View Full Version : tim_j
:thumbup: hallo,
ik had mij al eens eerder aangemeld op dit forum maar mij niet voorgesteld.
dit omdat ik niet in het bezit was van een VW.
binnenkort koop ik de Golf MK2 over van Dannovalo.
een 1.3 CL uit '88.
ik hoop een hoop op te steken!
groeten
Der Einzer
04-08-2008, 20:39
welkom ennuh... foto's posten als je hem hebt ;)
M.C.Golf 2
25-07-2009, 23:00
Hey Tim
Waar blijven je golf 2 foto's ;)
Ik heb een paar van mijn golfie op me tread gezet tjek ff.
Heb jij nog iets gedaan?
Zie het wel :thumbup:
vw roadwarrior
21-08-2009, 07:11
Wees welkom hier!
daar gaat ie weer na 2 jaar een hoop plezier van gehad te hebben.
erg veel van geleerd, maar niet meer waard om te redden.
Te veel roest en andere uitgaven om 'm OK te krijgen. :mad:
de auto was gewoon 'op'.
http://i2.photobucket.com/albums/y34/Tim_j/01052009394.jpg
/38070_138021986225280_1000005243736.jpg[/IMG]
http://i2.photobucket.com/albums/y34/Tim_j/37489_138022056225273_1000005243736.jpg
De vervanger was er al 3 weken,
een1.8 RP van 1990.
GL uitvoering
137.xxx km incl NAP
Origineel perfecte werkend schuifdak
Schadeloos interieur
originele CV
Netjes jaarlijks onderhoud, dealer-stempels tot 2007.
Daarna bij zelfstandige garage in onderhoud geweest.
Koni geel Hardheid verstelbaar met originele Gti veren.
K&N inlegfilter (kwam er later achter :thumbup: )
Open uitlaatsysteem (nogal luidruchtig :screwy:)
leeggeklopte kathalysator,
middendempervervanger,
rechte buis naar een RVS(?) ovale einddemper.
Ik houd van OEM dus:
Autostyle rotzooi verwijderd zoals opschroef pedalen en deurpinnen, daarvan is OEM weer in de plaats gekomen.
Mistlichten werkten niet, bleek een zekering te veel gecorrodeerd te zijn.
Er zit een barst in de Linkermistlamp, deze is vervangen voor eenzelfde Hella.
Kleine beurt uitvoeren Done.
distributieriem vervangen Done
Draagarmrubbers vervangen. Done
uitlijnen. Done
bakolie vervangen. Done
Remolie vervangen Done
Koelvloeistof vervangen. Done
middendemper zoeken. Done
rood alarmlichtglaasje Done
mistlicht glaasje. Done
einddemper goed hangen. Done
oranje knippers erin. Done
Knipperlichthendel vervangen Done
2 knappe achterbandjes 195/50/15 Done
verder naast het nodige werk ook wat aanvullende plannen:
Een schroefset. Done
MFA tellerbak +hendel. Done
kabelboom fabriceren voor de electrische spiegels. Done
OEM Hoogte verstelbare gordels monteren. Done
OEM geluidsfader aansluiten.
16v OEM einddemper erop. Done en weer weg.
Momenteel zit er een Raceland schroefset onder en is de auto 10 cm gezakt. Ook zitten er 13 inch staal onder om de winter door te komen.
De grill is verwisseld voor een zwarte met verstralers.
En het plastic is netjes zwart.
na aankoop:
http://www.volksforum.com/albums/files/9/1/0/6/Mijngolfje.jpg
http://i2.photobucket.com/albums/y34/Tim_j/DSCN1855.jpg
http://i2.photobucket.com/albums/y34/Tim_j/DSCN1842.jpg
http://i2.photobucket.com/albums/y34/Tim_j/DSCN1860.jpg
http://i2.photobucket.com/albums/y34/Tim_j/DSCN1873.jpg
Wintermodus:
http://www.volksforum.com/albums/files/9/1/0/6/IMAG0099.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/9/1/0/6/171411_190001604360651_100000524373639_618342_5061398_o.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/9/1/0/6/169795_190001731027305_100000524373639_618344_7013831_o.jpg
zomermodus:
http://i2.photobucket.com/albums/y34/Tim_j/golf2.jpg
http://i2.photobucket.com/albums/y34/Tim_j/golf.jpg
Maar dat ziet er zeer smakelijk uit! :cool:
Door een knieoperatie niet veel kunnen doen aan de Golf.
Wel is de GTi grill gewisseld met een dubbellamps zwarte grill.
-geventileerde remmerij.
-originele middendemper
-Alle vacuumslangen verwisseld
-nieuwe voetpakking.
-De electrische antenne afgekoppeld en de dakantenne in werking gekregen.
-het plastiek weer mooi zwart gekregen met lijnolie.
-olie+filter gewisseld.
Moet zeggen dat de auto lekker reageerd, goed trekt en zuinig is.
gecombineerd met stad en afentoe 'spelen' haal je 700 km uit een volle tank.
Jemig wat een stelletje klootviolen, beetje gaan zitten krassen op iemand anders z'n auto! 't Is wel een zeer mooi wagentje, ben jaloers ;)
En weer een verse APK tot 15-04-2012 :D
Ook foto's bijgevoegd.
Mooie auto, hou hem zo.
Zit er ook stuurbekrachtiging op?
Dat helaas niet,
het ligt al wel in de schuur.
Edition-Blue
01-05-2011, 20:34
Vanavond de auto even gezien, mooie auto Tim!
Thnks Molle.
Jouw GTi word leuk met het nieuwe torretje.
de aanwinst van Ruurd is ook erg netjes.
na een aantal dagen 'kloten' nog steeds het gestotter en stationaire gesputter niet kunnen oplossen.
De garages maar gebeld of ze tijd hadden om de onstekingte controleren en op tijd te zetten, allen hebben het te druk . (kan pas over een maand terecht)
Iemand in Zuid-Holland die het zou willen doen?
Thnks Lars!
Heb er een vakantietrip door Frankrijk op zitten met de Golf, Probleemloos 2500 kilometer in totaal, daarvan 1000 km aan 1 stuk naar huis. En een originele einddemper zit erop, omdat ik last krijg van mijn oren met lange ritten.
Weer eens een update,
Ik post niet zo veel over de auto omdat ik het niet echt als een 'project' zie. (maar wel continue mee bezig :screwy: )
Wat heb ik gedaan de laatste maanden;
Olie+ filter (castrol 10w40 + dealerfilter)
Bougies (NGK Bur6et)
Gasklephuis uit elkaar en gereinigd.
kofferbakbekleding erin
K&N inlegfilter gereinigd
4x 175/55 R15 Continental's.
Audio ingebouwd (Kicker Ks50.2 Composet, Mtx 4510 sub, Jvc 2ch versterker)
G60 onderlip.
Electrische ramen ingebouwd.
electrische bijrijdersspiegel. (in caross kleur)
Originele einddemper. (Walker)
dorpels ontdaan van stickerresten.
Diverse roestpuntjes aangepakt.
Genieten van het rijden :D
Wel wat wijzer geworden over de stuurbekrachtiging,
er zijn 2 typen TRW en AZ/ RZ/EZ ?? TRW kan je niks aan modificeren om op een Golf 2 te zetten.
3 x raden welke ik heb :mad:
de armen zijn per kant 20 mm te lang en zouden afgezaagd kunnen worden als het schroefdraad 'verlengd' wordt.
De pomp past prima, maar de poelie staat niet in lijn.
Daarvoor heb je een krukaspoelie nodig met een trillingsdemper.
De demper is dik genoeg om de snaar in een rechte lijn te krijgen.
Recente foto's nog voor de electrische ramen en spiegel:
http://www.volksforum.com/albums/files/9/1/0/6/IMAG0189.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/9/1/0/6/IMAG0202.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/9/1/0/6/IMAG0206.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/9/1/0/6/IMAG0209.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/9/1/0/6/IMAG0211.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/9/1/0/6/IMAG0215.jpg
Roffastreets
30-10-2011, 23:01
Lekker bezig Tim! Een oude golf is per definitie een project, of je het er nou als een ziet of niet..
Ook al zo goed bezig :thumbup:
Stuurbekrachtiging van een PF opgehaald en een Originele dubbelpijps GTI einddemper.
Nu een golf 3 STBK set helemaal compleet, en dan de PF set. Moet wel wat moois mee te maken zijn.
Met beter weer maar is kijken wat we ermee doen. :)
Vanmiddag 3 uurtjes bezig geweest met het vervangen van de gedeukte EU binnenbalk voor een USA binnenbalk.
Viel niet mee, de EU balk had een trekhaak gekopt en stond naar binnen.
de hoes was hiernaar gevormd en ging niet om de USA balk heen,
na flink fohnen en geduld met lijmklemmen de bumper op de balk gekregen.
Het zit, en heb 2 sleepogen :D
Valt me trouwens op dat de USA balk flink breder en zwaarder is, ik voel het zelfs met rijden.
En de mistlampen werken weer.
van 2 brakke 1 nette gemaakt. In de linker kon een goudvisje zwemmen en was dus verroest van binnen :D
Stuurbekrachtigingspoelie's gezocht!
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?p=1238167#post1238167
zo heb net je topic ff doorgenomen maar je heb een geweldige mooi golf 2.
de kleur vind ik echt super.
zuinig zijn en veel plezier er mee.
Showtime
20-01-2012, 23:35
Vanmiddag 3 uurtjes bezig geweest met het vervangen van de gedeukte EU binnenbalk voor een USA binnenbalk.
Viel niet mee, de EU balk had een trekhaak gekopt en stond naar binnen.
de hoes was hiernaar gevormd en ging niet om de USA balk heen,
na flink fohnen en geduld met lijmklemmen de bumper op de balk gekregen.
Het zit, en heb 2 sleepogen :D
Valt me trouwens op dat de USA balk flink breder en zwaarder is, ik voel het zelfs met rijden.
En de mistlampen werken weer.
van 2 brakke 1 nette gemaakt. In de linker kon een goudvisje zwemmen en was dus verroest van binnen :D
je hebt een mooie auto Tim, ben blij dat je nu dat miniscule deukje weggewerkt hebt uit je voorbumper. Wat haast niet opviel!
deukje zat inderdaad goed verstopt, maar de binnenbalk zag er echt niet meer uit.
Volgende week komt er een gebruikte (dat wel) OEM GTi einddemper onder met de dubbele pijpjes. dat icm met een lege kat en OEM middendemper moet het geheel beschaaft klinken maar wel een beetje naploffen als ik op het gas gezeten heb :)
Wat ik nog meer merk is dat
De auto trekt echt supergoed tussen de 2 tot 3 duizend toeren maar erna merk je dat de fut een beetje weg is. Dus ik heb voor mezelf een ontstekingstroboscoop gekocht, want heb het gevoel dat de ontsteking iets te vroeg staat.
En met goed insturen naar links hoor ik rechts wat schuren bij het wiel.
het klinkt als een remblok die flink aanschuurt, maar ik verwacht een wiellagertje. dus we hebben weer wat te doen ;)
Dat wil dan oplossen en dan tegelijk de stuurbekrachtiging van de PF erin zetten. Wanneer dat gedaan is tegelijk door naar de uitlijndag bij Lammert.
Maar voor de stuurbekrachtiging erin kan moet ik echt de poelie's hebben. :)
Thanks voor de positieve reacties! :thumbup:
Helaas is er op 8 februari bij mij op school ingebroken in de auto.
Radio en navigatie zijn hierbij gestolen en de deur en het dashboard zijn hierbij gesloopt. Ben ze er zeer dankbaar voor :screwy:
Qua onderhoud de ontsteking op tijd gezet met een gekocht timinglamp. Oei wat rijd dat ineens lekker. :D normaal begon de motor wat te morren als je tegen de 3000 toeren aan zat, nu trekt het lekker door.
Stuurbekrachtiging:
Ik heb een dubbele krukaspoelie (v-snaar) kunnen bemachtigen van een JR. dus na de vroegtijdige keuring eind deze maand gaat de stuurbekrachtiging erin :D
dan gaat de auto een stukje omlaag en wordt de auto uitgelijnd bij lammert tijdens de uitlijndag.
Weer vlekkeloos APK erop tot April 2013 :rock:
Van tevoren wel even een rondje gedaan en er een nieuwe uitlaat vanaf de kat naar achter eronder gezet en een nieuwe voorste motorsteun.
Stuurbekrachtiging zit er nog steeds niet in, geen tijd voor.. :rolleyes:
Een 16v PL ligt in de schuur ter controle/revisie samen met een 16v bak.
De GTI einddemper ligt klaar om gelast te worden.
Auto is 2 cm gezakt (maximaal zonder aanlopen en schuren) en vervolgens uitgelijnd bij Lammert vd Meulen in Dokkum. (stuurt goed :cool: )
A3 velgen laten omboren en z.g.a.n. Conti Ecocontact 175/55/15 eronder.
http://www.volksforum.com/albums/files/9/1/0/6/a3-1.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/9/1/0/6/a3-2.JPG
Wouter42
16-06-2012, 16:56
Hoop dat jij het beter doet met de ombouw naar PL :D Alles al compleet?
Nee nog niet. onderdelen verzamelen staat op een laag pitje, Heb het erg druk met de studie en ben bezig met een hoekje in de schuur met een takel zodat we makkelijk aan de PL kunnen klussen. Denk dat er in de maand Juli wat meer vaart achter zit.
Voortgang van het blok hou ik hier bij: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=98747
Hoop ergernis gehad voor een euro:
http://www.volksforum.com/albums/files/9/1/0/6/photo45.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/9/1/0/6/photo43.JPG
Dat is minder, Auto ziet er verder super uit :thumbup:
Bedankt Gino, tussen de buien door nog gepoetst vandaag, valt me niks tegen :D
http://www.volksforum.com/albums/files/9/1/0/6/photo37.JPG
Stuurbekrachtiging zit erin! wel geemmer gehad met de poelie's maar het werkt.. Tussendoor ook een kapotte ashoes gehad, dus het was een productief dagje :D
Zoek een rubber hoes van het bekrachtigd stuurhuis! :thumbup:
Poloboy01
02-09-2012, 12:17
Vette mk2.. :)
Vanmorgen de carterpanpakking en olie (Castrol)+filter(VAG) vervangen.
Zag dat de bakflenskeerringen een beetje zweten, dus die vervang ik binnenkort ook even.
Vorige week op marktplaats een sjieke Recaro stoel met electrische opties gezien. De stoel zat in een Passat van 2003 en moest in de Golf 2 komen. Zo via 'MTDI' aan twee stuks Golf2 Recaro sledes gekomen. De sledes pastte niet 1,2,3 onder de stoel dus de zondagmiddag aan het boren/slijpen/meten geweest om het mooi passend te krijgen.
2 gaten bijgeboord, aantal punten weggeslepen om ruimte te creeeren.
Wat foto's hieronder.
Onderstel aanpassen:
http://www.volksforum.com/albums/files/9/1/0/6/photo8_995330.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/9/1/0/6/photo9_892609.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/9/1/0/6/photo11_306404.JPG
Past wel aardig:
http://www.volksforum.com/albums/files/9/1/0/6/photo10.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/9/1/0/6/photo6_639774.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/9/1/0/6/photo7_950799.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/9/1/0/6/photo4_349413.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/9/1/0/6/photo13_305200.JPG
er zit dus op:
-elec. Hoogte verstelling knie kant.
-elec. hoogte verstelling kont kant.
-elec. Rugleuning kantelen.
-elec lendesteun onderrug met luchtbalg.
-elec lendesteun middenrug met luchtbalg.
-elec verwarming
-elec. blower voor frisse billen en rug.
-mechanische zit verlenging.
-draaiknop aan de rugleuning waarvan in niet weet wat het doet.
:thumbup:
Dat de stof niet matched met de rest neem ik voorlopig even voor lief.. :redface:
DUBbeltje
01-10-2012, 15:25
...en nu er nog 1tje vinden:D succes!
Kleine update,
ik merkte dat de stuurbekrachtiging niet altijd goed druk gaf met maximaal insturen en bij bijna stilstand. De motor vibreerde daarbij onaangenaam op 3000 toeren. Bij demontage bleek het lager al wat stroef te gaan. Daarom heeft de auto een goede gebruikte stuurpomp gekregen van een Golf 3 1.6 75 Pk(AEE) uit 1996. Deze heeft een korte as wat in de golf 2 nodig is. Voordeel daarbij is dat het maar een ton had gedraait. en een paar jaar jonger is.
De auto gaat wel weer een stuk omhoog, krijg de laatste maanden last van m'n rug en nek en dat mag niet de bedoeling zijn met autorijden. En het is beter voor de auto, dat gerammel en gestuiter wordt het niet beter van.
afgelopen zondag plots naar Zuid Frankrijk gemoeten wegens omstandigheden.
Nieuwe winterbanden eronder en de 2 x 1100km probleemloos afgelegd in 10 uur per keer. idioten op de Pheriferque, 8% bergen, sneeuw, heftige regenbuien en drukke peages.
Wederom, no problemo. :)
Ergens voor Bourdeaux.
http://www.volksforum.com/albums/files/9/1/0/6/photo16.JPG
Wel gaat er binnen een korte tijd een nieuw VAG stuurhuis in wegens een beetje speling, moet afentoe flink corrigeren in de wind. Sinds ik nogal gespitst ben op rijeigenschappen op langere afstanden, gaat de Raceland schroefset gaat er onder weg. Wordt knetter en knetter-gek van dat gestuiter. Heb nog een setje hardheid verstelbare koni's staan met 40mm verlaging.
Dat worden de volgende klussen. Al ben ik zeer tevreden dat het allemaal zo voorspoedig gaat. As vrijdag mag die weer naar de Pheriferique. :tongue:
Aanvullend, een aantal weken geleden 14 maanden APK erop, zonder aanmerkingen. :cool:
Djinn_4fun
21-03-2013, 06:34
Mooie prestatie Tim!
Blij dat het goed gaat met jouw Golfje :thumbup:
Carel Ha
22-04-2013, 15:35
Heey Tim! Gaat lekker he! En die velgen komen me bekend voor zeg! :D
Haha ja vreemd, spot ze erg vaak onder jouw auto. :tongue:
Nog bedankt voor het lenen he :thumbup:
Vorige week even een boodschap gedaan in de buurt, kom ik terug zit er een nare deuk op de vouw onder het achterste zijruitje. daar ben ik een beetje boos om :mad:. dader is gevlogen.
Leuker bericht, heb er een primitieve vorm van cruise control in zitten.
Gasfixatie is eigenlijk een betere naam, want het houdt de gasklep met een 2e kabel in positie en ontgrendeld met remmen en een knop. Het doet z'n werk en rijd ontspannender.
Door al dat gedreun en gestuiter de afgelopen 2 jaar is het interieur op elk mogelijke plek gaan rammelen. Echt mega irritant. Zelfs in de hemel op meerdere plekken. En elk paneel, lastig aan te wijzen want alles rammelt.
Denk dat de bandenmaat hier ook een aandeel inheeft. Dit is dus het volgende project..
Lang verhaal, maar dat is het weer voor even.
Djinn_4fun
06-06-2013, 05:50
lekker bezig Tim!!
Weer wat updates,
Bosch Alarm AA1 ingebouwd incl startonderbreking, van nog voor de tijd van handzenders.
De audi A3 velgen voorzien van Michelin Pilot Exalto's in 195/50/15. Staat lekker "beefy".
Notifcatie LEDje ingebouwd voor het aanspringen van de radiateurfan. :screwy:
http://www.volksforum.com/albums/files/9/1/0/6/photo192_original.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/9/1/0/6/photo18_original.jpg
Jahwanza
18-07-2013, 11:01
hey, je was gisteren bij de hobbyclub in Schiedam toch,
Denk al ik ken die mooie golfie :)
Hey, ja dat klopt. Elston? :thumbup:
Jahwanza
18-07-2013, 11:35
Ja, k was er net weer.. effe wat roest weghalen.
Laters
Vandaag met het lekkere weer wat plekken bijgespoten die een roestplekje hadden. achterklep onder het kenteken en de bijrijdersdeur zijn voor een 'amateur' best aardig gegaan, het valt niet op. :)
Ben ook nog hard op zoek naar bestuurderdsdeur EN een bijrijdersdeur in deze kleur LA6Z.
Heb weer wat updates.
Nieuw opgemaakt subframe eronder ontroest, gelakt binnenkant in ML, de oude begon flink bruin te worden.
Stuurbekrachtiging erin. Dit keer wel 100% goed :D samen met de subframe swap gedaan.
Audi TT draagarmrubbers.
Electrisch verstelbaar en verwarmde spiegels erin met dode hoek.
MFA ingebouwd. Alles werkt alleen de buitentemp zegt 28 graden te weinig. leuk :D
Updates:
Winterwielen klaar
http://i2.photobucket.com/albums/y34/Tim_j/IMG_2624.jpg
(http://s2.photobucket.com/user/Tim_j/media/IMG_2624.jpg.html)
op winterbanden
http://i2.photobucket.com/albums/y34/Tim_j/photo4.jpg
(http://s2.photobucket.com/user/Tim_j/media/photo4.jpg.html)
De usa aftermarket Airco set
http://i2.photobucket.com/albums/y34/Tim_j/IMG_5816.jpg
(http://s2.photobucket.com/user/Tim_j/media/IMG_5816.jpg.html)
asflens keerringen vervangen
http://i2.photobucket.com/albums/y34/Tim_j/IMG_4995.jpg
(http://s2.photobucket.com/user/Tim_j/media/IMG_4995.jpg.html)prise-as keerringen
http://i2.photobucket.com/albums/y34/Tim_j/IMG_4997.jpg
(http://s2.photobucket.com/user/Tim_j/media/IMG_4997.jpg.html)
Djinn_4fun
06-12-2013, 15:10
Netjes Tim, airco al geplaatst?
Hey Maarten,
Nog niet gedaan, zit nog met een boel uitzoek werk wat betreft dat R12 niet meer te krijgen is.
Wat nu doen bijv motorruim gedeelte van een Golf 3 gebruiken of... Dat heb ik voor mij zelf niet duidelijk.
Djinn_4fun
06-12-2013, 15:26
je kan toch laten ombouwen naar R134? Of heb ik me een x verlezen?
klopt dat kan. Maar wat wordt er omgebouwd? heb het idee dat de compressor ook vervangen moet worden. en de ander zegt, R134a kan er 'zo' in. weet het niet:D
Zie net dat de condensator ondersteboven staat, vandaar dat de leidingen zo raar lopen. :D
Vandaag originele cruise control geinstaleerd in de golf.
Altans, origineel, een mix van Audi, Chrysler, Opel en Saab onderdelen. Waarbij ik zelf een kabelboom gemaakt heb. Werkt heerlijk!
In de kerstvakantie het alarm uitgebreid met de knipperlichten die nu ook mee knipperen. Ging niet heel makkelijk, een paar relais gebruikt hiervoor.
VwGolfMK2VW
13-01-2014, 23:21
Cool:) lekker creatief bezig
Thanks! Je blijft altijd wel bezig met een golfje :)
Ey Timmeh :) Heb jij toevallig ook OBD1-stekkers onder de pookhoes zitten?
Woutah, ja die liggen er.
Er is niet veel groots gebeurd aan de Golf.
Het is me gelukt om de ECU uit te lezen. Gelukkig geen storingen.
Vond op de sloperij in een golfje een pollenfilter + frame. Deze zit er in.
Van een GTI een electrisch schuifdak motortje met afdekking en bekabeling en schakelaar.
Koeling
Wel verbeteringen aan de koeling gedaan.
Sinds ik de MFA heb viel me op dat de olietemperatuur altijd tussen de 100/108 graden bleef op zonnige dagen. Dan geef ik niet eens gas..
Daarom een originele warmtewisselaar geplaatst die ook in de GTI zit.
Ook de grootste maat radiateur geplaatst van 675mm. Nu rond de 100 in de hete zomer-file.
Eenmaal rijden zakt de temperatuur een paar graden.
Enige minpuntje is dat er een koelvloeistof druppel-lekje is bij de nieuwe slangen, dit gebeurd alleen als de motor goed warm is geweest.
Verder de gewone dingetjes gehad;
wiellagertje achter vervangen.
Distributieriem is dit jaar aan de beurt.
Het opvallendse was speling op de voorste veerpoot. Deze is vervangen en vervolgens uitgelijnd. Het rijd weer prima.
Paar weken verder:
weer een retourtje zon/zee/strand-Frankrijk (2600 km totaal) gedaan zonder enige problemen. Keertje olie aangevuld en dat was het.:D:D
Olie temp en koelvloeistof temperatuur bleven mooi binnen de marges. In de hete zomerfiles en benauwde tunnels.
Cruise control op de lange stukken gebruikt en moet zeggen dat dat het comfort wel flink verhoogd.:)
En na de vakantie een hoop dingen aan het onderstel vervangen.
Stabilisatorstang eindes.
Fuseekogels.
en pas geleden de achteras rubber vervangen. wat een PITA was dat.
Gewoon voor origineel gegaan en kon daarbij een brug gebruiken.
Maar wat een verschil! kontje rijd nu strak rechtdoor.
Het is nu ideaal weer om het project 'airco' op te pakken :D
Vandaag aan het passen en meten geweest.
Hoe de Golf 3 Condensator en droger mooi zitten in het front.
Moest een klein sleufje uit de slotplaat (uit het zicht)
http://i2.photobucket.com/albums/y34/Tim_j/IMG_7708.jpg
Dat moet omdat de aircoleiding bovenop 'over de radiateur richting pomp gaat.
De condensator hangt iets scheef ervoor vanwege een leiding die strak over de radiateurbalk loopt.
een sleuf in de radiateurbalk leek mij geen goed idee. Dus nu hangt ie schuin. Hier dus even steuntjes voor moeten fabriceren voor aan de originele boutgaten in de radiateur.
http://i2.photobucket.com/albums/y34/Tim_j/IMG_7715.jpg
De droger moet een plek krijgen in het zijscherm denk ik. Daar is niet fatsoenlijk de plek voor, zeker niet als de compressor er straks nog bij komt.
Het zit:
http://i2.photobucket.com/albums/y34/Tim_j/IMG_7720.jpg
Multieriem spanner en bracket uit de schuur gehaald en even naast de auto in elkaar gezet.
Heb een mengelmoesje verzameld.
1.8 bracket. TDI compressor. AAZ dynamo. G60 kruk en waterpomp poelies. 2.0 stuurpomp en beugels.
Even gekeken of het mooi in lijn gaat liggen voor de riem. Het lijkt er op dat het wel goed gaat. Moet het nog zien als het hele zwikkie in de auto zit.
http://i2.photobucket.com/albums/y34/Tim_j/IMG_7704.jpg
De airco-unit:
Al eerder dit jaar de airco-unit van een golf 2 aangepast op R134a.
Simpel benaderd en gewoon de verdamper van de golf 3 erin gezet.
Het paste niet helemaal vlekkeloos.
http://i2.photobucket.com/albums/y34/Tim_j/IMG_6511.jpg
Helemaal niet toen bleek dat de ventielen een paar centimeter lager zitten. .. hier de sleuven dieper gemaakt. Erboven de gaten opgevuld moet zwarte kit.
http://i2.photobucket.com/albums/y34/Tim_j/IMG_6526.jpg
De doos is klaar en kan er inprencipe zo in.
http://i2.photobucket.com/albums/y34/Tim_j/IMG_6522.jpg
heeft recirculatie, dat is een bonus.
Alleen nog een sleuf frezen in het schutbord :eek:
weer een poos verder.
niet veel spannends aan de hand.
-De originele CV is uitgebreid met een afstandsbediening.
De kvs lek (druppels) opgelost door van een '99 Caddy Tdi de waterpijp en alle slangen tussen waterpomp,tankje en schutbord te pikken. pijpals nieuw en slangen ook bij a 10 jaar jonger :-)
verder. gewoon rijden en goed bijhouden!
Weer een paar jaar verder:
De auto is nu ruim een jaar de woonwerk auto, en de teller staat inmiddels op 243.500.
Olieverbruik is ook erger geworden, dus staat er een nieuw project te wachten.
Heb thuis een 2E motor uit een golf 3 gti 1992 staan met 191.000 op de klok. Het is een kant en klaar pakket waarbij nog iets moet verzinnen op de uitlaat. Heb van de 2E het spruitstuk en de downpipe. Waarschijnlijk komt er een golf3 gti kat en daarachter een origineel golf 2 gti16v uitlaatlijn in 55 mm.
Djinn_4fun
28-04-2017, 07:41
Klinkt goed Tim!
Succes ermee ;)
Zo, weer een update!
begin dit jaar heeft de golf de 250.000 km aangetikt, toch mooi 110.000 km ermee gereden in 7 jaar. In deze tijd werdt het olieverbruik wel steeds erger. tot een punt dat ik elke week, na 380km een half litertje olie bij mocht vullen, dus het tanken en olie bij vullen werdt een standaard weekend ritueel. Al langer liep ik met het idee om een motor swap/upgrade te gaan doen twijfelend tussen een zelfde 1.8RP, want doen ze het goed en betrouwbaar.:thumbup: of een 2.0 uit een golf 3, of een 1.8T. Die laatste was toch te duur, dus gekeken naar een 2.0 8v, deze vond ik, en na een rit van Naar Baarlo een compleet plug&play 2.08v 2E motor gekocht, compleet met kenteken. Super.
http://www.volksforum.com/albums/files/9/1/0/6/IMG_1291_120615.JPG
Ophalen.
In tussentijd het standaard vervangspul besteld en gemonteerd, waterpomp+ Distributie, diverse pakkingen, bougies/kabels etc. http://www.volksforum.com/albums/files/9/1/0/6/IMG_1314_229147.JPG
op de pallet.
De auto dient als Daily woon/werk auto, dus het moet wel goed gebeuren.
intussen veel informatie opgezocht voor de swap, maar helaas werd op vrijdagmiddag, bijna thuis, voor me beslist dat de swap niet doorgaat:mad:
http://www.volksforum.com/albums/files/9/1/0/6/IMG_1399.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/9/1/0/6/IMG_1401.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/9/1/0/6/IMG_1400.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/9/1/0/6/IMG_1422.JPG
Ben nog nooit zo 'beroerd' het weekend in gegaan met de auto. :mad:net natuurlijk geinvesteerd in een nieuwe motor met onderdelen, dan dit.
Helaas echt kapot.
Kofferbakvloer verkreukeld, reserve wiel vast, dak krom, deursponing deur geraakt, wiel schuurt tegen wielkuip, tank verschoven en zit klem.
balen balen balen.:( Maar moet wel ene auto hebben voor naar het werk, Dus zondag's tegelijk wezen bij Gijs die zijn 'wolfs in schaapkleren/ Dirty diesel' te koop had staan.
Stukje wezen rijden, gekeken, gebabbeld en een week later besloten de golf te kopen.
Gaat om deze:
http://www.volksforum.com/albums/files/9/1/0/6/IMG_1460.JPG
na een week gaat het jeuken:
http://www.volksforum.com/albums/files/9/1/0/6/IMG_1668.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/9/1/0/6/IMG_1794.JPG
Dus al veel over gezet van de 'groene' naar de 'paarse'.
En zo veranderen de plannen dus en rijd je in een behoorlijk vlotte TDI. met 161pk en 366nm koppel.
Ondertussen, het ongeluk gebeurd in Mei, ben ik 12.000 km verder met de TDI en heb er nog niet mee stil gestaan. We veeeel werk aan gehad om grote mankementen te verhelpen, denk aan lekke deuren, schutboard waar veel rubbers van missen, bodem aanpakken. en preventief behandelen. Schroefset van AP eronder.
Toen in Juli naar Duitsland/Tjechie en door de Alpenpassen naar Noord Italie ermee gereden. :screwy: (Was oorspronkelijk het plan voor de groene Golf) Inhalen waar dan ook, gaat nog steeds erg soepel:D
In deze rit alleen last gehad van lekke deuren, dus het tapijt werd zeiknat. Dit opgelost door het deurfolie correct aan te brengen en rubbers van de Groene over te zetten. technisch had de motor wat kuren op de terugweg.
3300 Km geen problemen en 100 km voor de nederlandse grens begon de motor spontaan in te houden/hikken met snelheden tussen de 110/120 op de cc. paar keer plankgas doorgetrokken tot de 150, maar dat hielp niet. toen maar met 100/110 doorgereden toen was er niks aan de hand.
Eenmaal thuis Relais 109 vervangen, probleem blijft: na een lange tijd op de cruise 120 rijden resulteerd in plotse hikken/inhouden.
Daarna de vacuumslang van ecu naar IC buis vervangen en de bestaande vacuumslangen naar de N kleppen gecontroleerd en een klem om de uiteindes gedaan. Sindsdien nog geen last gehad. dus ik vermoed vacuum.
De auto rijd erg lekker door. de auto is relatief licht met 970 kilo, krijg zelfs wielspin in de vierde versnelling tussen bij 90 km u in de regen:screwy::D
Verder zit er veel werk aan in de techniek en cosmetische deel.
De 'groene' heb ik nog steeds en dient als onderdeeldonor.
Een gesloten luchtfilterdoos van een 1.6 GTD gemonteerd:
http://www.volksforum.com/albums/files/9/1/0/6/IMG_1945_336315.JPG
Verdere updates zullen volgen.
Nette vervanger he! Hoe ben je aangereden van achter?
Op een weg waar het het van 2 naar 1 baans gaat, werd ik er niet tussen gelaten. Moest remmen voor ik tegen het verkeer in reed. De gene achter mij had niet door dat ik stil stond, want die had hetzelfde probleem. Die knalde dus achterop.
Heb er wel nekklachten aan over gehouden, dat is het vervelendste.
Dat is vrij gaar ja. Jammer dat mensen soms zo stug doen in het verkeer.
Goedeavond,
Ik heb me zojuist aangemeld hier op het forum en wil me hier even voorstellen.
Mijn naam is Mart en kom uit het Brabantse land. Mijn zoon is eigenaar van een volkswagen jetta uit 1991 die hij van mij heeft gekregen toen hij 21 werd. Mijn hobby is het sleutelen aan zijn wagen vandaar dat ik lid ben geworden.
vriendelijke groet
Mart
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.