View Full Version : Versnellingsbak keuze
sciroccoGTII
29-07-2008, 17:29
Hallo,
Ik zoek een bak met korte verhoudingen maar kom er op doppelwobber niet uit. Het gaat hier om een 1600 EG onderblok met een FR kop. In het blok zitten audi zuigers (vlakke) en een bewerkte kop met speciale nokkenas en een weber carb. Hele draaiende gedeelte is verder uitgwogen enz... Zitten dus wel enkele pk`s in het blok maar ik cross dus met deze motor in een scirocco. Het geval is dat de bak die ik er nu achter heb deze komt achter een 95pk 1.8 vandaan (JH) maar de 2de versnelling is de lang (eigenlijk allemaal) waardoor ik terug moet schakelen naar de 1 in de bochten anders houd ik de motor niet op toeren (Is een op toeren gebouwd blok) waardoor de gang er dus uit is. Heb wel eens iets van een dieselbak gehoord... Wie kan mij verder helpen??
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Gr. Maurits
Wat is je snelheid in de bochten ongeveer en tussen welk toerengebied is je motor het sterkst?
sciroccoGTII
29-07-2008, 18:05
Over de snelheid durf ik niks te zeggen zit geen km teller in.. Maar ga er maar van uit dat ie in de 1ste vol gas draait (ong. tot 9000 toeren) en in dat gebied en wat lager is ie het sterkst.. Rij wel kort in de eerste om alles op toeren en snelheid te houden maar dan is het gat naar de 2de versnelling te groot waardoor de motor dus inzakt.. Deze setup is ideaal voor circuit maar voor cross net te lang, Heb dus een kortere bak nodig..
sciroccoGTII
01-08-2008, 15:33
Een 9A bak heb ik nog wel liggen is een van een 16V toch met een langere 5??
Maar is een 4A niet korter?? Heb er nu een AUG bak onder zitten.. Bij een 9A is de 2de versnelling gelijk aan die van een AUG..Wil echt kortere versnellingen omdat ik de motor anders niet op toeren kan houden..
sciroccoGTII
01-08-2008, 15:35
En die GC zin de eerste 2 versnellingen identiek dus heb ik niks aan..
Maar toch bedankt!!
sciroccoGTII
02-08-2008, 16:42
Hab even een vraagje is een GF bakcode een 020 bak? Staat er niet bij op doppel-wobber.. Lijkt me wel een mooie bak met een grote eindvertraging en korte versnellingen.
vwmk2driver
30-11-2008, 17:28
Hab even een vraagje is een GF bakcode een 020 bak? Staat er niet bij op doppel-wobber.. Lijkt me wel een mooie bak met een grote eindvertraging en korte versnellingen.
gf is idd 020.
mocht je eventueel bereid zijn voor een revisie of alleen tandwiel wissel dan kan ik je hierbij wel helpen.
heb bijna 30, 020 bakken liggen daar zal vast wel wat tussen zitten wat jij zoekt..
vwmk2driver
30-11-2008, 17:32
gf is idd 020.
mocht je eventueel bereid zijn voor een revisie of alleen tandwiel wissel dan kan ik je hierbij wel helpen.
heb bijna 30, 020 bakken liggen daar zal vast wel wat tussen zitten wat jij zoekt..
alleen geen 4 bakken.
gf heeft eind vertraging 4,50 deze heb ik niet liggen heb wel 4,25 dit zijn alleen nieuwe en geen gebruikte.
vwmk2driver
30-11-2008, 17:36
Een 9A bak heb ik nog wel liggen is een van een 16V toch met een langere 5??
Maar is een 4A niet korter?? Heb er nu een AUG bak onder zitten.. Bij een 9A is de 2de versnelling gelijk aan die van een AUG..Wil echt kortere versnellingen omdat ik de motor anders niet op toeren kan houden..
probleem is dat versnelling 1 en 2 vast op de prise as zitten, nu kan ik je wel assen leveren waar wel losse tandwielen op kunnen en zelfs tandwielen leveren naar eigen wens. maar ik denk dat dat buiten het budget van jouw zit.
je hebt geloof ik voor de 020 2 of 3 soorten verschillende assen dus je zit al gauw met een beperking,
misschien een optie voor jouw..
tandwielen van en fd bak deze heb ik liggen daar is de 2de versnelling 2.118 van, dan met eind vertraging 4.25
als je dan met 195 50 15 rijd en je schakelt bij 9000 toeren ga je 66,schakel je over valt hij terug naar 5400 toeren, dit lijkt me wel genoeg.
schakel je bij 8000 kom je terug in 4900 toeren.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.