Pedaalemmer
15-08-2008, 14:58
Mijn schoonvader vertelde mij laatst al dat hij last had om een rs6 van zijn kont af te schudden...toch vreemd dacht ik aangezien hij met een 997 turbo rijd..maar nu snap ik wel waarom:
Een stationwagen met 580 pk is absurd. Maar daar denken de mannen van MTM anders over. De stationwagen is in dit geval een Audi RS6 Avant en na een bezoek aan MTM mag er nog een ‘R’ achter die zes.
Wie 3.999 euro neertelt bij de Duitse tuningsfirma ziet het vermogen van zijn beest uit Ingolstadt opgekieteld worden tot 656 pk bij 6.180 tpm. Het koppel stijgt dan tot 785 Nm. Een stijging van 76 pk en 135 Nm ten opzichte van de standaardversie. Op verzoek kan ook de begrenzer later ingrijpen. Dit kan dan gebeuren bij 279, 290 of 310 km/u. De MTM-RS6 R gaat van nul naar honderd in 3,9 seconden. Een winst van 0,7 seconden. Al de verbeterde waarden worden bereikt door simpelweg het motormanagement aan te passen. Maar daar houdt het niet op. Er is namelijk ook nog een kit waarmee MTM 702 pk uit de 5,0-liter V10 weet te persen. Dit komt door een ander uitlaatsysteem, een vrijer ademend luchtfilter en aangepaste katalysatoren. Deze set kost 9.950 euro. De prestatiecijfers van dit pakket zijn nog niet bekend.
Wie dan nog niet tevreden is, kan nog verder gaan. De voorremmen kan je upgraden door gegroefde schijven van maar liefst 405mm en zespots remklauwen. Een bescheiden koolstofvezel voorspoiler kan worden gemonteerd, evenals een diffuser achter van het zelfde materiaal. Naar wens kan het onderstel aangepast worden en om het af te maken zijn er 21 inch wielen of 20” gesmede wielen van MTM bimoto die lichter zijn waardoor de auto een nog betere pk/gewichtsverhouding krijgt. Voor dit alles ben je dan wel minimaal 15.500 euro kwijt.
:eek: :eek: :eek: :eek:
Een stationwagen met 580 pk is absurd. Maar daar denken de mannen van MTM anders over. De stationwagen is in dit geval een Audi RS6 Avant en na een bezoek aan MTM mag er nog een ‘R’ achter die zes.
Wie 3.999 euro neertelt bij de Duitse tuningsfirma ziet het vermogen van zijn beest uit Ingolstadt opgekieteld worden tot 656 pk bij 6.180 tpm. Het koppel stijgt dan tot 785 Nm. Een stijging van 76 pk en 135 Nm ten opzichte van de standaardversie. Op verzoek kan ook de begrenzer later ingrijpen. Dit kan dan gebeuren bij 279, 290 of 310 km/u. De MTM-RS6 R gaat van nul naar honderd in 3,9 seconden. Een winst van 0,7 seconden. Al de verbeterde waarden worden bereikt door simpelweg het motormanagement aan te passen. Maar daar houdt het niet op. Er is namelijk ook nog een kit waarmee MTM 702 pk uit de 5,0-liter V10 weet te persen. Dit komt door een ander uitlaatsysteem, een vrijer ademend luchtfilter en aangepaste katalysatoren. Deze set kost 9.950 euro. De prestatiecijfers van dit pakket zijn nog niet bekend.
Wie dan nog niet tevreden is, kan nog verder gaan. De voorremmen kan je upgraden door gegroefde schijven van maar liefst 405mm en zespots remklauwen. Een bescheiden koolstofvezel voorspoiler kan worden gemonteerd, evenals een diffuser achter van het zelfde materiaal. Naar wens kan het onderstel aangepast worden en om het af te maken zijn er 21 inch wielen of 20” gesmede wielen van MTM bimoto die lichter zijn waardoor de auto een nog betere pk/gewichtsverhouding krijgt. Voor dit alles ben je dan wel minimaal 15.500 euro kwijt.
:eek: :eek: :eek: :eek: