View Full Version : Ontluchtingsnippel
Ik krijg mijn ontluchtingsnippels niet los! (Girling 54mm klauwen)
Ik kan ten eerste al geen goede sleutel vinden waarmee dit moet, 6 is te klein, 7 is te groot... hoe zit dat nou?
Ze staan nu al ff in de WD40 en dat blijf ik volhouden, als iemand me ff op weg kan helpen, graag!
Thnx!
steven16v
30-07-2008, 17:16
Bout oplassen en later nieuwe nippel plaatsen. Paar keer op tikken zodat de nippel schrikt.
En voordat je de nippel los wil draaien zorgen dat de nippel helemaal vetvrij en droog is.
Edit: Nooit gedacht dat ik in een post zo vaak het woord nippel zou typen. :D
Ja, nippel is vetvrij en droog, alleen staat in de WD40, maargoed, de hele remklauw ligt uit elkaar dus dat maak ik allemaal nog schoon...
alleen met welk gereedschap moet dat nou? Ik kan altijd nog een dikke tang proberen want ik vervang deze nippels sowieso, maar ik zou ze er het liefst op de juiste manier indoen en straks ook weer loshalen! (ff kijken of er ook andere nippels inpassen, waar je een dopsleutel op kan zetten bijv..)
Als je klauw los is eens goed warmen (nippel)
Dan met nippel in bankschroef en met klauw draaien :thumbup:
Nadien nieuwe nippel.
steven16v
30-07-2008, 19:01
Als je klauw los is eens goed warmen (nippel)
Dan met nippel in bankschroef en met klauw draaien :thumbup:
Nadien nieuwe nippel.
Als iets warm wordt zet het uit. Dus op jou manier zal de nippel nog vaster in de klauw komen te zitten. Of bedoel je de klauw opwarmen? Denk eigenlijk dat dat zowiezo niet een goede methode is.
Je moet hem normaal gesproken gewoon met een steeksleutel los kunnen draaien. Kan morgen wel even voor je kijken welke maat. Ik heb het idd ook wel eens met een goede griptang gedaan. Lukt vaak ook wel.
Gister na het posten van mijn topic heb ik het eens goed warm gestookt, zowel de nippels als een klein stukje klauw eromheen, dan werkt het allemaal een beetje en kon ik het met een griptang goed los draaien!
Bedankt weer...!
golf mkII 16v
31-07-2008, 07:13
Als je de klauw helemaal los hebt en de rubbers eruit,is warm stoken[handwarm] en een griptang de beste manier
Nieuwe nippel er in en die dan met wat kopervet insmeren
Komt tie de volgende keer[over 2 jaar]gemakkelijk los
1800 16v kr
02-08-2008, 17:04
inderdaad niet martelen goed inspuiten met wd 40
effe laten intrekken
griptang erop
1keer goed laten schrikken
en vooral niet bang zijn hem af te breken
want meestal als je het voorzichtig probeert gaat het juist mis
op deze manier doe ik het meerdere malen per dag
en is nog nooit mis gegaan
gaat het wel mis
kollomboormachine er bij
naar de auto materialen zaak
grotere nippel halen
kijken welke tap
en boren en tappen maar
wist wel dat met warmen het los zou komen :thumbup:
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.