View Full Version : Welke schroefset ligt lekker onder golf 3 ?
necropolis
01-08-2008, 15:13
Vraag is duidelijk, alleen nog even aan toevoegen, ik zoek het dus wel in de categorie schappelijk geprijsd :drill:
Ik denk dan aan :
* TEC
* Raceland
* Vmaxx
* Supersport
* STC (nl.power)
Wat dien je allemaal over te bouwen van je ori set op de schroefset ?
Kan je mooi zakken zonder dat ie aanloopt op 205 40 17 ?
Groeten
Necro.
Ik zou voor supersport gaan. Of je banden aanlopen ligt voor een groot deel aan de et waarde van je velgen, als je die eens vermeld zijn er genoeg mensen hier die je kunnen vertellen of het gaat aanlopen of niet.
necropolis
01-08-2008, 16:38
ET 38 velg 7x17"
Als je voor betaalbaar en ook nog eens voor wat kwaliteit wil gaan dan zou ik Weitec nemen.
Franky B
02-08-2008, 10:27
ik heb ook een weitec setje. 40/40 vaste verlaging dan wel, maar mij bevalt het uitstekend. niet te stug dus heb nog wel wat comfort. setje zit er zeker al een 120.000 km onder en doet het nog prima!
(edit) ik heb een setje 8j et35 17inch wielen met 205-40/17 eronderzitten en ik zou nog wel een stukje kunnen zakken zonder dat het aan zou gaan lopen. (wielkast randjes gewoon nog origineel)
necropolis
02-08-2008, 12:33
ik heb ook een weitec setje. 40/40 vaste verlaging dan wel, maar mij bevalt het uitstekend. niet te stug dus heb nog wel wat comfort. setje zit er zeker al een 120.000 km onder en doet het nog prima!
(edit) ik heb een setje 8j et35 17inch wielen met 205-40/17 eronderzitten en ik zou nog wel een stukje kunnen zakken zonder dat het aan zou gaan lopen. (wielkast randjes gewoon nog origineel)
ik heb de veren van weitec 40/40, op ori dempers maar dit ervaar ik toch niet als ideaal. Jij hebt dus weitec dempers ook gestoken ?
Met 7j val je mooi binnen de kasten en zul je dus een eind kunnen zakken.
Mocht je echt fijn laag willen dan is het beter om een andere band te monteren, denk aan 185-35-17 of 195-40-17.
Ik heb vorig jaar 17inch 7.5j gehad met 205-40 en daarmee was hij aan de voorkant zon 7cm verlaagt. En achter ongv. 6cm
De Limburger
02-08-2008, 14:32
search kan je misschien ook wel helpen, hier zijn namenlijk wel honderden topic`s over..
FireAndIce-GTD
02-08-2008, 15:06
ik rij zelf met Weitec Hicon GTN schroefset, hiervoor supersport.. maar ik vind de weitec tog wel een hele verbetering
Franky B
02-08-2008, 15:15
ik heb de veren van weitec 40/40, op ori dempers maar dit ervaar ik toch niet als ideaal. Jij hebt dus weitec dempers ook gestoken ?
jups veren en dempers!
obimaster
05-08-2008, 19:41
Hey ;)
Ik rij met Weitec schroefset, en ben hier echt tevreden over. Rijdt zalig! :D
Mijn velgen zijn 7 x 17' et 38 en 205/40 banden.
Rechts sleep ik licht aan tegen m'n wielkast als ik door putten rij aan hoge snelheid. Misschien sta ik wat te laag maar hoger wil ik niet. Ik ben nu aan het uit testen met bump stops en zie wel wat het wordt.
Hopelijk heb jij meer geluk en past alles netjes.
Veel geluk :thumbup:
Greetzz
Yannick
martinus83
07-08-2008, 19:48
met v-maxx kun je verstellen, verder ligt je auto als een dwijl op de weg :)
Ik heb het er nu onder zitten maar koop het niet snel nog een keer voor mn daily..
Zou kiezen uit FK (geen FK AK), Weitec, KW, D2, en zo heb je mss nog wat merken.
met v-maxx kun je verstellen, verder ligt je auto als een dwijl op de weg :)
Ik heb het er nu onder zitten maar koop het niet snel nog een keer voor mn daily..
Zou kiezen uit FK (geen FK AK), Weitec, KW, D2, en zo heb je mss nog wat merken.
denken toch veel mensen anders over :confused: auto al eens uitgelijnd
martinus83
07-08-2008, 22:25
Nja tis maar wat je gewend ben, moet erbij zeggen dat ik verder alleen ervaring heb met een golf 2 op KW var 1 en een Corrado op KW var 1.. Beide reden beter dan een golf 3 op v-maxx
Street Performance
08-08-2008, 08:43
Wij leveren verschillende sets en hebben ook met meerdere leveranciers ervaring. Heb zelf gereden met KW wat erg strak rijdt maar daarentegen ook weer vrij prijzig is. Dit zelfde geldt ook voor Intraxx, ook super maar erg duur. Je hebt dan verder de wat goedkopere sets als Weitec (dochter van KW) en VMAXX.
Rijdt regelmatig met auto's met een VMAXX set en moet zeggen dat de combinatie verlaging en wegligging toch wel tof is. De kwaliteit is goed (strenge kwaliteitseisen) er is bij de fabrikant in NL. meer dan genoeg kennis aanwezig dus ze weten echt wel waar ze mee bezig zijn. Dat een VMAXX set rijdt als een dweil ben ik niet met je eens. Het is gewoon een hele fijne allround set. Dan zijn er nog de sets van Raceland, Autotechnics, TA TEchnix enz. Dit zijn allemaal sets rond de 250-300 euro. Raceland is kwalitatief echt niet verkeerd en rijdt ook nog eens erg goed. Rijdt er zelf mee onder een Polo 6N en die auto rijdt als een kart. Autotechnics en TA technix en TEC zijn sets ook afkomstig uit China. Met sets van Autotechnics heb ik goede ervaringen al zijn ze niet zo stug als de rest.
Kortom er is een hoop te koop voor allerlei prijzen. Let wel, alle waar naar zijn geld. FK Konigsport,Intraxx en KW zijn wel de echt betere sets. Supersport en VMAXX volgen en daarna komt de rest. Ik hoop dat je er iets aan hebt en als er vragen zijn hoor ik het wel.
Het is ook een kwestie van eigen smaak hoe stug je hem wilt hebben en hoe ieder zijn rijstijl is.
Wil je alleen laag rijden en heb je geen sportieve rijstijl dan zou je voor een goedkopere zeer stugge set kunnen gaan.
Wil je niet alleen laag maar ook nog eens zeer goed op de weg liggen omdat je een sportieve rijstijl hebt dan zou ik voor een wat duurdere en dus kwalitatief betere set gaan.
Ik hoor hier niemand over H&R praten.
Ja het is best duur en het is niet echt een stugge set maar de wegligging is zo super.
Ik rijd er zelf dik 3,5 jaar mee en het rijd heel goed.
En ik hou wel van een stevig potje bochtenwerk.Hier stuiter je niet mee de bocht uit zoals je met supersport een stuk grotere kans mee maakt dat het wel gebeurd.
het ligt ook maar net aan de auto. zet een h&r set onder een auto met rotte achteras rubbers en draagarmen dan rijd hij idd ook als een dweil. .ik heb verschilende sets gemonteerd er gereden en de [echte geen china] v-maxx rijd gewoon goed . en niet spijkerhard.
[ dus onder auto,s die geen rotte rubbers hebben en goed zijn uitgelijnd ook de wielvlucht etc
succes ..
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.