PDA

View Full Version : Achterklep verwijderen

MrMiljon
23-08-2008, 20:12
Beste forummers,

Tot groot genoegen van mij ouders heb ik mijn dagelijkse golf nu ook de schuur in gedrukt voor een lichte resto. Overspuiten nieuwe chromen raamlijstjes en een beetje laswerk.

Ik heb alle ramen er inmiddels uit en nagenoeg al het kleine spul van de auto gedemonteerd. Ik zit nu alleen nog met de achterklep. Ik heb de hemel al voorzichtig "teruggepeld" om bij de bouten te kunnen komen. Ik zit nu alleen nog met de kabelboom en de slang voor de ruitenvloeistof die de klep ingaan. Hoe kan ik dit het beste losmaken? De klep krijg ik er wel af dat heb ik vaker gedaan maar bij deze auto is de kabelboom nog netjes intact dus heb geen zin in knippen oid. Is het gewoon een kwestie van stekkers losmaken bij de ruitenwisser motor en de gehele bedrading uit de klep trekken (hoe krijg je dat er in godsnaam weer in) of zitten er nog verborgen stekkers aan het "begin"?

Ik dacht laat ik het even vragen voordat ik misschien dingen sloop :thumbup:

Alvast bedankt,
Coen

jetta mk1 '82
23-08-2008, 20:56
bedrading in de klep los maken en er een (stevig)touwtje aan doen zodat je na het spuiten de bedrading er ook weer in kan trekken !

gr. Martijn

MrMiljon
24-08-2008, 11:34
Prima,

Gaat me wel lukken zo, en dat touwtje is een handige tip.

Bedankt

golf mkII 16v
24-08-2008, 12:32
Losmaken in de kofferruimte en dan door de C stijl eruithalen
Stekkers van de achterruitverwarming willen nl niet zo door het gaatje

Sjoes 85
24-08-2008, 13:00
Losmaken in de kofferruimte en dan door de C stijl eruithalen
Stekkers van de achterruitverwarming willen nl niet zo door het gaatje

Welk gat bedoel je? Ik heb gisteren toevallig die doorvoerrubbers vernieuwd, stekkers van achterruitverwarming krijg je gemakkelijk uit de achterklep. Je moet dan dan nog ff dat kleine ronde rubbertje dat op de achterklep zit waar het draadje van de verwarming doorheen gaat (dit rubbertje zit half verstoken onder de raamrubber), even loshalen. Vervolgens trek je de draad zo uit de achterklep.

golf mkII 16v
24-08-2008, 13:28
Eruit wel,maar terug wordt lastiger
Als je alles bij elkaar door de Cstijl doet is gemakkelijker

Sjoes 85
24-08-2008, 19:32
Eruit wel,maar terug wordt lastiger
Als je alles bij elkaar door de Cstijl doet is gemakkelijker

Valt mee, met een puntbektangetje kom je heel ver;)