View Full Version : tuut-tuut...
Hallo,
Ik heb een heel irritant probleem bij mijn MK1... Als ik het stuur draai, begint ie te toeteren :screwy:
Nu was dat even leuk, maar als ik nu rond rijd is het heel irritant... Want overal waar ik kom hoor je tuut-tuut :wow: Nu weet ik dat hij dus dat de + en de - waarschijnlijk tegen mekaar komen bij het sturen... Maar het probleem is, waar?
Iemand bekend met dit probleem en hoe ik dit kan oplossen?
Alvast bedankt...
(rijd nu even met de stekker van de tuuter:P dus nu doet ie het niet meer:D)
Had mijn oom ook bij z'n Triumph Herald; moet je gewoon steeds zwaaien ;)
Maar weet niet hoe/of hij dat opgelost heeft :rolleyes:
Bahahahaha geniale tekst :) :)
De toeter knop in je stuur is een massaschakeling. Dat wil zeggen: de toeter heeft een vaste plus en krijgt er, indien ingedrukt, massa bij vanuit het stuur.
Wat wel eens wil gebeuren is dat het sleepcontact onder je stuur (dat is de verbinding van de vaste kolom naar het draaiende stuur) verbuigt of vervormd en dan iets met massa raakt van het stuur, stuuras of stuurkolom. Haal het stuur er maar eens af (dop24, wel eerst even 'rechtdoor' zetten, dan weet je hoe het terug moet), en inspecteer het sleepcontact.
2 biertjes erop dat daar je probleem zit :)
Bahahahaha geniale tekst :) :)
De toeter knop in je stuur is een massaschakeling. Dat wil zeggen: de toeter heeft een vaste plus en krijgt er, indien ingedrukt, massa bij vanuit het stuur.
Wat wel eens wil gebeuren is dat het sleepcontact onder je stuur (dat is de verbinding van de vaste kolom naar het draaiende stuur) verbuigt of vervormd en dan iets met massa raakt van het stuur, stuuras of stuurkolom. Haal het stuur er maar eens af (dop24, wel eerst even 'rechtdoor' zetten, dan weet je hoe het terug moet), en inspecteer het sleepcontact.
2 biertjes erop dat daar je probleem zit :)
Daar zat ik zelf ook al aan te denken, want achter het stuur is niks te zien en heb de toeter-knop er af gehaald...
Ik heb wel zins kort wel speling op me stuur, maar niet op de as... want die beweegt niet mee, het is minimaal.. beetje het wiellager speling gevoel, kan dat er mee te maken hebben?
meijer1972
21-08-2008, 22:16
En als je een sportstuur hebt, dan zou ook daar nog wel eens een massa-sluiting in de drukker kunnen zitten. Ook een biertje voor mij....
En als je een sportstuur hebt, dan zou ook daar nog wel eens een massa-sluiting in de drukker kunnen zitten. Ook een biertje voor mij....
Dan is dat biertje dus voor mij:P aangezien mijn vorige post was dat ik die al los gekoppeld had... Had ook de draad er uit gehaald, ook al was dat niet helemaal de bedoeling :redface:
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.