Fast Eef
12-08-2008, 18:19
Nadat me golf MkII na 200.000km de geest heeft gegeven ben ik een projectje begonnen.
Dit is mijn wagen:
http://members.lycos.nl/brommerforum/Golf/Golf%20008.jpg
en dit is de tellerstand 2000km voor demontage:
http://members.lycos.nl/brommerforum/Golf/teller.JPG
Mijn 40kw sterke 1.3I motor was aan vervanging toe, de motor was opzich nog wel goed maar de synchromesh ringen van de 2de, 3de en 4de versnelling zijn totaal versleten. Nu is het opzich niet zoveel werk om er een andere bak op te schroeven. Maar is was niet helemaal tevreden over het motorvermogen.
Vraag was toen, welke motor wordt het?
Heb lang zitten twijfelen tussen een 1.8 16V of een G-lader.
Toch maar voor de 1.8 16V gegaan omdat die iets betrouwbaarder zijn.
(meningen zullen hier over verschillen denk ik) :D
Maar goed, toen maar aan het werk gegaan
front gedemonteerd
http://members.lycos.nl/brommerforum/Golf/frontloos.JPG
nogmaals:
http://members.lycos.nl/brommerforum/Golf/frontloos2.JPG
motor ook gedemonteerd:
http://members.lycos.nl/brommerforum/Golf/motorloos.JPG
Nadat dat was gebeurd ben ik maar eens een grote schoonmaak van de motorruimte begonnen, en met succes:
http://members.lycos.nl/brommerforum/Golf/schoon.JPG
Zover ben ik nu. De motorruimte is bijna klaar, zaterdag gaat er een andere golf opgehaald worden. Met daarin een goede motor.
Ik wil ook de tellerunit + mfa overzetten.
Verder de complete remmerij overbouwen.
Ik hou jullie op de hoogte van de vorderingen.
Dit is mijn wagen:
http://members.lycos.nl/brommerforum/Golf/Golf%20008.jpg
en dit is de tellerstand 2000km voor demontage:
http://members.lycos.nl/brommerforum/Golf/teller.JPG
Mijn 40kw sterke 1.3I motor was aan vervanging toe, de motor was opzich nog wel goed maar de synchromesh ringen van de 2de, 3de en 4de versnelling zijn totaal versleten. Nu is het opzich niet zoveel werk om er een andere bak op te schroeven. Maar is was niet helemaal tevreden over het motorvermogen.
Vraag was toen, welke motor wordt het?
Heb lang zitten twijfelen tussen een 1.8 16V of een G-lader.
Toch maar voor de 1.8 16V gegaan omdat die iets betrouwbaarder zijn.
(meningen zullen hier over verschillen denk ik) :D
Maar goed, toen maar aan het werk gegaan
front gedemonteerd
http://members.lycos.nl/brommerforum/Golf/frontloos.JPG
nogmaals:
http://members.lycos.nl/brommerforum/Golf/frontloos2.JPG
motor ook gedemonteerd:
http://members.lycos.nl/brommerforum/Golf/motorloos.JPG
Nadat dat was gebeurd ben ik maar eens een grote schoonmaak van de motorruimte begonnen, en met succes:
http://members.lycos.nl/brommerforum/Golf/schoon.JPG
Zover ben ik nu. De motorruimte is bijna klaar, zaterdag gaat er een andere golf opgehaald worden. Met daarin een goede motor.
Ik wil ook de tellerunit + mfa overzetten.
Verder de complete remmerij overbouwen.
Ik hou jullie op de hoogte van de vorderingen.