View Full Version : navi met snelheidssignaal mogelijk in ori golf 1?
caddy '85
20-08-2008, 22:07
hey,
is een navigatie mogelijk met snelheids signaal op een orginele golf 1 met kabel aan de versnellingsbak.
Is het snelheidssignaal ook te omzijlen of ergens anders af te halen?
1.6gtd
mvrg
hey,
is een navigatie mogelijk met snelheids signaal op een orginele golf 1 met kabel aan de versnellingsbak.
Is het snelheidssignaal ook te omzijlen of ergens anders af te halen?
1.6gtd
mvrg
De vraag is een beetje onduidelijk, maar een navigatie systeem berekend de snelheid uit de verplaatsing per tijdseenheid (op een rollenbank zal deze dus ook 0km/h aangeven)
een snelheidsignaal kun je uit de versnellingsbak halen, via een omweg uit de motor met een transmissie verhouding omrekenen, of met een fietsteller op de wielen :screwy:
maar als je bv een tomtom in de auto zet, heeft deze niets nodig dan satellieten om de snelheid te bepalen.
mvg
db
O.Z racing
21-08-2008, 06:19
als het goed is dan is van VDO een een stukje electronica te koop wat je tussen je bak en kmteller schroeft.die maakt een snelheidssignaal.
Klopt... Sommige inbouw navi's hebben dit nodig om de een of andere 'belachelijke' reden. Zoals gezegd heeft een tomtom dit ook niet nodig en kan hij de snelheid ook ergens anders uit berekenen!
Ik geloof trouwens dat die VDO stukjes elektronica niet goedkoop waren...
caddy '85
21-08-2008, 20:29
iemand een voorbeeld of een link van die vdo stukjes?
mvrg
Allart-Ghetta
21-08-2008, 21:07
Een teller met MFA heeft een electronisch snelheidssignaal op de stekker (bij Golf2 nog op een leeg pootje ook) .
Patrick86
22-08-2008, 16:44
Klopt... Sommige inbouw navi's hebben dit nodig om de een of andere 'belachelijke' reden. Zoals gezegd heeft een tomtom dit ook niet nodig en kan hij de snelheid ook ergens anders uit berekenen!
Ik geloof trouwens dat die VDO stukjes elektronica niet goedkoop waren...
Was er op ook naar op zoek voor in een MK1 Cabrio en hoorde in de autozaak rond de 90 euro.
caddy '85
22-08-2008, 17:26
die 90 euro ben ik zo vergeten als het werkt.
zit op een golf 2 gtd teller ook een snelheidsignaal als er geen mfa op zit?
mvrg
frankvr6
23-08-2008, 06:20
patrick die van jou ligt toch een 2h in zo ja heb je ook een km signaal wit/gele draad in de radiostekker
andere mk1 met mfa is ook wit gele draad zit ook op de zekerings kast
ronnie_v
23-08-2008, 12:09
kun je anders niet zo;n sensor op je aandrijfas maken,wat je wel eens ziet bij achteraf op te bouwen cruise-controls??
Patrick86
23-08-2008, 14:46
patrick die van jou ligt toch een 2h in zo ja heb je ook een km signaal wit/gele draad in de radiostekker
andere mk1 met mfa is ook wit gele draad zit ook op de zekerings kast
Goed dat je dat zegt Frank, dat wist ik niet!
Dan kun je me vast ook vertellen of het makkelijk is om cruise control in te bouwen op een 2H motor?
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.