PDA

View Full Version : Wildeknak`s mk1

Pages : 1 [2] 3

wildeknak
17-06-2010, 18:20
jah idd die masse kabel van motorblok-->chassis-->minklem accu
die bedoelde ik jah.. zal hem nog ff controleren!

maar heb net vanmiddag de startmotor er onderuit gehaald en op de werkbank met een accu en startkabels geprobeerd te testen.. en alleen de bendix komt naar buiten, maar begint niet te draaien!
normaal moet hij draaiend naar buiten komen toch???

iig heb ik net maar een nieuwe startmotor besteld en die kan ik morgen ophalen.. als goed is :rolleyes:

zover bedankt voor de hulp.. :thumbup:

JurjenV
17-06-2010, 19:22
He knak, ding moet inderdaad naar buiten komen dus die van jou is nie goed meer nie.

Zie ook je PB trouwens even, kom zaterdag nog naar Enschede misschien dus als je snel bent ;)

wildeknak
17-06-2010, 20:53
He knak, ding moet inderdaad naar buiten komen dus die van jou is nie goed meer nie.

Zie ook je PB trouwens even, kom zaterdag nog naar Enschede misschien dus als je snel bent ;)

Jah idd, zoiets was mij ook ooit verteld op school.. haha :redface:

Pb back!!

wildeknak
19-06-2010, 18:20
jaaaaaaaaaaaah hoor!!

starten als een wilde.. die nieuwe startmotor!!
de oude startmotor was echt overleden en was dus ook goed aangesloten :D

iig mijn golf heeft zijn eerste tekens van leven al laten zien..!! Geweldig je kindje die tot leven komt :D :D

nu kan eindelijk het afstellen beginnen.. maar hij klinkt erg mooi en loopt heel rustig..!!

wat was de basis afstelling van de stationair schroef ook als weer?? dicht en dan 2,5 slag uit?

grtzz

De Pul
20-06-2010, 09:27
:thumbup:

martin
20-06-2010, 09:58
jaaaaaaaaaaaah hoor!!

starten als een wilde.. die nieuwe startmotor!!
de oude startmotor was echt overleden en was dus ook goed aangesloten :D

iig mijn golf heeft zijn eerste tekens van leven al laten zien..!! Geweldig je kindje die tot leven komt :D :D

nu kan eindelijk het afstellen beginnen.. maar hij klinkt erg mooi en loopt heel rustig..!!

wat was de basis afstelling van de stationair schroef ook als weer?? dicht en dan 2,5 slag uit?

grtzz
Gefeliciteerd Knak. We kunnen je binnenkort gaan spotten?

Der Einzer
20-06-2010, 11:14
mooi werk :)

wildeknak
21-06-2010, 15:41
Qustion..??

ik wil vanaaf weer even verder gaan met de golf.
en heb een lamp geregeld voor de ontsteking, maar met hoeveel graden moet ik mijn ontsteking nu afstellen??

alvast bedankt!!

caddy ron
21-06-2010, 16:15
meestal tussen de 4 en 6 maar vaak ook een beetje gevoel en gehoor hahah, beetje proberen dan komt het vast goed.
Succes.
Groetjes ron

wildeknak
21-06-2010, 20:59
meestal tussen de 4 en 6 maar vaak ook een beetje gevoel en gehoor hahah, beetje proberen dan komt het vast goed.
Succes.
Groetjes ron

Hmmm.. oke!! :redface:

net weer is ff gestart, hij springt in 1 keer aan, loopt 10 sec en valt dan weer uit. en dan moet ik eerst weer de ontsteking verdraaien..

hij blijft nog steeds nie lopen.. :mad: morgen vacuum en carb nog is ff nalopen.

oohjah de massa kabel werd warm.. zegt dat iets?? slecht massa ofzo??

vw_michael
21-06-2010, 21:34
heb je nergens kortsluiting daardoor kan het ook komen dat de kabel warm wordt

JurjenV
21-06-2010, 21:36
Verkeerd om aangesloten onder bij de startmotor wellicht?

Dynamo laadt miss ook niet, dat ie daarom weer uitvalt?

Je moet hem even maken, kun je hier naartoe rijden :tongue: :tongue:

Sjeesbeest
22-06-2010, 05:18
heb je een nieuwe of een gereviseerde startmotor?........ misschien dat nu de bendix blijft hangen waardoor de startmotor als dynamo gaat werken?

en check ff of je goede massa heb (te veel overgangsweerstand veroorzaakt ook warmte), en idd ff checken of je alles goed om heb zitten onder de kap.

Greetz van een stadsgenoot :)

wildeknak
22-06-2010, 06:52
hey hey,

de start-motor is nieuw.. het is een originele VW, en gereviseerd door Valeo!!

heb gisteren ook nog een een startkabel van de motor naar de min-klem van de accu gelegd(als extra massa) hier reageerd hij ook nie op.

ik zit nu ook te denken aan kortsluiting.. maar waar??
ik heb 2 accu's en heb ze allebei zo leeg gestart..

maar het grappige is dat de motor, zo opeens wel goed start en echt als een naaimachientje loopt :D en daarna zakt tie langzaam weer in.. :mad:

vanaaf nog maar is alles nalopen.. proberen dingen uit te sluiten

wildeknak
22-06-2010, 20:33
nou mensen, ik kom er echt niet uit..!!

heb zover alles weer op tijd gezet en nagekeken maar kom echt niet verder :mad:

wie kan me helpen?? :( of weet iemand een goed adres waar ik de auto heen kan brengen?? :(

Sjeesbeest
22-06-2010, 20:43
chokeklep nagekeken of die wel open blijft??

vacuum lek in/naar inlaat??

sluit de vlotter wel af??

aanvoer en retour van brandstof goed om?

JurjenV
22-06-2010, 21:08
Ik kan zondag eventueel even kijken als ik dan langs kan komen. Kan het toch vergelijken met de Cabrio denk ik?

wildeknak
22-06-2010, 21:18
Ik kan zondag eventueel even kijken als ik dan langs kan komen. Kan het toch vergelijken met de Cabrio denk ik?

we houden ff contact ,oke?? is misschien wel een optie.

chokeklep nagekeken of die wel open blijft??

vacuum lek in/naar inlaat??

sluit de vlotter wel af??

aanvoer en retour van brandstof goed om?

ga morgen nog is ff de carb uitelkaar halen en de onderste distributie deksel..

is echt bagger dit..!!

Kaj_A
23-06-2010, 07:34
Brandstofpomp wel goed? Carburateur goed afgesteld?

Johan1982MK1
23-06-2010, 07:36
Inlaat spruitstuk pakking goed??
Geen rommel in de tank?

wildeknak
23-06-2010, 08:02
Inlaat spruitstuk pakking goed??
Geen rommel in de tank?

Pakking is nieuw, en na mijn weten goed geplaatst!
het brandstof filter in de motor-ruimte is nieuw en blijft schoon! doorzichtig filter.

Brandstofpomp wel goed? Carburateur goed afgesteld?
de carb. krijg brandstof, afstellen gaat lastig zonder lopende motor :redface:
Stationair schroef is nu 2.5 slag uit..

wil straks maar is beginnen met de carb. nakijken en als moet even uit elkaar halen.

wildeknak
23-06-2010, 16:06
nou heb net de onder distr. kap er ook afgehaald.. voor een beter overzicht.

als ik mijn 1cil in het BDP zet, komt er via het gat in de automaatbak een 0(vlegwiel) recht tegen over een pijl(automaatbak)
Dit klopt toch..??

in deze stand^ staat het puntje achter op het nokken-as tandwiel gelijk aan mijn kleppendeksel.
Klopt..??

als je met de de stand^ naar de rotor kijkt, staat hij met de kop(van voren gezien)naar links. Maar als ik dit vergelijk met mijn oude motor stond de rotor met de kop richting de 4e cilinder. dus nu kan de onsteking verdraaien wat ik wil maar krijg nooit de inkeeping tegenover de kop van de rotor.

Hoe kan ik dit nu op tijd zetten dan??

En wie heeft er zin om mij een handje te helpen..? :thumbup:

gizmo98
23-06-2010, 16:25
ik denk dat je de co schroef helemaal verkeerd heb staan dan wordt het aanslaan ook knap moeilijk

VWRickGTI
23-06-2010, 17:38
Ik had dit probleem ook maar dan met een gti. Is wel anders, maar ik bleef eerst ook bij een verkeerde timing en alles 3 keer los en zker weten dat alles goed moest staan.
Ik heb hem op het centerpuntje gezet dat erin is geslagen bij mijn vliegwiel.
Maar het probleem lag echter dta ik een ander ( dus een verkeerde) luchtweger had gemonteerd omdat ik in eerst instantie dacht dat die stuk was en niet zo was.
Dus oude terug en lopen, meteen.

Kan best zijn dat het een benzinekwestie is hoor wat hier al genoemd is.

Succes!

Sjeesbeest
23-06-2010, 17:57
heb je het goede merkteken op je nokkenaspoelie gebruikt??

wildeknak
24-06-2010, 08:58
gisteren weer erg lang bezig geweest, meten zoeken nakijken ect.

nu waren we nog eens(3x) aan het kijken of een vonk hadden.. die was er de 1e keer NIET :eek: 2e keer starten KLEIN GEEL VONKJE :eek: 3e keer starten weer geen vonk!!

dus gammela bobine, hoop ik! krijg vanavond 2 andere om te proberen! :D
En dit is iets wat je als eerste gaat bekijken ;) is er een vonk?krijg ik brandstof?nou goed hopen dat ik vanaaf nog ff wat kan proberen.

hoop dat een instabiele ontsteking de oorzaak is van het wel en niet lopen van de motor.

jullie horen van mij!!

wildeknak
25-06-2010, 20:13
HELP..!!!

ik heb totaal geen ontsteking meer..!! heb meerdere bobine's geprobeerd maar er komt geen hoogspanning uit.
wat ik ook doe of probeer.. heb zelf een bougiekabel met bougie direct op de bobine aangesloten en dat werkte ook nie..

heb de schema`s nagelopen uit het golf1 handboek en alles klopt..!!

ik heb mijn bobine nu zo aangesloten.. kan iemand kijken of hij dit ook zo heeft?
en wie kan mij vertellen waar voor de ZWART/RODE draad voor is? deze staat namelijk niet in mijn schema.
http://94.100.114.179/1001800001-1001850000/1001843401-1001843500/1001843402_6_7Nnd.jpeg

heb alle zekeringen ff nagekeken maar er is er geen 1 kapot.

wie helpt mij uit de brand?? :redface:

acokever
26-06-2010, 00:33
kan zijn dat je brandstofpomp et erg zwaar heeft of overleden is. Deze trekt dan alle stroom weg waardoor er niets overblijft voor de bobine en deze dus geen stroom heeft.

Dit heb ik een keer gehad met m'n Golf 1 cabrio uit '89 met JH motor. De drukaccumulator was verroest en gaf dus weinig door. De brandstofpomp had het hier erg zwaar mee en trok alle stroom weg waardoor er niets overbleef en de bobine geen vonk gaf. De brandstofpomp is bij mijn auto namelijk op dezelfde zekering geplaatst als de bobine. Moeten dus samen doen met de stroomtoevoer.

wellicht dat dit het is?

Sjeesbeest
26-06-2010, 05:27
Hey man....... je heb toch een carb?..... dus een mechanische brandstofpomp........ geen stress ....... :)

Heb je wel een elektronische ontsteking ? ..... Als je een mechanische heb dan moet je ff je contactpunten nakijken.... EN de condensator !!! ........ heb je electronisch dan ff het opneem element nakijken.

Heb ook een vermoeden dat je contactblok bij je stuur aan het overlijden is, wiebel eens onder het starten met je sleutel.

EDIT: was ff vergeten van je kabel zwart/rood......... deze is voor je toerenteller :D

de draden groen/geel en zwart moeten op dezelfdepool van de bobine (is de spanningskant 12v) en dan de geschakelde-massa (groen) gaat via je ontsteking naar de min-pool van je bobine.

succes !!

Kaj_A
26-06-2010, 07:36
Een vriend van me had een soortgelijk probleem met de auto en bij hem zat er een breuk in het hele kleine zwarte kabeltje die bij de contactpunten zit.

wildeknak
26-06-2010, 08:40
Hey man....... je heb toch een carb?..... dus een mechanische brandstofpomp........ geen stress ....... :)

Heb je wel een elektronische ontsteking ? ..... Als je een mechanische heb dan moet je ff je contactpunten nakijken.... EN de condensator !!! ........ heb je electronisch dan ff het opneem element nakijken.

Heb ook een vermoeden dat je contactblok bij je stuur aan het overlijden is, wiebel eens onder het starten met je sleutel.

EDIT: was ff vergeten van je kabel zwart/rood......... deze is voor je toerenteller :D

de draden groen/geel en zwart moeten op dezelfdepool van de bobine (is de spanningskant 12v) en dan de geschakelde-massa (groen) gaat via je ontsteking naar de min-pool van je bobine.

succes !!

het is idd een mechaniche brandstof-pomp..!!
dus op de foto is de bobine goed aangesloten..??
ik ga zo een nieuwe contact puntje en condensator ophalen.. en dan weer verder proberen..

iig bedankt zover..

Een vriend van me had een soortgelijk probleem met de auto en bij hem zat er een breuk in het hele kleine zwarte kabeltje die bij de contactpunten zit.

ooh kijk aan.. nou ga het contact puntje zo toch vervangen.. is dat ook goed..

Thanks

Sjeesbeest
26-06-2010, 11:53
Heb je al gemeten als je je wagen op kontakt heb staan dat je spanning heb op de pluskant van de bobine?

Der Einzer
26-06-2010, 12:01
loopt ie al weer ? :)

wildeknak
26-06-2010, 12:39
Heb je al gemeten als je je wagen op kontakt heb staan dat je spanning heb op de pluskant van de bobine?

jah daar ik heb ik spanning.. +aansluiting zit een zwarte+paars/wit kabel op..Zoals de vorige foto.

loopt ie al weer ? :)

NEUH.. :(

Sjeesbeest
26-06-2010, 12:54
als je de groende draad ff loshaalt van de bobine en daar 1 kant van de multiemeter opzet, en de condensator even los.... zodat dus alleen het kontakt van de contactpunten via de massa gaat en daar dus de andere punt van je multiemeter op... en dan de wagen een stukkie vooruittrekken in een hogere versnelling zetten....... krijg je dan een 0 ohm weerstand (of een piep op je multiemeter) op de groenedraad ten opzichte van je carresorie? Want telkens als je contactpunten dicht gaan moet je een contact via massa hebben........

massa probleem kan ook zeker nog een oorzaak zijn !!

wildeknak
26-06-2010, 19:00
als je de groende draad ff loshaalt van de bobine en daar 1 kant van de multiemeter opzet, en de condensator even los.... zodat dus alleen het kontakt van de contactpunten via de massa gaat en daar dus de andere punt van je multiemeter op... en dan de wagen een stukkie vooruittrekken in een hogere versnelling zetten....... krijg je dan een 0 ohm weerstand (of een piep op je multiemeter) op de groenedraad ten opzichte van je carresorie? Want telkens als je contactpunten dicht gaan moet je een contact via massa hebben........

massa probleem kan ook zeker nog een oorzaak zijn !!

vanmiddag ben ik nog ff bezig geweest met een ex-automonteur.. (uit de contact-punten tijd)
en we hebben nu een klein vonkje bij de contactpunten.
nu dit werkt komt er nog steeds geen hoogspanning door de bobine-kabel..
we hebben zelfs 12v direct op de bobine gezet en dan gebeurt er nog niks.

dus bobine heeft 12v aansluiting en krijgt een signaal van contactpunt.

weet iemand waar de zwarte kabel heen gaat? die zit samen met wit-paars in 1 stekker.

we hebben maar 1 keer een knal in de uitlaat gehad.. :D sooo close :eek:

zou de keuze schakelaar van de automaat of contactslot er dan echt mee te maken hebben..??

Sjeesbeest
27-06-2010, 12:01
zwarte kabel komt van het kontaktslot !! die wit/paars is een weerstandsdraad.

Als je dus 12v op je (+) van de bobine zet en dan pulst op de (-) naar massa dan krijg je geen vonk? Heb je wel de goede bobine? Als je die weerstandsdraad heb dan moet je die er tussenweg halen als je een nieuwere type bobine plaatst, de nieuwere werken gewoon op 12v ipv via die weerstand op 8 tot 9v.......... dit kan verklaren dat je een kleine vonk heb.

Je keuzehandel vergrendeling zit bij mijn weten alleen op je startmotor....... en als je startmotor werkt dan is je schakelaar ook goed.

om je contactslot ff te omzeilen:

een 12v draad van de (+) pool naar je bobine leggen (de andere stekkers op de (+) pool eraf) dan de wagen starten........ je moet dan vonk hebben 100% ......

er is op sommige modellen ook een sturing via de dynamo.... maar die zat volgens mij op diesels....... en daar weet ik niets van :)

ps: heb jij het goede merkteken op je nokkenastandwiel gebruikt????????

wildeknak
27-06-2010, 15:18
zwarte kabel komt van het kontaktslot !! die wit/paars is een weerstandsdraad.

Als je dus 12v op je (+) van de bobine zet en dan pulst op de (-) naar massa dan krijg je geen vonk? Heb je wel de goede bobine? Als je die weerstandsdraad heb dan moet je die er tussenweg halen als je een nieuwere type bobine plaatst, de nieuwere werken gewoon op 12v ipv via die weerstand op 8 tot 9v.......... dit kan verklaren dat je een kleine vonk heb.

Je keuzehandel vergrendeling zit bij mijn weten alleen op je startmotor....... en als je startmotor werkt dan is je schakelaar ook goed.

om je contactslot ff te omzeilen:

een 12v draad van de (+) pool naar je bobine leggen (de andere stekkers op de (+) pool eraf) dan de wagen starten........ je moet dan vonk hebben 100% ......

er is op sommige modellen ook een sturing via de dynamo.... maar die zat volgens mij op diesels....... en daar weet ik niets van :)

ps: heb jij het goede merkteken op je nokkenastandwiel gebruikt????????

dit hebben we ook al geprobeerd..! directe plus op de bobine.
dynamo is aan gesloten.. en we hebben ook al een keer geprobeerd zoder kabels.

nokkenas staat met 2 nokken in de lucht als ik de 1 cilinder in het BDP zet..

kun je anders niet een keer langs komen..??

Sjeesbeest
27-06-2010, 17:40
ontstekingsvolgorde ook al nagekeken? 1-3-4-2 gezien vanaf de distributieriem en dan met de klok MEE !!

op de nokkenas poeli zitten 2 merktekens, je moet de binnenste gelijk zetten met de voorkant van het kleppendeksel..... dan ff kieken of ie nog vrij ronddraait dmv de krukas een paar keer draaien.......... dan de eerste cylinder in BDP zetten en je ontsteking zo verdraaien dat je rotor naar de eerste cylinder wijst.....

en over dat langskomen.... dat had gekund maar ben net terug van het uitlaten van de mk1 gti :) ........ en ga nu barbeknoeien

wildeknak
27-06-2010, 20:05
zeg maar wanneer jij een keer kunt langs komen.. want ik heb dit echt allemaal goed staan..

anders moet ik de auto helaas weg brengen.. :redface:

eetsmakelijk.. ;)

edit:KLIK (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=32293&highlight=crazy+richard) zal dit er iets mee te maken hebben??

Sjeesbeest
27-06-2010, 20:38
Massa kan zeker voor problemen zorgen !!....

Ik zou morgenavond wel kunnen...... ff brainstormen :P

Kaj_A
27-06-2010, 21:15
Ik voel een minimeet aankomen bij wildeknak :D

wildeknak
27-06-2010, 21:26
Welkom allen..!! Welkom..!!

Koffie met gevulde koeken..!! :thumbup:

Sjeesbeest
27-06-2010, 21:44
en waar woont uw huis?...... ff pm

Kaj_A
28-06-2010, 21:25
Vertel het goede nieuws maar :D

Der Einzer
28-06-2010, 22:37
loopt ie weer ?????? Tell us !!

wildeknak
29-06-2010, 06:53
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHH..!!

Hij loopt weer...!! :D :D :D :D Eindelijk..!!

Het is de jongens uit Enschede gelukt om weer een ouwe golf aan de praat te krijgen..!!
Helemaal Top jongens.. :thumbup:

Thanks, Thanks, Thanks..!!

Kan ik eindelijk beginnen met het afbouwen van de auto..(nu de baas vragen of ik nog vrij kan krijgen haha :D)

JurjenV
29-06-2010, 08:19
Ah mooizo, ik zie je mail wel weer :D :tongue:

Kaj_A
29-06-2010, 08:50
Fototje van gisteravond:
http://i50.tinypic.com/muagr5.jpg

JurjenV
29-06-2010, 08:54
Witte Golf meet dus...

breadfan83
29-06-2010, 09:31
Gefeliciteerd jongens!!

Altijd jammer om ergens zo hard vast te lopen, maar ook altijd mooi om er weer uit te komen. :thumbup:

wildeknak
29-06-2010, 10:38
Fototje van gisteravond:
http://i50.tinypic.com/muagr5.jpg

Geweldige foto..!! :thumbup: D
Kun je die mij op de mail zetten..?

Gefeliciteerd jongens!!

Altijd jammer om ergens zo hard vast te lopen, maar ook altijd mooi om er weer uit te komen. :thumbup:

Jah, het is een hele behulpzame familie..!! :thumbup:

caddy ron
29-06-2010, 10:41
lekker man die golfjes 1 :thumbup:

martiepartie
29-06-2010, 10:49
wat is 't nou geweest dan??

Leuke foto idd!!

Der Einzer
29-06-2010, 14:09
wat is 't nou geweest dan??

Leuke foto idd!!

precies , we willen weten wat er aan de hand was :D

Sjeesbeest
29-06-2010, 16:25
Laten we het erop houden dat er een storing naar massa zit ergens in de toerenteller aansturing, zonder de toerentellerkabel was er opeens vonk (er was een overgangsweerstand naar massa waardoor de bobine geen spanning af kon geven)......... toen uitgevogeld of de timing goed was...... leek niet goed te zijn, maar na het verdraaien van de ontsteking kwam er leven in.

Of de wagen nu wel wil lopen MET de toerentellerkabel weet ik niet (niet meer getest, moest thuiskomen eten :) ), het belangrijkste is dat het blok kan lopen en dat hij de wagen kan afbouwen.

wildeknak
29-06-2010, 16:47
Laten we het erop houden dat er een storing naar massa zit ergens in de toerenteller aansturing, zonder de toerentellerkabel was er opeens vonk (er was een overgangsweerstand naar massa waardoor de bobine geen spanning af kon geven)......... toen uitgevogeld of de timing goed was...... leek niet goed te zijn, maar na het verdraaien van de ontsteking kwam er leven in.

Of de wagen nu wel wil lopen MET de toerentellerkabel weet ik niet (niet meer getest, moest thuiskomen eten :) ), het belangrijkste is dat het blok kan lopen en dat hij de wagen kan afbouwen.

Goed uitgelegd, meneer Sjeesbeest.. :D

Idd nu rustig verder afbouwen en dan de golf een keer weg brengen en laten nakijken..

De Pul
29-06-2010, 21:32
mooi dat ie weer loopt!

wildeknak
30-06-2010, 07:23
Kwam gister bij de auto.. kijk eronder door,en zag olie lekkage.. :eek:
Rustig ff kijken waar het vandaan kwam en dat was achterop het kleppendeksel.. daar had ik nog maar 2 moertjes op zitten :rolleyes:
het had er langs gelekt tijdens het lopen van de motor..

Dit is nu weer aangedraaid met een nieuwe pakking eronder :thumbup:

Daarna rest van de motor weer opgebouwd.. Er schuurde nog iets aan tijdens het lopen, en dit is nu ook weer opgelost.

Op het luchtfilter-huis en motorkap na is de auto weer compleet.. En loopt nog steeds!! :thumbup:

Der Einzer
30-06-2010, 11:29
.. En loopt nog steeds!! :thumbup:
helemaal goed toch :thumbup:

wildeknak
05-07-2010, 20:08
Tot nu toe alles onder controle..!!

Na voorzichtig de eerste km`s weer gereden, ook ff tijd gehad om een paar nieuwe foto`s te maken..

http://94.100.123.72/1011850001-1011900000/1011850301-1011850400/1011850321_6_UPKH.jpeg
http://94.100.123.67/1011850001-1011900000/1011850401-1011850500/1011850499_6_5Bzt.jpeg
http://94.100.123.16/1011850001-1011900000/1011850601-1011850700/1011850670_6_7GAQ.jpeg

http://94.100.118.99/1011850001-1011900000/1011850801-1011850900/1011850843_6_sN5v.jpeg

http://94.100.123.3/1011850001-1011900000/1011851101-1011851200/1011851139_6_L8M-.jpeg
http://94.100.123.131/1011850001-1011900000/1011851301-1011851400/1011851311_6_1jb1.jpeg

Hopelijk snel weer op een meeting te spotten :D

Maar wie heeft nog een goed adres, om de motor af te laten stellen?? Of wie wil het doen?
Gaat voornamelijk om de ontsteking en carburateur.. Beetje fijn-tuning heeft hij nog wel nodig :D

Sjeesbeest
05-07-2010, 20:37
Ziet er weer lekker uit dat wagentje !!

KoeAuto
06-07-2010, 10:35
erg netjes inderdaad!!
kan je niet aan een adresje helpen maar kunnen ze dat niet gewoon bij de lokale dealer?

en vroeg me ook nog af hoe je dat zo mooi hebt gekregen met de roller? zag al welke verf je had gebruikt maar heb je de auto eerst helemaal kaal gemaakt? of zit het rood er nog steeds onder?

wildeknak
15-07-2010, 20:17
even op de hoogte stellen!

dinsdag 20 juli heeft de auto een afspraak bij Herman Bosch, die gaan de ontsteking en carburateur nong ff fine-tunen.

als dat klaar is, gaan we km's maken.. :thumbup: en eindelijk weer eens naar een meeting :redface:

oohjah en mijn g60 staal staat te koop :D Verkoop topic (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=72543)

zijn jullie weer op de hoogte :thumbup:

grtzzz

Sjeesbeest
15-07-2010, 20:24
dan had ik m liever naar Vortkamp gebracht (vw stealer net over de grens)

De Pul
15-07-2010, 20:29
heel netjes geworden:thumbup:

Der Einzer
15-07-2010, 21:00

die zijn idd erg goed. Veel kennis van oude auto's :thumbup:

Sjeesbeest
16-07-2010, 05:44
die zijn idd erg goed. Veel kennis van oude auto's :thumbup:

idd 1 van de weinigen die nog oude vw-tjes lekker kunnen laten lopen.

maar goed tis zijn keuze........ hopelijk krijgt ie m zoals ie m wil.... :thumbup:

wildeknak
16-07-2010, 06:44

komt tie nu mee.. :D

sja, had hier een tijdje geleden gevraagd en kreeg geen reactie's..
dus beetje rond gebeld en uiteindelijk zei TMR dat ik het beste naar HermanBosch kon gaan :rolleyes:

K.W.W(kiekenwatword) :D

iig, nog bedankt voor de reactie's

Der Einzer
16-07-2010, 11:44
als dit geen uitkomst bied kan je altijd nog naar Vortkamp. Succes !

Sjeesbeest
16-07-2010, 21:25

dus beetje rond gebeld en uiteindelijk zei TMR dat ik het beste naar HermanBosch kon gaan :rolleyes:

Sorry, was onder de indruk van je geposte foto's.. heb er overheen gelezen :screwy: .......... mijn excuus

Kaj_A
16-07-2010, 21:46

Er werkt een jongen bij Bosch die heeft wel verstand van golfjes, Michel heet hij. Ik hoop voor je dat hij naar jouw auto gaat kijken.

wildeknak
17-07-2010, 18:57
Er werkt een jongen bij Bosch die heeft wel verstand van golfjes, Michel heet hij. Ik hoop voor je dat hij naar jouw auto gaat kijken.

Haha.. dat hoop ik ook!! :thumbup:

Ben al lang blij dat ik straks mijn daily weer kan gebruiken!!

wildeknak
19-07-2010, 18:57
Vanmiddag de golf weg gebracht... Spannend..!!

Gister ook nog ff bij "levis" geweest en hij had nog wat moois wat ik wel graag wou hebben.. :D

Mooi...? neeh nog niet.
http://farm5.static.flickr.com/4123/4808909795_30780ba441_b.jpg

Nu wel weer..!! :D
http://farm5.static.flickr.com/4096/4808910171_ec489c758c_b.jpg

Alle 4..
http://farm5.static.flickr.com/4135/4808910713_5ba9635ffe_b.jpg

Ze zien er weer super uit, op een paar plekjes en deukjes na dan.. :rolleyes:

Maar heeft iemand een id welke clips ik nu moet kopen om deze doppen te kunnen monteren??
Op golf1onderdelen.nl (http://www.golf1onderdelen.nl/) staan ze wel te koop, maar zijn deze goed..??

Iemand?

levis
19-07-2010, 21:28
zien er weer goed uit! wat een beetje poetsen niet kan doen.

JurjenV
20-07-2010, 09:43
Mooi dat ie het doet nu ;) Heb je ook een mail gestuurd.

wildeknak
20-07-2010, 16:55
Vanochtend om 11uur belde Herman Bosch, Golf is klaar..!!
Jeeeeeey :dance:

Co stond totaal verkeerd, ontsteking stond totaal verkeerd, contactpuntje OP! :redface:en voetpakking(van de carb.) werd een advies omdat ze die vandaag niet konden regelen..

MAAR nu loopt hij echt weer als een zonnetje!! Ben echt MEGA tevreden..!!

En dit allemaal nog voor een redelijk bedrag.. :thumbup:Super!

@Kaj_A: michel heeft er inderdaad aangewerkt!! haha

vanavond lekker ff stukje toeren met de golf.. :drive:

breadfan83
20-07-2010, 20:00
Proficiat kerel!
Eindelijk!

Sjeesbeest
20-07-2010, 20:56
Beters !!!!! ........ nu veel veilige kilometers gewenst !!!

De Pul
20-07-2010, 20:57
lekker:thumbup:

Der Einzer
20-07-2010, 22:12
goed man , spot je vast wel weer dan...

knarfmk1
20-07-2010, 23:12
die clipjes voor je doppen heb ik nog (nieuw!) liggen volgens mij, zal morgen eens voor je kijken. anders kun je ze iig nog nieuw bestellen bij de dealer

golfr32
21-07-2010, 03:36
Op golf1onderdelen.nl (http://www.golf1onderdelen.nl/) staan ze wel te koop, maar zijn deze goed..??
Nee, die zijn niet goed...heb ik zelf al ondervonden.
Je hebt de volgende kromme (https://docs.google.com/leaf?id=0B2_WqIqotZj_ZWRmYTEyZTgtZDRmOC00ZWI2LWE0NjUtYjc3YWVmMWU0MmNh&sort=name&layout=list&num=50) nodig.
Ze zijn kut om te krijgen, heb ze zelf nog via een forum-genoot in Hengelo afgehaald.

wildeknak
21-07-2010, 06:38
Jaah robert is weer helemaal blij..!! Bedankt voor alle reacties!! :D

Kan niet wachten tot ik weer eens naar een meeting heen kan.. lijkt me echt leuk weer!

die clipjes voor je doppen heb ik nog (nieuw!) liggen volgens mij, zal morgen eens voor je kijken. anders kun je ze iig nog nieuw bestellen bij de dealer

ooh kijk aan.. super! ik hoor het dan wel :thumbup:

Nee, die zijn niet goed...heb ik zelf al ondervonden.
Je hebt de volgende kromme (https://docs.google.com/leaf?id=0B2_WqIqotZj_ZWRmYTEyZTgtZDRmOC00ZWI2LWE0NjUtYjc3YWVmMWU0MmNh&sort=name&layout=list&num=50) nodig.
Ze zijn kut om te krijgen, heb ze zelf nog via een forum-genoot in Hengelo afgehaald.

ooh thanks.. een voorbeeld foto! hoop dat KNARFMK1 nog iets heeft.
iig bedankt!

weet iemand ook het codenr van deze clipjes? en waar zou ik nog aan een voetpakking kunnen komen?

bprijs
23-07-2010, 17:57
Over spotten gesproken! ik zag je vanmiddag rijden in Almelo je ging net over
de Wierdense brug richting Wierden.
Ik denk dat het rond een uur of 15:30 was.
Moest nog wel even mijn nek draaien om te kijken naar dat moois :thumbup:

wildeknak
23-07-2010, 18:20
Over spotten gesproken! ik zag je vanmiddag rijden in Almelo je ging net over
de Wierdense brug richting Wierden.
Ik denk dat het rond een uur of 15:30 was.
Moest nog wel even mijn nek draaien om te kijken naar dat moois :thumbup:

Haha eindelijk gespot :thumbup:

was net klaar met werken.. maar wat voor een auto reed jij dan?

grtzz

bprijs
23-07-2010, 19:21
Haha eindelijk gespot :thumbup:

was net klaar met werken.. maar wat voor een auto reed jij dan?

grtzz

Ik reed in een nieuwe opel Corsa van mijn vriendin omdat mijn swallowtail nog niet klaar is :shake:
Anders had je me vast wel gezien :D

starsky
28-07-2010, 20:18
Veel plezier met de onderdeeltjes ;)

wildeknak
28-07-2010, 20:39
thanks...!! en jij succes morgen :thumbup:

JurjenV
03-08-2010, 14:44
Wat een ongelovelijke naai actie dat je je velgen nu zo verkoopt terwijl je weet dat ik er veel interesse voor had. Jammer dat mensen op het forum zo met elkaar om moeten gaan.

wildeknak
03-08-2010, 16:44
Wat een ongelovelijke naai actie dat je je velgen nu zo verkoopt terwijl je weet dat ik er veel interesse voor had. Jammer dat mensen op het forum zo met elkaar om moeten gaan.

naai actie..?? doe niet zo kinderachtig.. je hebt pb!!

wildeknak
29-09-2010, 21:14
poef.. ff stof er eraf blazen.. :D

Update..? of Downdate..?

Normaal ga je updaten met een vernieuwing/verbetering aan je auto, maar dat is deze keer niet zo.. Waarom? Sja..vond het te tuning worden :redface:

Zo hebben mij Ronal Turbo`s plaats moeten maken voor origineel Mk1 staal in 5j en 5,5j.. Met vers zomer- rubber eromheen.
Ik heb nu 2setjes mk1 staal met zomer en winter-rubber :D

Graag wou ik dan ook de grote chrome-naafdoppen gebruiken, maar kon/kan nog steeds niet de juiste clips vinden.. :(
Oohja.. en de heldere koplampen zijn vervangen door originele met gele H4`s.

Ma goed, heb de staaltje op het werk ff gestraalt en toen in de hamerite gezet.
Met als resultaat: In de zon.. :D
http://94.100.124.11/1108950001-1109000000/1108960201-1108960300/1108960237_6_Umnn.jpeg
http://94.100.116.18/1108950001-1109000000/1108960601-1108960700/1108960661_6_e1ru.jpeg

En in de schaduw..
http://94.100.124.54/1108950001-1109000000/1108961101-1108961200/1108961150_6_TSSc.jpeg
http://94.100.124.164/1108950001-1109000000/1108961201-1108961300/1108961275_6_aaBc.jpeg
http://94.100.114.88/1108950001-1109000000/1108961301-1108961400/1108961391_6_Ij1A.jpeg

Gewoon een lage mk1 is voor mij genoeg..

Hoop snel een chrome-dop update te kunnen doen.. :D

Kaj_A
30-09-2010, 08:31
Toch stonden die Ronal Turbo´s wel heel mooi onder jouw golf :D

GolfMania
30-09-2010, 09:33
persoonlijk vind ik bijna alles beter dan originele velgen ;)
die ronal's stonden er echt beter onder, maja smaken verschillen he :thumbup:

marcel #2
03-10-2010, 19:32
Gewoon een prachtige type 1.

wildeknak
07-10-2010, 19:15
Tuurlijk waren die ronal`s gaaf, maar was er gewoon klaar mee..

Gewoon een prachtige type 1.

Thanks..!!

Update

Maandag begon er wat te piepen/kraken onder het rijden..:mad:
Wiel-lager links voor het begeven..
Dus links en recht de veerpoten eronderuit en de volgende dag 2 nieuwe lagers in laten zetten..
Bij het monteren alles lekker in het koper-vet gezet en ook direct maar even een nieuwe set schijven+blokken gemonteerd..

Haha.. :D en nu remt de auto ook weer i.p.v uitvieren :D

wildeknak
25-10-2010, 18:57
update.. :mad:

heb weer een probleem met de motor.. ben er echt helemaal flouw van..
als het probleem teveel geld gaat kosten, moet misschien de mk1 wel vertrekken.. :redface:

had er echt op gehoopt dat de mk1 winterklaar was.. niet dus!! kunnen we weer aan de knutsel in de kou..!

nu heb ik maar ff een winterhok gekocht.. een Volf 3 (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=76844) kom ik tenminste op m`n werk..

als ik meer weet, horen jullie het wel.. :thumbup:

Sjeesbeest
25-10-2010, 19:01
wat doet ie?.... of niet?

Der Einzer
25-10-2010, 23:03
wat doet ie niet?

rijden :)

Sjeesbeest
26-10-2010, 06:29
rijden :)

:confused: ......... als je m drukt dan :D

beterschap met je wagentje

wildeknak
26-10-2010, 06:50
wat doet ie?.... of niet?

Nou in ieder geval niet rijden.. :D
Haha altijd gezellig hier he..

Als ik hem nu start op Lpg, gaat de motor rond.. maar start niet behalve als ik het gaspedaal helemaal intrap, dan springt de motor heel even aan en zakt direct weer in de toeren en het eindigt met een knal!!
Die knal lijkt mij een back-fire, omdat mijn lucht-filter element helemaal verdrukt in zijn huis zat..

Op benzine krijg ik hem helemaal niet aan de praat.. maar dat is meestal lastig omdat de benzine eerst opgepompt moet worden met een lopende motor gaat dat een stuk sneller.

Sjeesbeest
26-10-2010, 08:30
Dan is het vermoedelijk je vlotter van je carb die niet afsluit. Zet een klem op je benzine toevoer naar je carb, en probeer het dan nogmaals.

wildeknak
26-10-2010, 18:49
Dan is het vermoedelijk je vlotter van je carb die niet afsluit. Zet een klem op je benzine toevoer naar je carb, en probeer het dan nogmaals.

Zal het aankomend weekend is ff gaan proberen.. :(

i.i.g bedankt!

wildeknak
06-11-2010, 16:44
Daar gaat tie dan... :redface:

http://94.100.118.169/1151650001-1151700000/1151696001-1151696100/1151696032_6_JGnM.jpeg

Mijn collega heeft hem opgehaald en gaat nu rustig zoeken naar het probleem..
Hoop dat hij wat kan vinden..

Hou jullie op de hoogte.. :thumbup:

wildeknak
11-11-2010, 08:17
Mijn collega heeft het gevonden..

De motor is totaal niet goed afgesteld :eek: hoe dit nou kan..??
Ontsteking stond niet goed.. Kleppen moeten gesteld worden.. Koelvloeistof lekkage :eek:
Mijn collega wou het koelsysteem op druk brengen, en toen hij 1 keer pompte spoot er gewoon een straaltje koelvloeistof tussen kop en het blok uit...

Gelukkig heb ik wel op alle 4 cilinders genoeg compressie!! Dus er is niks kapot gegaan :thumbup:

I.i.g de kop gaat er af.. komt een nieuwe koppaking tussen daarna worden de kleppen gesteld en natuurlijk de ontsteking!

Sjeesbeest
11-11-2010, 10:06
Je heb toch alles af laten stellen bij een bedrijf?

Vaag, maar hij blijft dus :)

wildeknak
11-11-2010, 19:57
Je heb toch alles af laten stellen bij een bedrijf?

Vaag, maar hij blijft dus :)

Jah idd.. Baal er ook ontzettend van.. je denkt het allemaal goed te doen :redface:

Maar goed mijn collega gaat hem nu helemaal klaar maken en afstellen.. Als hij klaar is, haal ik hem op ga ik hem wassen en poetsen en daarna gaat hij tot maart lekker een droge garage in! :D
Hoeft hij deze winter lekker niet door de pekel..

Kaj_A
11-11-2010, 22:07
Oei, niet zo´n beste reclame voor het desbetreffende bedrijf :( Nu kun je de mk3 lekker laten afzien in de pekel :tongue:

Der Einzer
12-11-2010, 19:46
Oei, niet zo´n beste reclame voor het desbetreffende bedrijf :( Nu kun je de mk3 lekker laten afzien in de pekel :tongue:

Bosch Service in Enschede bedoel je :D

Kaj_A
12-11-2010, 21:46
Dat zou best kunnen :D

p.s. heb je de rode golf 2 niet meer?

Der Einzer
13-11-2010, 01:36
Dat zou best kunnen :D

p.s. heb je de rode golf 2 niet meer?

nee die heeft Breadfan nu, de Golf 3 is naar Wimpel 91 en ik rij nu de kever van Wimpel91 :D

Kaj_A
13-11-2010, 08:46
Die kever zie ik elke dag wel bij je voor de deur staan :D

Der Einzer
13-11-2010, 12:19
Die kever zie ik elke dag wel bij je voor de deur staan :D

ja ik kan met de fiets naar m'n werk. Maar wél laten staan hé :D
Woon je bij me in de buurt dan of is dat op de route naar jouw werk.

Kaj_A
13-11-2010, 15:20
Ik woon vlakbij het oude polaroid. Als ik naar m´n werk moet kom ik wel bij je voor langs!

wildeknak
15-11-2010, 17:49
Moet dat nou hier?? Get a room.. :D hahaha

Mijn collega belde gisteravond en het blok zit weer in elkaar.. Gelukkig niks geks tegen gekomen..

Hopelijk krijg ik hem van de week weer terug..!! Ben echt benieuwd hoe het blokje straks loopt..

Der Einzer
15-11-2010, 18:32
Moet dat nou hier?? Get a room.. :D hahaha

Mijn collega belde gisteravond en het blok zit weer in elkaar.. Gelukkig niks geks tegen gekomen..

Hopelijk krijg ik hem van de week weer terug..!! Ben echt benieuwd hoe het blokje straks loopt..

haha sorry voor de offtopic :D

Mooi dat ie weer goed loopt... ik ben benieuwd !

wildeknak
16-11-2010, 22:47
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah!! De einser is weer thuis :D

Vanochtend stond de einser al op de parkeerplaats bij mijn werk, collega kon het niet laten om toch nog even een proefrit te maken :thumbup:
http://94.100.121.74/1160850001-1160900000/1160856801-1160856900/1160856843_6_TjKg.jpeg

Hij loopt nu echt heel mooi, zowel op benzine als lpg.
Morgen zal ik hem eerst is even in bad doen.. En dan nog even een paar km`s maken voordat hij de schuur in gaat voor de winter!

Der Einzer
17-11-2010, 21:46
Mooi man, nu houden zo !!

wildeknak
30-11-2010, 17:58
Update..!!

Voor 22 december moet de golf nog voor de APK.. dat is nog het laatste voor dit jaar en dan gaat hij lekker warm de schuur in :lol:
Verder heb ik heel wat stickers bij elkaar gezocht en gesprokeld, die komen nog op de ramen van de achterportieren.
En ik ben al een hele tijd aan het zoeken naar "hubcap clips" dat zijn de de clipjes om de originele golf1 doppen op de stalen velgen te kunnen monteren.

Klikker de klik (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=73277)

Als iemand wat weet, pb dan even oke?? Thanks alvast!

Zal nog wat foto`s maken voordat hij de schuur in gaat :tu:

wildeknak
07-12-2010, 07:34
http://94.100.121.225/1176900001-1176950000/1176900501-1176900600/1176900571_6_ymq0.jpeg

Jeeeeeeeeeeeej..!!! :D :D

Gisteren in een keer door de APK..!! Er mankeerde helemaal niks..!! :thumbup:

Zal snel nog ff een paar plaatjes schieten van de golf..!!

Der Einzer
07-12-2010, 21:15
gefeliciteerd :)

breadfan83
07-12-2010, 21:57
gefeliciteerd :)

What he said. :D

wildeknak
08-12-2010, 19:07
Haha.. Thanks.. :thumbup:

Iig klaar voor een nieuw jaar vol meetings :D

wildeknak
11-12-2010, 14:35
Na lang zoeken kon ik nog steeds geen claxon-dop vinden voor mijn sportstuur, ben ik toch maar aan de knutsel gegaan.

Beetje buigen en lijmen.. en tadaaa sportstuur voor de einser :D
http://94.100.118.196/1179850001-1179900000/1179855501-1179855600/1179855588_6_5-V8.jpeg

Niet te modern of tuning.. vind ik zelf ;)

Morgen maar weer even erin zetten..

Samurai
11-12-2010, 19:39
Cool, mooi project.

Als ik straks klaar ben met de laswerkzaamheden aan mijn golf cabriolet, dan mag je die van mij ook wel komen rollen (wordt ook wit).
Kom redelijk bij jou uit de buurt geloof ik (Hellendoorn), mag ik vragen waar je de verf vandaan hebt?

wildeknak
24-01-2011, 19:53
He he.. Eindelijk weer eens een update!

Heb eindelijk goeie clipjes gevonden om de chrome doppen te kunnen monteren en dit is het resultaat..

http://94.100.118.155/1218550001-1218600000/1218592201-1218592300/1218592259_6_zX1z.jpeg
http://94.100.118.147/1218550001-1218600000/1218592301-1218592400/1218592377_6_VYLk.jpeg

Van..
http://94.100.124.53/1218550001-1218600000/1218592101-1218592200/1218592158_6_CBds.jpeg

Naar..
http://94.100.120.74/1218550001-1218600000/1218592401-1218592500/1218592493_6_4eqd.jpeg

Dit is de de link waar ik ze besteld heb.. Klammern.. (http://cgi.ebay.nl/Klammern-fur-Radkappen-13-Zoll-Scirocco-Youngtimer-neu-/140474406038?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item20b4ed5496)

EelcoB
24-01-2011, 20:02
Staat een stuk beter! :thumbup:

staande golf
24-01-2011, 20:08
Staat hem goed :D Zit dat nog een beetje stevig vast? zal zonde zijn als je ze verliest, of dat ze gejat worden :shake:

schenk
24-01-2011, 20:50
Zo te zien zijn ze geschroefd

Der Einzer
25-01-2011, 00:28
de aanhouder wint :) Netjes zo !

wildeknak
25-01-2011, 18:12
Thanks allemaal..!! ?Ben er zelf ook erg blij mee..

Idd aanhouder wint.. maar was er bijna klaar mee :D haha

staande golf
25-01-2011, 19:02
toch wel? :D ;) Ik bedoelde eigenlijk of die clips de doppen goed op de plek houden, niet of je die clips zelf zult verliezen ;)

wildeknak
26-01-2011, 08:15
toch wel? :D ;) Ik bedoelde eigenlijk of die clips de doppen goed op de plek houden, niet of je die clips zelf zult verliezen ;)

haha.. nee doppen worden goed vast gehouden door de clips.. ik moet ze met een schroevendraaier eraf wippen.. alleen met de vingers wil echt niet :thumbup:

UPdate..
Gisteren nog 5 dingen gekocht voor de golf..
*andere gaskabel tussen pedaal en automaatbak.
*en 4x iets waar ik misschien wel even een spy-picje van ga posten vanavond

Kaj_A
27-01-2011, 19:37
Zeg dan gewoon welke velgen :rock:

staande golf
27-01-2011, 20:27
dat zou helemaal wat zijn, eerst met veel moeite die clips vinden, en er dan andre velgen onder gooien :D Mischien schijven rondom?

wildeknak
29-01-2011, 15:15
Haha.. neej geen andere velgen :thumbup:
Heb net eindelijk die doppen erop..

Maar heb opwaardering bedacht voor het geheel.. Om het chrome beter uit te laten komen..
En dan ziet het er zo uit..
http://94.100.127.146/1221650001-1221700000/1221681001-1221681100/1221681046_6_8Idu.jpeg

Vind het mooi of lelijk, maar ik vond die white-walls altijd al zo cool, en nu samen met het chrome is het het echt tof..

Wat vinden jullie ervan..??

breadfan83
29-01-2011, 16:55
Dikke shit!

Ben benieuwd hoe het op de auto staat, maar zo vind ik de combi al super!

levis
29-01-2011, 19:29
ik vond de ronal turbo´s het mooist. maar goed nu heb ik ze zelf besteld :thumbup:

ziet er leuk uit, maar hoort niet echt op een golf 1

Der Einzer
30-01-2011, 13:00
cool, ben benieuwd naar het totaalplaatje

wildeknak
30-01-2011, 17:18
Jah weet dat het niet origineel is.. Maar grijs werd mij te saai.. Dus? MELOEN- :D GEEL

Heb vanmiddag weer 2 velgen kunnen schuren en spuiten, zodra ik foto`s heb van het totaal plaatje zal ik ze posten..

De Pul
30-01-2011, 18:18
ik vind het een erg wijs kleurtje,wat voor bandjes leg je erom?

golf1gti83
31-01-2011, 11:01
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/3/4/jettaonwhitewalls.1JPG.JPG

wildeknak
31-01-2011, 17:21
haha.. jah zo ongeveer word het..
ik heb alleen nog een chrome-ring tussen het hart van de velg en whitewall :thumbup:

maar eeuh donderdag is de slang die van de cilinderkop<--->radiateur lek geraakt, heb er een stuk afgesneden en ben 30km verder gekomen en toen scheurde hij weer kapot :redface:

Het gaat om deze slang..
http://94.100.118.97/992200001-992250000/992220101-992220200/992220110_6_f_d0.jpeg

Maar waar kun je z`n slang nog nieuw krijgen.. dealer en automaterialenzaak al geprobeerd.. en die hadden niks!
Iemand een id of onderdeelnr die wel past??

Groeten..

golf1gti83
31-01-2011, 17:38
Hessel van funcarnet een mailtje sturen voor een goede gebruikte
heeft er zat liggen.

info@funcarnet.nl

Sjeesbeest
31-01-2011, 18:10
waarom geen samco slang?

wildeknak
31-01-2011, 21:20
Thanks.. zal hem even mailen!!

waarom geen samco slang?

Kun je die los bestellen dan?
Ik dacht altijd dat je dan een hele set moet kopen voor de motor..

Sjeesbeest
31-01-2011, 21:59
kijk ff hiero

klikkie doen (http://www.stroevemotorsport.nl/Universele_siliconenslangen/)

Super service :thumbup:

wildeknak
01-02-2011, 07:36
ik vind het een erg wijs kleurtje,wat voor bandjes leg je erom?

Had er over heen gelezen.. :redface:
Maar er komt 155-80-13 ballon bandje omheen.. maar de helft van de wang valt straks achter de whitewalls..

wildeknak
02-02-2011, 20:47
De eerste 3 kleur lagen zitten erop!! En ben blij met het resultaat :D
Heb ook nog ff wat leuks in de kleur meegespoten.. Rara wat is dat?
http://94.100.120.110/1225350001-1225400000/1225385401-1225385500/1225385479_6_0a4C.jpeg

Maar wie kan mij nog ff snel helpen met mijn koel-slang? info@funcarnet.nl reageert niet..
Iemand nog z`n ding op zolder liggen..?? :D

golf1gti83
02-02-2011, 21:27
nah, Hessel reageert normaal altijd gelijk
bel hem anders ff
06-50406664

staande golf
02-02-2011, 21:38
Aan zo'n slang kan ik je niet helpen ;) , maar dat is volgens mij 1 stuurwiel :D

Sjeesbeest
03-02-2011, 07:03
Bij "Het Oosten" aan de hulsmaatstraat al geprobeerd?

Gates: artikelnr G3474

Slang koelsysteem 30mm lengte 290mm boven, bruto prijs 16.50 Euro

wildeknak
03-02-2011, 07:42
Ga straks ff bellen.. :thumbup: Thanks!!
Ik had Twimva en VanEssen geprobeerd.. en zag net in mijn mailbox dat Funcarnet ook gereageerd had!!
En mag vandaag in de grabbelbak van garage Rebergen snuffelen.. De keuze is reuze..

Denk dat ik ook maar direct achter een reserve slang aan ga.. :D

Bedankt heren..!

wildeknak
05-02-2011, 17:11
Bij "Het Oosten" aan de hulsmaatstraat al geprobeerd?

Gates: artikelnr G3474

Slang koelsysteem 30mm lengte 290mm boven, bruto prijs 16.50 Euro

Hij is binnen..!!
http://94.100.121.93/1227100001-1227150000/1227121201-1227121300/1227121286_6_pSmr.jpeg

Morgen ga ik even kijken of die past...

Maar heb niet stil gezeten hoor.. Heb nu 2 wielen klaar en mijn sportstuur!
Ik vind het tot nu toe nog steeds super.. :D
http://94.100.120.100/1226550001-1226600000/1226560301-1226560400/1226560328_6_aazf.jpeg

http://94.100.120.69/1226550001-1226600000/1226560401-1226560500/1226560404_6_XDLf.jpeg

En totaal plaatje met dop!
http://94.100.124.133/1226550001-1226600000/1226560401-1226560500/1226560496_6_LdcM.jpeg

Nog een halve velg schuren en dan kan ik beginnen te spuiten met de laatste 2 velgen..

Grtz.. :thumbup:

Martijn1300
05-02-2011, 17:40
Velgen zien er keurig uit!

svennie
05-02-2011, 19:43
Velgen zien er echt super uit.
Mooie combinatie. Ben benieuwd hoe het onder de auto staat.

Jelle-Mk1G60
05-02-2011, 20:06
heel gaaf die velgen en leuk het gele accent dan in de wagen ook. en de pook ook dan eventueel?

Der Einzer
05-02-2011, 20:27
vette kleurencombi :)

wildeknak
06-02-2011, 14:00
Thanks, voor de leuke reacties..!!

Heb vandaag de slang gepast en die past dus totaal niet he!! :mad:
Maar gelukkig had ik van de week een slang van een Audi meegenomen en die pas gemaakt.. Kunnen we tenminste weer verder rijden met de einser :D

En kunnen we eindelijk de wielen weer monteren.. want de auto stond nog bij mijn ouders voor de deur..

Sjeesbeest
06-02-2011, 14:05
Past ie niet? Wat past er niet van dan? Bij mij paste die na een klein stukje inkorten. :confused:

Kl@te :redface:

wildeknak
07-02-2011, 17:33
Past ie niet? Wat past er niet van dan? Bij mij paste die na een klein stukje inkorten. :confused:

Kl@te :redface:

Maakt niet uit.. was het proberen waard! Die slang ging totaal de verkeerde kant op.. Inkorten was geen optie.
Iig, thanks :thumbup:

Update..!!

Piccaa, piccaaa, picaaaaaas..!!

Eindelijk is het dan zover, golf is weer thuis en konden we eindelijk de velgen eronder zetten..
En dit is het resultaat..

http://94.100.120.21/1229000001-1229050000/1229021601-1229021700/1229021633_6_Ryyo.jpeg

http://94.100.114.138/1229000001-1229050000/1229021801-1229021900/1229021849_6_gV7e.jpeg

http://94.100.120.82/1229000001-1229050000/1229022001-1229022100/1229022027_6_hBea.jpeg

Ik vind het ECHT goed staan, en ben er super blij mee!!
Nog 1tje dan.. :D

http://94.100.118.43/1229000001-1229050000/1229021901-1229022000/1229021939_6_fiRM.jpeg

Vanavond snel verder met de andere 2 velgen, ik wil weer rijden!! haha

Grtzz.. :thumbup:

ErikvanBilsen
07-02-2011, 17:36
Ziet er goed uit.
Beter als ik had verwacht eerlijk gezegt.

riendert
07-02-2011, 17:41
Keurig!

knarfmk1
07-02-2011, 17:46
cool! staat idd beter als verwacht!

Sjeesbeest
07-02-2011, 18:03
ja ja ziet er echt leuk uit !! Mooi werk :)

Samurai
07-02-2011, 20:38
Ziet er zonnig uit!

Ik had niet verwacht dat het zo goed stond, goed bezig Wildeknak.

GolfMania
07-02-2011, 21:16
ziet er goed uit!
lekker fris :)

De Pul
07-02-2011, 21:18
erg gaaf:thumbup:

levis
07-02-2011, 21:24
staat inderdaad best goed.

Der Einzer
08-02-2011, 01:01
Ziet er zonnig uit!

Ik had niet verwacht dat het zo goed stond, goed bezig Wildeknak.

wat hij zegt :D :thumbup:

T!m
08-02-2011, 10:55
Dat ziet er echt facking vet uit ! Lekker oldskool.

svennie
08-02-2011, 12:16
Ziet er super uit.
Die kleuren matchen perfect!

schenk
08-02-2011, 12:48
En nu de white walls goed schoon houden anders wordt het echt een drama kleur :p

wildeknak
08-02-2011, 18:30
Haha.. wat een reacties..!! :eek:

Dat had ik niet verwacht.. :D :D En ik ben ook erg blij met het resultaat, en dan jullie reacties eroverheen.. Helemaal super!

Heb net de andere 2 velgen in de primer gezet en staan nu te drogen.. Morgen even nieuw verfbusje halen en dan beginnen met de kleur te spuiten :D

Ohjah..!! Ik heb nog een vraag..!!
Ik wil toch nog een spoorverbreders gaan gebruiken voor de achterwielen.. Spoorverbreders en bouten heb ik al.. maaar die bouten zijn conisch.
En de originele wielbouten zijn bol-conisch.

Weet iemand waar je zulke wiel-bouten kunt kopen?Lengte van het schroefdraad is nu 20mm en moet dan 15mm langer zijn.
Dus 35mm schroefdraad.

Anders vraag ik mijn collega of hij de bouten van spoorverbreders kan afdraaien.conisch--->bol-conisch

Tot zover dan maar weer..

Der Einzer
08-02-2011, 21:46
de leeuw autobanden bij de miro ?

Kaj_A
09-02-2011, 19:16
Die hebben ze sowieso, Kluinhaar in Hengelo ook wel.

wildeknak
12-02-2011, 19:55
Thanks voor de tips.. maar ze hadden de bouten niet! Helaas..

Maandag vraag ik mijn collega wel of hij de andere bouten even wil bol maken op de draaibank.
Maar heb de velgen er vandaag wel onder gezet :D kon niet meer wachten.. haha en het resultaat is echt super!!
Vooral de reflectie in winkel ruiten ect. is echt super.. :thumbup:

Als het morgen kan, zal ik even proberen wat foto`s te maken.

Grtzz.. :thumbup:

Der Einzer
14-02-2011, 00:49
ksie nog geen foto's ;)

Wimpel91
14-02-2011, 16:44
Nice!

Sowieso een erg mooie einser!

wildeknak
17-02-2011, 16:35
Excuses..!! :redface:
Hele drukke dagen gehad..

Heb net snel even foto`s gemaakt.. :D (zonder de auto te wassen)

http://94.100.118.228/1236200001-1236250000/1236233101-1236233200/1236233135_6_1nwq.jpeg

http://94.100.118.119/1236200001-1236250000/1236233101-1236233200/1236233192_6_LBbT.jpeg

http://94.100.115.212/1236200001-1236250000/1236233201-1236233300/1236233259_6_YypS.jpeg

http://94.100.122.180/1236200001-1236250000/1236233301-1236233400/1236233313_6_UV5a.jpeg

http://94.100.120.81/1236200001-1236250000/1236233301-1236233400/1236233356_6_q_81.jpeg

En de laatste voor vandaag..!!
http://94.100.126.78/1236200001-1236250000/1236232201-1236232300/1236232285_6_oCui.jpeg

Zaterdag eerst nog even op Wintersport en dan mag van mij het Meeting-seizoen beginnen :D

Groeten en tot Maart :thumbup:

Der Einzer
17-02-2011, 18:50
looking good !

Martijn1300
17-02-2011, 18:57
Das ist ein geile kiste ja!

vwcrazy
18-02-2011, 20:49
damm wat ziet dat er goed uit zeg!!!!

wildeknak
15-03-2011, 20:21
Zo ff het internet afzoeken naar foto`s van Zondag :D

en dat is 1..
http://img849.imageshack.us/img849/2889/dsc00518v.jpg

2..
http://www.mijnalbum.nl/Foto-LLJQO7CP.jpg

3..
http://www.mijnalbum.nl/Foto-7MUUY6SA.jpg

Haha.. ten minste aanwezig geweest met mijn meloen-wielen:D

Trouwens heb nog een leuke golf3 in de aanbieding, iemand interesse?
Volf3 met stuurbekr. (http://volksforum.com/forum/showthread.php?t=82482)

Kaj_A
15-03-2011, 21:01
Stond er netjes bij. Heb nog even je wielen bewonderd, heb je echt netjes gedaan. Heb je helaas niet gezien.

wildeknak
22-03-2011, 20:32
Stond er netjes bij. Heb nog even je wielen bewonderd, heb je echt netjes gedaan. Heb je helaas niet gezien.

Thanks.. :thumbup:

Heb meerdere mensen niet gezien.. wel de auto`s ervan :D hahaha

Wie weet zo welke draad ik achter het contact kan gebruiken als gestuurde+ voor de radio? Word er gek van steeds het frontje eraf flippen! :D

U word bedankt..

vwcrazy
22-03-2011, 22:44
Waarom schors je de golf 3 niet om hem volgend winter weer als pekel auto te gebruiken.
Want ik neem toch aan dat de type1 dan op winterstalling gaat.
Schorsen kost een paar euro en dan niks meer tot je hem van het winter weer gaat gebruiken.
En dan schors je de type 1 en zit je ook niet met dubbele maand lasten.
Dat ben ik namelijk wel van plan als mijn type 1 klaar is.

wildeknak
23-03-2011, 20:30
Waarom schors je de golf 3 niet om hem volgend winter weer als pekel auto te gebruiken.
Want ik neem toch aan dat de type1 dan op winterstalling gaat.
Schorsen kost een paar euro en dan niks meer tot je hem van het winter weer gaat gebruiken.
En dan schors je de type 1 en zit je ook niet met dubbele maand lasten.
Dat ben ik namelijk wel van plan als mijn type 1 klaar is.

Sja daar hebben we het ook over gehad.. Maar heb niet de mogelijkheid om de auto ergens te kunnen stallen.. En we zijn druk op huizenjacht en wil dan het liefst zo licht mogelijk bepakt gaan verhuizen..
Anders was hij zeker gebleven.. het is echt een fijne auto als daily :thumbup:

Grtzz

sir_wicked_iii
24-03-2011, 07:53
Wie weet zo welke draad ik achter het contact kan gebruiken als gestuurde+ voor de radio? Word er gek van steeds het frontje eraf flippen!

Ff doormeten met een multimeter. Ik ga er binnenkort zelf ook mee bezig, dus zie wel wie als eerste met uitleg en foto´s op de proppen komt :wink:

bas.
24-03-2011, 20:03
Thanks.. :thumbup:

Wie weet zo welke draad ik achter het contact kan gebruiken als gestuurde+ voor de radio? Word er gek van steeds het frontje eraf flippen! :D

U word bedankt..

Spanningszoeker op de zekeringkast op een vrij aansluiting ( volgens mij uiterst rechts) contact omzetten gaat het lampje branden, contact uit en lampje uit? dan heb je een geschakelde +

wildeknak
07-04-2011, 19:39
Spanningszoeker op de zekeringkast op een vrij aansluiting ( volgens mij uiterst rechts) contact omzetten gaat het lampje branden, contact uit en lampje uit? dan heb je een geschakelde +

Haha.. dat weet ik wel hoor.. :D ben alleen lui, msschien had iemand hier gezegd "ooh je moet dat roze kabeltje hebben" bijvoorbeeld ;)

Iig de radio doet het hoor!! Wat is dat fijn :D heb ook direct een 12v aansluiting gemaakt voor Ipod of Navi..

Alleen minder fijn is dat de benzine onder uit de brandstof-pomp lekt, heeft iemand nog een pompje liggen? Voor een 1.5jb?
Of kun je ze nog nieuwe bestellen??

Grtzzzzz

bas.
07-04-2011, 20:09
als je zeker weet of 1 van een 1.3 hetzelfde is heb ik er nog wel 1 voor.

golfr32
08-04-2011, 08:33
ik heb nog wel plaatjes van jouw mk1 @ de meet in deurningen, steeds vergeten je het te mailen.
zal vanavond eventjes zoeken..

golfr32
08-04-2011, 18:18
Klik (https://docs.google.com/leaf?id=0B2_WqIqotZj_NTM1MWQ0OWQtNmY1MC00ZDIxLTkyYzQtYzBmMTk3ZDk3NzEw&hl=en)

wildeknak
09-04-2011, 14:53
Haha.. kijk aan.. Mooie foto`s hoor zal ze zo ff downloaden :thumbup: Thanks..!!

De mk1 rijdt nu helemaal niet meer.. :( eerste gaat mijn brandstof-pomp kapot en nu direct de dynamo er achteraan..
Had nog 1 op reserve maar die is blijkbaar ook kaduk :mad:

Dus...

Heeft iemand nog een 2e hands dynamo liggen? Nieuwe kost mij €140,- en daar heb ik nu even geen zin in..
Pb even als je wat hebt liggen.. oke?

Grtzzz, robert

staande golf
09-04-2011, 15:54
dynamo troubles, ik ken ze :D

-staat er met contact aan 12v op het blauwe kabeltje bij je dynamo?
-Vervang bij twijfel ook de koolborstels/spanningsregelaar. Kost 10-15 euro, en schroef je er zo in ;)

wildeknak
10-04-2011, 13:22
Zo vandaag op en neer geweest naar OLST.. Die man reviseerd dynamo's en start motoren.. kliker de klik (http://link.marktplaats.nl/435189789)

Heb nu weer 13,5Volt als over accu meet.. Dit is goed toch?

Nu de auto nu even wassen.. Dar heeft tie wel verdiend na een paar dagen stil staan :thumbup:

Grtzzz en bedaqnkt voor de info..!!

wildeknak
18-04-2011, 20:41
Problemen met dynamo is weer opgelost... En we rijden veer vrolijk verder :D Teller is net over de 181.000 gegaan :thumbup:

Robert heeft net 4 mooie originele onderdelen gekocht voor de golf.. :D
Morgen hopelijke een plaatjes er van!

Grtzzzzzzzz

Samurai
19-04-2011, 10:56
Zo vandaag op en neer geweest naar OLST.. Die man reviseerd dynamo's en start motoren.. kliker de klik (http://link.marktplaats.nl/435189789)

Heb nu weer 13,5Volt als over accu meet.. Dit is goed toch?

Nu de auto nu even wassen.. Dar heeft tie wel verdiend na een paar dagen stil staan :thumbup:

Grtzzz en bedaqnkt voor de info..!!

Daar heb ik ook mijn dynamo vandaan (woont nog bij zijn ouders? )
Hij maakt ze echt weer als nieuw, voor praktisch geen geld!

Goed bezig verder wildeknak :thumbup:

Der Einzer
19-04-2011, 16:47
Robert heeft net 4 mooie originele onderdelen gekocht voor de golf.. :D
Morgen hopelijke een plaatjes er van!

Grtzzzzzzzz

1 2 3 4 we wachten al zo lang ... 5 6 7 komt er nog wat van ... :D

wildeknak
20-04-2011, 15:39
8, 9, 10 kunnen we al wat zien..????? :D

JAAAAAHHH..

4 stuks.. origineel VW..
http://94.100.122.121/1285700001-1285750000/1285724101-1285724200/1285724149_6_FTgZ.jpeg

Ze moet wel ff goed schoon gemaakt worden, en daarna gaan ze voorlopig op de plank :thumbup:
Als ik weer eens set velgen ga kopen, dan kan het allemaal weer iets breder :eek: haha..

Grtzzz

Der Einzer
20-04-2011, 20:54
8, 9, 10 kunnen we al wat zien..????? :D

JAAAAAHHH..

4 stuks.. origineel VW..
http://94.100.122.121/1285700001-1285750000/1285724101-1285724200/1285724149_6_FTgZ.jpeg

Ze moet wel ff goed schoon gemaakt worden, en daarna gaan ze voorlopig op de plank :thumbup:
Als ik weer eens set velgen ga kopen, dan kan het allemaal weer iets breder :eek: haha..

Grtzzz

:thumbup: :D

wildeknak
22-04-2011, 16:51
Vandaag was weer z'n dag.. Bah! :mad:

Rij de snelweg af en een scherpe bocht in begint opeens mijn olie-lamp/zoemer te branden.. En toen ik de bocht uit was ging die ook weer uit!
Bij tankstation ff olie gepeilt, en heb er een halve liter bij in gedaan.. Reast van de rit ging verder goed!

Net op de terug weg, bijna thuis begint het olie lampje/zoemer weer. Direct motor uitgezet en gebeld.. Toch nog geprobeerd om van de kruizing af te komen en dat ging goed tot 500m begon het lampje/zomer weer te branden!

Wat kan dit zijn? Olie-pomp niet genoeg druk? Olie te dun?Olie druk-sensor?

Ik ga straks iig ff de sensor uitwisselen, maar wou toch even jullie mening weten!

Grtzzz

Samurai
22-04-2011, 16:53
Toevallig een deuk in de carterpan?

wildeknak
22-04-2011, 19:46
Neeeeh.. die is al eens verstevigd :thumbup:

Heb net een andere sensor gemonteerd maar met helaas geen goed resultaat, nog steeds gaat het lampje/zomer branden als de motor loopt!
Toen de motor liep heb ik onder de olievuldop gekeken maar boven in de de motor heb ik het natter gezien met olie.. :eek:

Denk toch dat de oliepomp ermee op gehouden is.. ofniet?

grtzzz

wildeknak
24-04-2011, 15:13
1e Paasdag ---> Knutseldag..!! :D

http://94.100.125.32/1288550001-1288600000/1288579201-1288579300/1288579214_6_fOVy.jpeg
http://94.100.118.107/1288550001-1288600000/1288579301-1288579400/1288579303_6_uHIs.jpeg

Vanochtend vroeg begonnen..Olie eraf laten lopen en daarna de carterpan gedemonteerd..
Toen ik de carterpan kon kijken.. schrok ik me dood :eek:

http://94.100.120.29/1288550001-1288600000/1288579101-1288579200/1288579136_6_x4n3.jpeg
http://94.100.118.89/1288550001-1288600000/1288579101-1288579200/1288579177_6_ns70.jpeg

Allemaal kleine stalen bolletjes.. (straal grid) Daarna de olie-pomp gemonteerd.. Kon de pomp haast niet rond krijgen met de hand :redface:

Olie-pomp.. :eek:
http://94.100.114.119/1288550001-1288600000/1288579301-1288579400/1288579340_6_MQ1w.jpeg
http://94.100.118.240/1288550001-1288600000/1288579301-1288579400/1288579400_6_d9wj.jpeg
http://94.100.122.6/1288550001-1288600000/1288579501-1288579600/1288579503_6_HW3u.jpeg

Sja.. nie zo heel gek dat ik geen oliedruk meer had..!!

Heb het hele blok nagekeken of er nog meer bolletjes waren maar heb ik niks kunnen vinden.. Ben overal op,in en tussen geweest met een magneet!
Toen alles weer gemonteerd + de nieuwe olie pomp en filter!

Schone olie erop.. En eerst ff gestart zonder ontsteking en daarna met! En gelukkig liep hij direct weer zonder bijgeluiden!! :D

Olie nog een keer gepeild en staat nu strak op de MAX van de pijlstok! Net alweer voorzichtig de eerste km`s gemaakt.. en het lijkt tot nu toe allemaal goed..

Grtzzz

staande golf
24-04-2011, 17:17
zo :eek:

Mischien een idee om deze olie nog een keer te verversen, om het blok zo uit te spoelen :thumbup:

Der Einzer
24-04-2011, 18:41
goed bezig Robert !

Kaj_A
24-04-2011, 21:16
Dan kun je morgen ook wel mee :D

wildeknak
16-05-2011, 19:18
Poef puf..!! stof :D

Eigelijk niks te melden.. dat is goed toch?? haha :thumbup: Ben hard op weg naar de 200.000km, zit nu al op 182.670!

Maar zit niet stil hoor, heb van het weekend een vriend geholpen met zijn Einser..
Even de koeling nagekeken, en daarna heb is even van zijn hoogte vrees afgeholpen ;).

Hier een paar pic's..

Zoek het verschil..
http://94.100.120.110/1308450001-1308500000/1308478901-1308479000/1308478945_6_NSpv.jpeg

Eindelijk laag..!
http://94.100.115.171/1308450001-1308500000/1308479001-1308479100/1308479016_6_amXt.jpeg

3 X Einser
http://94.100.118.77/1308450001-1308500000/1308479101-1308479200/1308479107_6_mEN-_1.jpeg

Sfeer.. :D
http://94.100.115.98/1308450001-1308500000/1308479101-1308479200/1308479180_6_MrEo.jpeg

Volgende keer gaan we met de kont/spatbord verder.. Je moet wat te knooien hebben he, als je Golf 1 GTi en Bora heb.. haha

Tot zover, het golf1 nieuws uit Enschede..!! :D

Just keep on Rolling.. :D

wildeknak
21-06-2011, 18:53
Zo was ik weer..

Eigelijk weinig nieuws..

Golfje loopt en rijdt goed :thumbup:
En we maken zo samen onze km`s..
En heb eindelijk een goeie garage gevonden en kreeg er een huis bij :D
(zal binnenkort wel foto's maken)
1 Augustes krijgen we pas de sleutel, dus nog ff geduld..

Hij moet het nog even vol houden en dan mag hij eindelijk in zijn eigen garage en wil hem dan ook minder als daily gaan gebruiken, zodat ik weer het 1 en ander een de golf kan gaan doen..

Zover het nieuws.. :thumbup:

En heb hem net even gewassen..
http://94.100.120.147/1337850001-1337900000/1337887301-1337887400/1337887305_6_phJ5.jpeg

http://94.100.116.133/1337850001-1337900000/1337887301-1337887400/1337887398_6_Ywi6.jpeg

Km stand nu 184.637

Just keep on Rolling..!! :D

golf1bart
21-06-2011, 19:04
:thumbup: Toffe golf! :thumbup: mooi zo'n 5drs in het wit.
Geen last meer gehad van de metaaldeeltjes in de motor??

Gr bart

wildeknak
22-06-2011, 18:29
:thumbup: Toffe golf! :thumbup: mooi zo'n 5drs in het wit.
Geen last meer gehad van de metaaldeeltjes in de motor??

Gr bart

Thanks man..!!

Wou in het begin helemaal geen 5-deurs maar vind het eigelijk nu ook wel cool.. Gezins auto :D

En gelukkig geen staal bolletjes meer gevonden..

guusvandevenne
22-06-2011, 18:32
De vijfdeurs zijn het mooist :thumbup:

wildeknak
22-06-2011, 20:18
De vijfdeurs zijn het mooist :thumbup:

:) ------------------------------------------> :D

guusvandevenne
22-06-2011, 20:23
helaas ziet mijn vijfdeurs er nog niet zo mooi uit, maar t gaat om het lijnenspel he :rolleyes:

wildeknak
26-06-2011, 20:08
Vandaag ook naar Fryslan geweest en heb de 1e foto al gevonden :D

http://www5.picturepush.com/photo/a/5970208/img/volksforum.com/VAG-Fryslan-2011-203-border.jpg

Kaj_A
26-06-2011, 21:24
Hier eentje die we onderweg van je hebben gemaakt:
http://img14.imageshack.us/img14/8950/78582742.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/14/78582742.jpg/)

Kaj_A
26-06-2011, 21:31
http://img820.imageshack.us/img820/711/29010772.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/820/29010772.jpg/)

http://img14.imageshack.us/img14/726/59220964.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/14/59220964.jpg/)

http://img101.imageshack.us/img101/8779/53362382.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/101/53362382.jpg/)

Sparhawk
26-06-2011, 21:33
Nice golfje :thumbup:
Vind die velgen erg gaaf maar wtf is er met de kleur van de velgen op de eerste foto gebeurt Kaj? :D

Kaj_A
26-06-2011, 21:43
De velgen passen zich aan zijn 'mood' aan :D

Sparhawk
26-06-2011, 22:08
De velgen passen zich aan zijn 'mood' aan :D
:lmao:

wildeknak
27-06-2011, 06:14
Hahaha... en wat betekent Roze dan? :D

Kaj bedankt voor de foto's..!! Helemaal cool..

Kaj_A
27-06-2011, 18:08
Hahaha... en wat betekent Roze dan? :D

Kaj bedankt voor de foto's..!! Helemaal cool..

Geen idee eigenlijk :D :green:

wildeknak
27-06-2011, 19:25
HaHaHaHA.. wat een kerel..!!
Heb je jou filmpje al gekeken..?? Met mijn fantastiche geluid montage? :D

Nog een foto gevonden..

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-QX7DATW7.jpg
Helaas van de verkeerde kant.. :redface: toch nog maar een keer gaan plamuren..

Oojah en nog een filmpje van Kaj met zijn retteketet uitlaat.. :D
KAY the Movie (http://youtu.be/rbCNkN9z61E)

Grtzzz

Kaj_A
27-06-2011, 19:41
Hij klinkt een beetje winderig :rock:

Hier nog een filmpje van mij van jullie:
http://www.youtube.com/watch?v=nv38EZAB98g

wildeknak
03-07-2011, 10:39
Gisteren nog even een rondje door het prachtige noorden gereden.. :rolleyes: Ahum..!! Wel met een doel hoor.. :D

http://94.100.116.136/1346850001-1346900000/1346896701-1346896800/1346896701_6_jLFy.jpeg

Kon het niet laten liggen..!!

GOLFMEISTER
03-07-2011, 13:03
Laat ons niet langer in spanning :tongue:

Kaj_A
03-07-2011, 14:12
Hij had ze er vandaag nog niet eens onder :ban:

Der Einzer
03-07-2011, 21:56
wat is het geworden robert ?

wildeknak
04-07-2011, 08:33
wat is het geworden robert ?

15inch.. :D Hahaha

Gisteren ook naar Hengelo geweest.. Heb al wat foto`s gevonden!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-AHJKECCE-D.jpg

4 op een rij..
http://img840.imageshack.us/img840/5306/58236531.jpg

http://img819.imageshack.us/img819/5992/52840680.jpg

Leuk om toch weer mensen te ontmoeten die uit de regio komen..!!

Grtzz

Der Einzer
04-07-2011, 20:29
15inch.. :D Hahaha

grapjas :D

wildeknak
05-07-2011, 19:10
Haha..

BAM..!! :D

http://farm6.static.flickr.com/5280/5905929458_4f61c7b549_b.jpg

http://farm6.static.flickr.com/5116/5905373771_34bf17fbd1_b.jpg

http://farm7.static.flickr.com/6056/5905930316_a9f273a42e_b.jpg

http://farm7.static.flickr.com/6003/5905374975_7ba4c6d7b7_b.jpg

http://farm7.static.flickr.com/6036/5905931756_dcbc217188_b.jpg

Nog 1tje dan..

http://farm6.static.flickr.com/5112/5905376261_d25b49f2ff_b.jpg

Het zijn Arc Avo 70's geworden die zijn 7j Et 25..(met achter 15mm spacer):D

Wat vinden jullie ervan dan?

Heb nu al zin in 2012, eerst ons nieuwe huis klaar maken! Dan zijn de 'Rims' aan de beurt.

dekilo
05-07-2011, 19:32
Die velgen zijn dik!

Der Einzer
05-07-2011, 22:06
mooie velgen robert, zullen de golf goed staan !! Welke kleur worden ze ?

Miata
05-07-2011, 23:21
Roze staat wel goed, als ik zo die foto van Kaj bekijk ;)

wildeknak
06-07-2011, 06:45
Thanks..!!

Ben er zelf ook ontzettend tevreden over..!!

Denk dat het hart antraciet word met een gepolijste rand.. En niet Roze ;) haha

Zoiets als dit..
http://i189.photobucket.com/albums/z116/lanzie2/Auto/P4270001.jpg

Ik heb de originele naafdop-kappen er ook bij :D maar weet niet wat ik mooier vind met of zonder..

KWW..!!

bas.
06-07-2011, 09:49
met kapjes is mooier denk ik, alleen dat logo :S is minder

mk1diesel
06-07-2011, 20:32
mooie wielen

zou met naafkappen doen en dan met een vw logo erin ofzo

De Pul
06-07-2011, 21:12
das dik!

wildeknak
09-07-2011, 10:24
Thanks..!!

Ik laat de naafkappen gewoon meespuiten en ga nog even kijken naar andere naafdop-stickers..
Maar blijf het allebei mooi vinden.. :redface: Haha..

wildeknak
06-09-2011, 06:30
Vanochtend de 190.000km gepasseerd.. :D

Verder wening nieuws te melden heb na 5 weken verbouwen, zondag eindelijk tijd gehad om de mk1 te wassen... :redface:

Iig druk druk in de nieuwe woning.. Hopelijk snel foto`s van de garage :D

Grtzzz

T!m
06-09-2011, 10:06
Blijft een toffe mk1 :thumbup:

Hoekje van de klep begint te roesten zo te zien :(

Joy_Goessens
06-09-2011, 11:49
Die witte is echt nice! Heb je die gerold? of heb ik dat fout gelezen?
We zien ons wel eens.
gr Joy

Der Einzer
06-09-2011, 18:39
Die witte is echt nice! Heb je die gerold? of heb ik dat fout gelezen?
We zien ons wel eens.
gr Joy

ja die was eerst rood :D

wildeknak
25-10-2011, 17:11
heeeey hallo..!!

vraagje! kun je nog de originele thermostaat krijgen voor een 1.5jb??
of kan een imitatie er ook mee door?

Kwaliteit verschil?

Wil van het weekend ff thermostaat vervangen.. want hij ging vandaag wel heel laat open! Lampje ging al knipperen :redface:

Grtzz..!!

Melvin
25-10-2011, 17:16
Ik zou er gewoon eentje bij de automaterialenzaak scoren. Scheelt je vaak wat centen, zeker als je korting krijgt, en dat is ook prima spul...

Kaj_A
25-10-2011, 17:34
Heb toevallig bij de golf 2 nog een thermostaat vervangen. Bij de Heron ff thermostaat gekocht van Quinton Hazell.

KennyJetta
25-10-2011, 18:11
Mooie velgen man:) heb ook nog zoiets liggen, die komen bij mij onder de Jetta. al zou ik het wel zonder naafkappen doen. staat wat ruiger, maar dat is mijn smaak :thumbup:

wildeknak
26-10-2011, 11:40
Thanks..!! kan vanmiddag bij Twimva een nieuwe ophalen..!!

Thanks..!! ben er zelf ook erg tevreden mee! Deze winter worden de velgen gepoedercoat en de rand gepolijst.