PDA

View Full Version : hoe g60 lijsten strak maken en mee in kleur ????????????????


wolfsburger
03-01-2004, 12:07
hallo ik ben van plan om me golf te restaureren engelijk alles mee te spuiten en nu is mijn vraag hoe maak je de g60 lijsten en sideskirts en bumper strak dat die struktuur van de bumper af wie ken me hier mee helpen met uitleg

alvast bedankt

Redesign
03-01-2004, 12:15
eerst alles goed afschuren zodat het reliƫf eruit is.
daarna een vullende spuitprimer erover heen, die weer opschuren tot het zo glad is als een babykontje :D laatste phases met waterproof aangeraden.

daarna spuiten :)

wolfsburger
03-01-2004, 12:25
oke zo ver snap k ut wel en me wat voor schuur papier ut beste doen wat raad je me aan en welk merk spuitplamuur heb nare ervaring met merken spuitplamuur

groeten

Redesign
03-01-2004, 13:02
ten eerste pak je een schuurpapier met korrel 500 waterproof
dan kunstof primer erover heen (merk onbelangrijk, wel 2componenten pakke)

dan een filler erover heen. die kun je er best wat extra van opspuiten en dan terugschuren met korrel 1200 waterproof.
het beste kun je filler wel even laten afstoken in een spuitcabine

kost niks als je een carroserie een beetje kent die legt je spullen wel even in de cabine bij wat andere spullen :)

daar ben je wel even mee bezig maar dan heb je wel een goed resultaat

er zijn vele wegen die naar rome leiden dus ook hoe je iets glad en spuitbaar maakt

dit is 1 weg :)

mike gti 16v
08-01-2004, 22:50
eerst met korrel P80 alle structuur eruit schuren.
dan na schuren met met P150 en dan nog eens met
P 240. dan een nevellaag kunstofprimer en 10 min uit laten dampen.
daarna 2 dikke lagen spuitplamuur of een 5 lagen primer.
daarna met P400 netjes glad schuren en evt met P500 iets na kwakkelen. daarna netjes ontvetten en afkleven en kleur aanbrengen en evt blanke lak daarna