PDA

View Full Version : Dynamo kapot?


Fons F&I
10-08-2008, 22:33
Hallo mensen,

Ik heb al een tijdje last van zon toon in me speakers die met het toerental meegaat. ik heb al van alles geprobeerd om die piep weg te halen maar niks werkt.
Nu was ik afgelopen week bezig met mijn waterpomp vervangen en had toen de dynamo losgedraait, toen heeft die(per ongeluk) een tik met een stuk gereedschap gehad, niet echt hard ofzo maar toch..
Toen ik daarmee klaar was en terug naar huis reed en de muziek aanzette was de toon in me speakers veranderd, hij was harder geworden en nou klinkt het meer krakend alsof er zon oude platenspeler draait, kan ik er nu vanuit gaan dat die piep aan mn dynamo ligt en dat die dus vervangen moet worden of heeft dit er verder niks mee te maken..

Alvast bedankt.

Groeten,
Fons

dirk gti
04-09-2008, 23:47
ik heb dit zelf ook gehad bij mij zat het in me radio en het kan ook zijn als je een versterker achterin heb liggen dat je powercable en je geluid langs dezelfde dorpel heb lopen dan wil dat vaak ook gebeuren en ik geloof er eigenlijk nietecht in dat het je dynamo is want je dynamo die schud toch ook wat af als je rijd enzo.. dus kdenk dat je een andere radio ff moet proberen
succes man :thumbup:

G-eert-40
05-09-2008, 17:46
volgens mij is dit onderwerp wel eens aan bod geweest op dit forum. heb even ge-searched, maar kon het niet vinden.

volgens mij moet je dan een ontstorings condensator plaatsen.

grtz.