Log in

View Full Version : polo 1.9D niet meer mee te rijden,vermogenverlies,blauwe rook

johan8vplus
30-07-2008, 14:28
polo van de vrouw heeft een probleem......

polo 1.9D AEF 1999

had tijd terug problemen met inhouden op de snelweg,bij dealer aan computer,uitgelezen en gaf storing temperatuursensor aan.
deze vervangen en is lang goed gegaan tot paar weken terug.
weer begon ie in te houden en soms bij t optrekken vermogenverlies en stotteren.
maar nu na gisteravond....
zal optrekken bij rontonde en houd weer in.

geen vermogen meer
inhouden
motor loopt erg beroerd,sist en blaast rook uit zwarte bak boven inlaat.
blauwe rook bij gasgeven.
erg stinken.
iemand enig idee,had zelf t idee dat er een klep naar de kl*ten is.
groet
johan
joure

johan8vplus
30-07-2008, 14:30
wat ik nog vergeten was..
als de motor warm is dan slaat ie moeilijk aan, moet langer doorstarten

johan

Zweiter
31-07-2008, 10:37
probeer hem eens met warme motor te starten met wat remmenreiniger. als dit goed gaat is je temp sensor weer kapot. probleem had ik ook met mn 6n. die temp sensors gaan wel vaker kapot. het rubber afdichtingsdopje op je meest rechtse verstuiver wil wel eens wat diesel lekken. het lekt dan precies op de stekker van de temp sensor. ik heb deze week nog een nieuwe afdichtingsdopje gehaald omdat de mijne ook weer lekt. misschien heb je er wat aan. succes in ieder geval! niks irritanter dan problemen met de auto...

johan8vplus
31-07-2008, 15:31
bij dopje lekt t niet maar hij blaast rook en diesellucht uit de inlaat en das geen goed teken volgens mij.
denk namelijk dat er een klep kapot is of niet meer dicht o.i.d
johan

DÁ-BRT
01-08-2008, 14:01
Hij verbrand olie, maar wat er stuk is in de motor weet ik niet. Je zou een compressie test kunnen laten uitvoeren. Het is in iedergeval niet (alleen) een temperatuur sensor die stuk is.

Domi
01-08-2008, 15:41
Compressie test doen en je weet meer. Straks ga je van alles vervangen terwijl het onderblok op is. Dat zou zonde zijn.

johan8vplus
02-08-2008, 12:20
indd eerst maar even compressie meten dat was ik al van plan,
polo heeft nog maar 170000 km achter de rug dus dat valt ook mee maar ja mijn pa zei..(en werkt bij scania) een nieuwe scania met 10000 km kan ook de motor in de soep lopen.

johan

johan8vplus
08-08-2008, 18:49
polo staat bij garage dus afwachten maar

johan

johan8vplus
17-08-2008, 15:14
kleine update

compressie gemeten cilinder 3 veel te weinig
dus de kop moet eraf.
johan

johan8vplus
19-08-2008, 18:39
ook kreeg de 3e cilinder minder diesel dan de rest?
auto nog niet klaar
johan

DÁ-BRT
20-08-2008, 06:56
Het klinkt haast alsof verstuiver 3 niet goed gewerkt heeft een vervolgens is gaan druppelen en de zuiger heeft beschadigd.

Zijn ze bij de garage al begonnen met de demontage van de cilinderkop? Zo ja, konden ze al iets meer vertellen over de schade?