Log in

View Full Version : auto spuiten

Melvin
24-08-2004, 09:01
omdat ik nu eigenlijk toch wel helemaal gek ben van de primer-look oftewel een matte lak, heb ik er een paar vragen over...

ik zie dat sommige mensen hun auto zelf spuiten (l-win, jij toch ook? die zwarte?), hoe gaat dit precies in zijn werk?

eerst helemaal gladschuren (tot op het metaal of gewoon de lak een beetje opschuren?), dan grondlak erover en dan matzwart of een andere kleur erover heen toch? en dan is het al klaar? en hoe lang gaat dat mooi blijven?
voordeel lijkt me dat je het gewoon simpel weer bij kunt werken mocht je schade hebben of wat dan ook...

is het misschien ook zo dat het bij spuiters goedkoper is om je auto mat te laten spuiten? dus primer-look goedkoper als normaal spuiten?

bedankt alvast

p.s. ik wil nog wel eens van idee veranderen enzo, maar wil gewoon eens wat info hierover omdat ik het er geweldig uit vind zien!!!!

Pedaalemmer
24-08-2004, 09:46
opschuren totdat alle roest en rotte lak weg is. dan grondlaag en dan de kleur van je keuze.

mat is goedkoper dan een toverbal kleur uiteraard.

lwin
24-08-2004, 10:50
u hebt nodig:
verf -schoolbordverf (voor zeer mat effect)
-zijdeglans (voor een beetje mat effect)\
roller
2 uur later...................................klaar

ps. wel heel zonde als je dat met je cabrio zou doen

Melvin
24-08-2004, 10:58
hmm jah is misschien wel zonde in sommige ogen, maar ik vind het effect nou juist super en je ziet het niet veel...

ik ben wel van plan eerst alle deukjes te laten repareren (heb maar paar van die kleine irritante kutdeukjes van minder dan een 1cm)... roest heb ik niet...

dus het wordt nu geen oplossing voor een roestbak, maar gewoon omdat ik het mooi vind en leuk vind om alles zelf aan mijn auto te doen ipv overal mijn auto voor weg te brengen...

dus ik moet dan de blanke lak opschuren totdat hij ruw is om een goede ondergrond te krijgen... dan alleen nog maar matte lak erover (met spuitbus) en klaar... is nog niet gezegd dat ik dit 100% zeker ga doen, maar ik zou mijn auto heel graag mat-groen/primer achtig willen hebben... net als RLC van cleaned.be (als jullie die kennen)...

moet ik alleen nog iemand hebben die kan lassen, antennegat en achterklep etc dichtmaken en cleanen... kan iemand van jullie dat?

Melvin
30-08-2004, 14:58
stel ik wil creme achtig primer look... dus een matte creme kleurige lak...

zou dat zelf goed te doen zijn?

MauSeR35
30-08-2004, 15:33
doe nou niet met die cabrio dat is zonde! haal dan een of andere gare bak er bij om dat te doen aub..

Melvin
30-08-2004, 15:36
hmm ja is ook wel op zich... maar nu ziet de lak er ook niet bepaald geweldig uit... ik erger me aan ieder deel wat erop zit... krasjes, kleine deukjes (laat ik wel weghalen maar toch) en rotte wielkassen waar nu perse plastic overheen moet :S omdat het er anders niet uitziet....

kortom: ik wil als ik alle onderdelen bij elkaar heb iets anders ermee, want deze lak wordt ik helemaal gek van... aangezien ik niet veel geld uit wil geven, ben ook maar student en moet ook nog leven, d8 ik aan zelf spuiten... ik vind het bij sjampoo bijv. wel vet gelukt (bij RCL ook van www.cleaned.be, kijk bij projects en zoek ff zijn topic... golf 2 is het)...

ook wil ik iets aparts met de lak als ik hem spuit... dus daarom kies ik voor mat... dat zie je niet en vind ik nog mooier ook als een lak van 3000 euro... tsja... life's complicated :S