PDA

View Full Version : [Golf mk2] Piepen links voor bij sturen(af en toe)

divided
22-08-2008, 10:23
Ik weet niet zo goed hoe ik de tt titel moest maken maar ik hoop zoiets :P

Ik heb een 5 deurs golf 2 uit 1987 een 1600 5 bak.

De laatste paar dagen valt voornamelijk op de snelweg op als ik het stuur iets naar links draai om bv binnen de rijstrook te blijven, ik een hoge piep hoor wat afkomstig lijkt uit de richting van het linker voorwiel.

Als ik het stuur helemaal draai voor bv een bocht of een vlotte rijstrook wisseling hoor je kort een piepje maar niet constant.
Het lijkt imo wel of er iets aanloopt in de eerste paar graden dat je het stuur draait.

Wel is me opgevallen als het geregent heeft het piepen minder lijkt.

Waar kan dit aanliggen wat moet ik controleren ?

Dirtbag
22-08-2008, 15:10
Heb je een stuurbekrachtiging erop zitten?

mvg

db

remcotje
22-08-2008, 15:47
wiellager?????????????????? :cool:

divided
23-08-2008, 00:04
Heb je een stuurbekrachtiging erop zitten?

mvg

db
nee

wiellager?????????????????? :cool:
Kun je dit verklaren?
juist omdat het af en toe piept en niet altijd vind ik het een rare "eigenschap" voor een lager.

golf mkII 16v
23-08-2008, 06:56
Is het alleen onder het rijden?

divided
23-08-2008, 08:35
Is het alleen onder het rijden?

het is mij alleen opgevallen tijdens het rijden, maar waar doel je op ?

golf mkII 16v
23-08-2008, 12:52
Ik doel op dat je dan dingen kunt gaan uitsluiten
Bv bij niet draaiende wielen,als het dan is zit het in de stuurinrichting,rubber bussen van de ophanging

divided
24-08-2008, 03:11
ik heb de wielen bij stilstand gedraait en de vering laten werken en hier komt geen piepen vandaan.

ik zou morgen eens testen met het wiel van de grond.

divided
25-08-2008, 17:32
meer suggesties ?

Polodee
25-08-2008, 22:55
meer suggesties ?

Misschien losgeraakt plastic wielkastbekleding/spoiler. Remslag die tegen je velg/band aankomt?

Al op de krik gehad, wiel er af en gekeken wat er eventueel in de weg kan zitten?

divided
02-09-2008, 11:25
ik kwam er laatst achter dat de auto toch ook wel naar rechts trekt als je het stuur los laat binnenkort dus even laten uitlijnen

tim_j
03-09-2008, 09:48
zijn je banden hard??

divided
03-09-2008, 21:49
zijn je banden hard??

dat ga ik morgen even checken idd. als dat zo is ga ik hem eerst laten uitlijnen

divided
18-09-2008, 11:36
banden op juiste spanning en heb hem laten uitlijnen en nog steeds last van.

Het is een soort aanlopend geluid dat bij het wisselen van rijstrook hoorbaar is.
(bij een bocht nemen op zich maar even)

Losha
18-09-2008, 19:58
ik haak even in (hallo allemaal, eerste post..)
heb namelijk soortgelijk probleem, ook links
niet altijd te horen, klinkt als Fi Fi Fi Fi, (aandrijfas lijkt me in eerste instantie niet klinkt meer als taktaktak...heb ik namelijk bij een andere auto)
soms te horen in bocht naar links soms naar rechts
af en toe hoor ik zelfs ergens iets klepperen :wow:
blikkerig geluid.. mja .. morgen toch onder de auto bezig (ivm pookkogel) dan eens uitgebreid zoeken

mocht ik ondertussen zelf iets vinden zal ik uiteraard proberen TS ook te helpen

EDIT--
schiet me net weer te binnen, bij mij heb ik een klein beetje speling boven waar de schokbreker vastzit aant chassis, denk dat dat mijn geluid zou kunnen verklaren, mischien een optie voor TS dat ook even te controleren