PDA

View Full Version : T3 stottert....


eddychewingum
23-08-2008, 15:10
Hallo, T3ers

Heb al een tijdje een T3 met een DF WBX motor. Ongeveer 45000 km van het leger gekocht. Nu hij reed perfect maar bij het onderhoud had ik gemerkt dat er olie in de oliefilter zat. Heb daar uiteindelijk niets aan gedaan maar heb nadien een paar keer voorgehad dat hij even stotterde en vermogen verloor. Toen ik keek zag ik dat er echt wel vrij veel olie in de motor zat en dus ook in de luchtfilter. Heb het teveel aan olie uit de motor gehaald zodat het pijl terug normaal was. Ik had ergens op het forum gelezen (niet dit forum) dat als te de breather line (dus de darm die uit je motor komt en die naar de luchtfilter/inlaat gaat) afkoppelt en gewoon naar buiten laat gaan dit geen kwaad kon. Heb dat dus gedaan, de luchtfilter afgesloten zodat deze geen valse lucht zuigt en dus geen olie meer in de luchtfilter krijgt. Nu de T3 liep goed voor een paar honderd kilometers maar nu valt hij steeds stil als ik stationair draai. Behalve als de choke opstaat (automatisch) vanaf de motor warm is en ik ontkoppel valt hij stil. Ik heb ook een beetje het gevoel dat hij niet echt soepel draait... iemand enige inputs voor mij?

maestro
24-08-2008, 14:07
Al een geluk dat er olie in je oliefilter zat :thumbup: .

Allereerst je luchtfilter vervangen.
Je kan is proberen met carburator reiniger door je carburator te spuiten.
Met de hand gasgeven tot een hoog toerental hebt.
Dan rechtstreeks carburator reiniger in je carburator spuiten tot hij bijna doodvalt.
Dit een paar keer achtereen doen.
Dit kan al veel verschil maken.

Houtstoker
25-11-2008, 08:02
Heb je al gekeken of je blok onderdruk opbouwt? werkt de lucht voorverwarming nog wel?