlijk verdiend per uur
:D
Maar goed , we weten het wel , de chauffeur gaat wel weer :shake:
Bij de laaste CAO onderhadeling krijg je ook super veel steun van je collega's
als je ziet wat er op een vergadering af komt , waar ze hun Loon kunnen bepaalen , echt om te janken :screwy:
De nieuwe cao onderhandeling is nu al weer bezig , en door de dingen die spelen bij Koopman ben ik nu kaderlid geworen bij het FNV
En als je ziet wat er gebeurd achter de schermen (iets wat niet in de wereld komt 'media') nou je broek zakt er van af , wat het nederlandse transport wereld verzint allemaal
@ richard mijn colega zijn zoon werk er nog steeds . jong vormbaar wijnig geld en uitzend kracht .....kan niet mooier
En wat Rommeke betreft
Sorry maar een opleiding volgen die door je werkgever betaald word
vind ik een slechte oplossing
En zeker als je weet dat de 48 uur er aan komt , en nu al zegt dat je dan " weg '' bent
Ik denk dat je dan gelijk wel een andere opleiding had moeten kiezen
want ff snel geld verdienen in 2 jaar zit er niet meer in
zeker als nieuw komer in loonschaal D 0 60% want dat mag :screwy:
En zeker een transport werkgever zal dit gaan uitbuiten tot en met
Ik denk persoonlijk dat je gewoon je opleiding in de loods terug gaat verdienen . want het einde is nog niet in zicht ben ik bang
Zo zie je maar , sluit nooit een ''lening'' af met een werkgever
Ook dit speeld nu bij ons
Je kan je bij ons nu 190 uur laten uit betaalen
Normaal is dat 160 uur (40 uur per week = nu 160 in de periode) . dus elke maand 30 uur TVT lenen van de firma
Die je later kan terug verdienen als TVT (tijd voor tijd)
Dus in het ergste senario zou je naar 3 maand 90 uur in het krijt staan
stel deze crisis duurd en jaar , is dus 12 x 30 uur = 360 uur in het krijt
Nou verdien die maar eens terug voor 2011 ( jaar van de 48 uur )
en toch trappen er 170 man van de 253 chauffeurs in
erg goed na gedacht :thumbup:
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.