View Full Version : Verbruik Corrado G60
Sinds kort ben ik in het bezit van een VW Corrado G60 Karmann uitvoering. Alle luxe zoals airco, stoelverwarming ect.
Auto rijdt super heerlijk, alleen het verbruik :shake: .
Wanneer ik de tank heb vol heb, is er naar nog geen 100 km al een kwart uit :screwy: .
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat behoorlijk veel vind, ook wanneer die stationair loopt, is het verbruik volgens de bc meer dan wanneer ik rij.
Is dit normaal of is er iets niet in orde????
corrado-usa
03-08-2008, 19:26
dat hoord niet zo is die ook getuned.
denk zelf dat de lamda sonde stuk is.
dat die daarom veel verbruikt.
heb ik zelf ook laatst van.
dwahaas321
03-08-2008, 23:03
bij mij geeft hij via de mfa ook aan wanneer ik stil sta dat me verbruik omhoog schiet..
Komt dit door de lambdasonde? ik hoor hier heel veel over dat ding maar ik weer echt niet wat dat is haha..
Als ik zuinig rij dus gewoon onder de 3000 toeren blijf en niet extreem hard rij geeft de mfa ongv 9/100km aan dus dat is wel zuinig.. maar sta ik stationair gaat hij al naar 12/100km tot en met 15/100km
waar zit deze lambdasonde en is dat makkelijk *Doe-het-zelf* voor een leek?
mvg
Pedaalemmer
04-08-2008, 08:24
Voor zover je informatie toereikend is is dit gewoon normaal gedrag van een corrado g60. De benzine meter van een corrado zakt altijd de eerste helft veel en vervolgens duurt het langer voordat hij zakt.
Als je hem stationair laat lopen is het logisch dat je verbruik stijgt omdat hij kijkt naar je afgelegde kilometers en die zijn dan nul omdat je stilstaat.
Focus niet teveel op je boardcomputer maar kijk naar je rijgedrag en hoeveel tankt na hoeveel kilomters.
Wat je lambda sonde betreft, deze zit in de uitlaat geschroefd bij de katalysator.
dat hoord niet zo is die ook getuned.
denk zelf dat de lamda sonde stuk is.
dat die daarom veel verbruikt.
heb ik zelf ook laatst van.
Of de wagen getuned is, geen idee. Lijkt me haast niet, anders hadden ze me dit wel verteld neem ik aan?
Ik zat inderdaad zelf ook aan de lamba sonde te denken, heb er namelijk een kat onder zitten die er niet onder hoort. Veel te groot zag ik, ding hangt maar 10cm van de grond ofzo. ik weet dus helemaal niet of er überhaubt wel een lamba sonde in zit :shake: .
Ligt veel lager dan de rest van de auto. Ben dus ook nog opzoek naar een katalysator voor mijn auto :D .
Pedaalemmer
04-08-2008, 11:02
Je weet niet wat een lambda sonde is maar je zag het wel als oorzaak van onzuig verbruik? Maar je zegt ook weer dat je verbruik goed is ??
En nu zeg je dat de kat die onder je auto te groot is omdat hij te laag hangt? Weet je uberhaupt wel wat een katalysator doet?
Ik geloof niet dat ik er neer heb gezet dat ik niet weet wat een lamba sonde is. Tuurlijk weet ik dat wel, ik heb er neergezet dat ik niet weet of die er wel opzit omdat die kat niet orgineel is en ook nog eens gaar.
Jetta Fireandic
04-08-2008, 16:30
Je weet niet wat een lambda sonde is maar je zag het wel als oorzaak van onzuig verbruik? Maar je zegt ook weer dat je verbruik goed is ??
En nu zeg je dat de kat die onder je auto te groot is omdat hij te laag hangt? Weet je uberhaupt wel wat een katalysator doet?
dat was dwahaas321 die zei dat ie niet wist wat een lambda sonde was ;)
Pedaalemmer
04-08-2008, 17:23
Ik geloof niet dat ik er neer heb gezet dat ik niet weet wat een lamba sonde is. Tuurlijk weet ik dat wel, ik heb er neergezet dat ik niet weet of die er wel opzit omdat die kat niet orgineel is en ook nog eens gaar.
Inderdaad verkeerd gelezen, een kat vervanger kost omme nabei de 35,- wellicht een betere optie?
Zat ik ook aan te denken, maar zit ik dan straks niet met mijn APK???? Ik kan me herinneren dat ik bij mijn oude Astra GSi er ook een kat vervanger onder had, deze kwam er de 2de keer niet mee door de keuring vanwege veel te hoge CO waarde en moest dus toen alsnog een kat zien te vinden.
Heb de Corrado overigens vanmiddag een CO meting laten uitvoeren, hier kwam dus inderdaad uit dat mijn CO waarde veel te hoog was :shake: .
Conclusie; verkeerde (kapotte) kat??? Lamba sonde kapot????
Denk dat dit dus ook het hoge brandstofverbruik veroorzaakt.
Ben dus in twijfel, katvervanger incl. lambasonde of een orginele katalysator incl. lamba sonde.
Update:
Heb afgelopen weekend een andere (orginele) kat en tussendempervervanger gemonteerd.
Ik kwam er toen achter dat mijn huidige lambasonde sensor niet aangesloten zat :shake: .
Vervolgens heb ik dus de nieuwe lambasondesensor aangesloten, auto warm laten draaien voor een nieuwe CO meeting en wat denk je. Wanneer de auto warm werd, begon ie verschrikkelijk beroerd te lopen. Blok kreeg veel te veel benzine :mad: .
Vervolgens nieuwe temperatuursensor gemonteerd, auto gereset en het probleem doet zich nu dus nog steeds voor. Alleen wanneer de lambasondesensor niet aangesloten is, loopt ie wel goed. Ik wil dit graag weer hebben zoals het hoort uiteraard.
Iemand een suggestie wat het dan wel kan zijn????
martiepartie
12-08-2008, 19:58
Dat was dus ook de reden dat de lambdasensor los hing...
Ik denk niet dat er veel anders op zit dan alle sensoren na te lopen, contacten te controleren op corrosie en de weerstandsbaan van de luchtmassameter schoon te maken.
Wat geeft uitlezen van de computer aan? Er moet een sensor een foutmelding geven bij dit soort problemen.
Uitlezen van de computer gaan we zaterdag even doen. Ben benieuwd wat daar uit gaat komen :shake: .
ice_killer
13-08-2008, 14:13
wat is het BJ van de auto ?
Pedaalemmer
13-08-2008, 15:05
ik wist niet dat je de computer kon uitlezen.
ice_killer
13-08-2008, 15:09
waarschijnlijk nog met knipper codes denk ik :)
wat is het BJ van de auto ?
1990
ice_killer
29-08-2008, 22:28
1990
ok naar welk verbruik schema kijk je naar die van 1990 ? ... want de auto is onder tussen weer 18! jaar oud dus het verbruik is niet meer als toen. en zelf toen moest je het met ene korreltje zout nemen want het is toch altijd onder de beste omstandigheden berg af wind mee etc ;)
maar las je lambda stekker los ligt moet je MMC lampje branden of is die er uit gehaald? en de verklaring is dat hij met de stekker er af gewoon "goed" loopt = hij staat in noodloop of te wel de MMC maakt gebruik can de standaard parameters. ik zou idd uitlezen en dan kijken wat er aan de hand volgens de fout code, en welke lambda is het voor de kat of er 1 (als deze heilige auto's er 2 hebben) de eerste is de mengsel controle lambda deze moet constand (bij deellast (2000-3000 RPM)) een spanning van 0.2volt tot 0.7volt afgeven. dit is nodig om de kat. te laten werken.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.