Log in

View Full Version : golf2 diesel motor in een 1!!!

bartman
28-08-2004, 10:34
Ik was tijdje geleden op zoek naar een dieselmotor om de motor van m'n neef zijn golf1 te vervangen.(aan 160km/h naar portugal gevlogen en de motor kon dit precies niet aan :tongue:)Zelf had ik er eentje staan een paar weken ervoor maar door verhuis had ik hem verkocht :mad:.Dus op zoek naar donor geweest!Resultaat: niks!!Tot er verleden week een golfje 2 op het werk binnen kwam met ongeval achter en voor.230.00km en goede,draaiende staat.Afspraakje met klant gemaakt en mocht motor er uithalen.
De werken konden beginnen! de 2 motors stonden al vlug naast mekaar op de grond. That was the easy part!!Alle steunen moesten verwisseld worden( achter distributie)Van de mk1 geen probleem, op uurtje gedaan maar van die andere,...damn!!!Moest om aan steun van alternator te kunnen pomp en dergelijke wegnemen. door de nieuwe steun vooraan paste distributiekap niet dus daar ook alles van de mk1 geplaatst. Natuurlijk alle bouten supervast !! Op het einde had ik dus eigenlijk een volledige kale motor over en kon het overbouwen beginnen.
Gisteren tot laat gewerkt en staat de motor eindelijk gereed met alles er op en aan.
Kom ik thuis en bekijk men mails : een brave burger bod me 2 goede golf1 motors aan voor 200euro!! Kreeg een lichte kramp!!
Dus zo zie je maar dat alles wel op mekaar lijkt maar er toch wel verschillen zitten waar je over kijkt :D Je moet niet vragen wat een andere(18T of g60 of tdi)motor van problemen met zich meebrengt, dit was nog een simpele swap.

bartman
02-09-2004, 19:16
gisteren nog goed doorgewerkt! De motor is zo goed als aangesloten!Morgen na het werk kan hij proefdraaien en afgeleverd worden.Ben er blij om dat ik dan weer aan men eigen projectjes kan werken.

bartman
04-09-2004, 09:37
motor draait, hij rijd stuk vlotter als voordien

MauSeR35
04-09-2004, 16:59
kijk heeft het toch nog zijn voordelen! en je bent er weer een stuk wijzer van geworden...