PDA

View Full Version : Lupo GTI horten en stoten?


chris
23-08-2008, 15:24
Sinds een paar dagen klaagt mn vriendin dat de Lupo GTI wat schokkend rijd als die warm is.....ik vandaag er mee aan het rijden geweest,en inderdaad,kip had gelijk,als die warm is gaat ie vervelend doen.Ben ik bijna thuis gaat ineens een lampje op het dash branden (dat motorblok met die bliksem erin) en lijkt het alsof het vermogen weg is en op 2-3 cilinders loopt.. :confused:

Iemand idee wat we nu weer aan de hand hebben hier?

Gaat om een 1.6 16V AVY motor.

Arnaud
23-08-2008, 15:37
"kip had gelijk":D
Kan van alles zijn, even uit laten lezen.

ronnie_v
23-08-2008, 15:40
is dat niet zo'n motor met staafbobines? Die gaan ook regelmatig kapot nl.

chris
23-08-2008, 15:46
"kip had gelijk":D
Kan van alles zijn, even uit laten lezen.

Ja...ik noem haar Kip,en zij mij Pik...zelfde letters,andere volgorde,houd het lekker simpel hier:D

Zal hem maandag eens laten uitlezen iig,en ga nu eens kijken of er van zgn staafbobines inzitten

ronnie_v
23-08-2008, 15:49
polo gti heeft er nl. ook wel last van, en die heeft die bobines wel. Als ik het goed heb :redface:

chris
23-08-2008, 16:00
Is dezelfde motor als een Polo GTI...dus zou best kunnen ja.

chris
23-08-2008, 16:24
Net even gekeken en weer even gereden.Auto reed weer goed...tot die warm werd,weer haperen..

Zitten gewoon bougieskappen op en een verdeler,dus geen 4 aparte bobines(zoals een 20V bijv)

ronnie_v
23-08-2008, 16:38
wat ook wel eens voorkomt, is dat de bougiekabels een te hoge weerstand krijgen,als ze te warm worden. Heb het al vaker meegemaakt. ( werk zelf bij de vw)

maar uitlezen is denk ik wel het makkelijkst en goedkoopst, om eerst te proberen.

bolfvariant
23-08-2008, 17:42
ik had ook zoiets met de polo gti alles nagekeken bleek het de krukas-sensor te zijn die vervongen en nu is het goed misschien heb je er wat aan :confused:

chris
28-08-2008, 18:16
Ronnie V is de winnaar!

Heb hem laten uitlezen,en er was een ontstekings probleem bij cilinder 2 en 3....alle 4 de kabels vervangen voor originele nieuwe (rode?!!:D) en rijd weer als een nieuwe.Alleen even laten resetten weer,halve kermis brand op het dashboard nu.