View Full Version : help!!!! HIJ KAPTE ERMEE..:S
GTI-lover
27-08-2004, 17:28
hallo,
een paar dagen terug had ik een Golf GTI 1.8 8v gekocht met mechnische injectie erop..niks aan de hand met het autotje al wou hij nog weleens afslaan bij koude motor..
nou reed ik vandaag weg en hij sloeg af, ik deed vele pogingen om hem opnieuw aan de praat te krijgen maar dat was tevergeefs... de ontsteking heb ik al gecontroleerd door te kijken of de bougies vonken dit was wel het geval dus aan de ontsteking ligt het dus niet... verder had ik ook nog goede benzine druk (draaide het slangetje los en het spoot in me bek) dus ik neem aan dat er genoeg druk in zit.. maar toch wilt de motor echt niet starten zelfs niet eens een beetje pruttelen... dus ik neem aan dat het iets met mijn injectie is maar ik weet absoluut niet waar ik aan moet beginnen..
hoop dat jullie mij kunnen helpen
groeten Robert
GTI-lover
27-08-2004, 17:55
of is het eventueel niet mogelijk om er electronische injectie erop te zetten is volgens mij een stuk zuiniger en betrouwbaarder .
Heeft iemand hier ervaring mee en wat zijn ongeveer de kosten en het werk (aanpassen kabelboom enz)
groeten Robert
vwleusden
27-08-2004, 18:00
Je heb een vonk... je heb benzine... maar staat alles op tijd en is je Co wel goed :confused:
richardcabriogti
27-08-2004, 21:04
hoi
het klinkt mij alsof er ooit een backfire is geweest en daardoor de plaat van je doseerzuiger in je spinnekop krom is
hij doet het dan nog een tijdje en nokt er dan gewoon mee
ook kunnen je verstuivers mol zijn
succes
of is het eventueel niet mogelijk om er electronische injectie erop te zetten is volgens mij een stuk zuiniger en betrouwbaarder .
Heeft iemand hier ervaring mee en wat zijn ongeveer de kosten en het werk (aanpassen kabelboom enz)
groeten Robert
Waarom zou electronisch betrouwbaarder zijn ?? Bij mechanisch kun je er tenminste nog een hoop zelf aan doen..
Heb je al gekeken of de lucht meting los is???? Kans is groot dat die vast is gelopen, waardoor er geen benzine gedoseerd word.
Dat je benzine *druk* hebt zegt niks, je kunt op het oog niet zien hoe hoog de druk precies is, zelf een paar tiende bar te laag kan al inhouden dat de injectoren niet openen....en dus geen brandstof geven
VeeDubber
28-08-2004, 18:35
Trek er eens een injector uit en controleer of hij bij het starten een korte stoot brandstof geeft....
Dan weet je of je wel brandstof uit de injectors krijgt.
De K(E)-Jetronic verstuivers kun je eenvoudig uit het spruitstuk trekken, zitten niet geborgd of iets dergelijks
GTI-lover
29-08-2004, 20:56
hallo,
bedankt voor jullie hulp!!
het probleem was dat die klep bij mijn "spinneweb" ind vast zat waardoor de motor er mee kapte.. dat heb ik gerepareerd en nou heb ik nergens last meer van!. :D hij loopt nou ook gelijk een stuk mooier.!
groeten Robert
hallo,
bedankt voor jullie hulp!!
het probleem was dat die klep bij mijn "spinneweb" ind vast zat waardoor de motor er mee kapte.. dat heb ik gerepareerd en nou heb ik nergens last meer van!. :D hij loopt nou ook gelijk een stuk mooier.!
groeten Robert
De luchtklep (hoeveelheids meting) dus.....
Handig he die mechanische injectie :D :D
Allart-Ghetta
30-08-2004, 12:47
Je heb een vonk... je heb benzine... maar staat alles op tijd en is je Co wel goed :confused:
Dan moet ie wel eerst weer lopen he Dennis!
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.