View Full Version : plaatsen usa achterklep bij geen org. usa auto apk afkeur ?
classic-edition
25-08-2008, 19:37
Ik zou graag willen weten of je een amerikaanse achterklep en een kleine nummerplaat op een nederlandse auto met nederlandse papieren welke niet uit amerika komt kan plaatsen zonder problemen te krijgen met de apk.
Kan iemand mij vertellen hoe dit zit :confused:
Dat zal niet lukken, nummer van de plaat zal niet te vinden zijn, tis immers niet de originele plaat. Maar wat je dan beter kunt doen, is twee van die verlichtingsunits kopen voor op een aanhangwagen o.i.d., van die zwarte kunststof dingen, deze op een plaat schroeven met daartussen je originele kentekenplaat. En deze met de APK tijdelijk bovenop je ander plaat schroeven, natuurlijk wel even je andere kentekenverlichting uitschakelen.
idd en zolang er op je kentekenbewijs geen goedkeuring staat voor het voeren van 18.2 platen heb je altijd een probleem bij het APK keuren van je auto!! ;)
Twijfel je aan me Marco?:D
(niet gaan happen)
of je buigt een goede plaat in de vorm van het gat
zo is de mijne achter ook ;)
Jurgen Santana
25-08-2008, 22:55
Voor de APK kun je ook een vierkante plaat ala VW Kever achter monteren. Met een beetje creativiteit kun je die wel kwijt. En dat rijmt!
classic-edition
26-08-2008, 18:30
Twijfel je aan me Marco?:D
(niet gaan happen)
Aangezien je me nog geen pm heb terug gestuurd wel ja
(en nu jij niet gaan happen ;) ,maarhe weet je al iets btw)
@ iedereen bedankt voor jullie reactie.
Ik denk dat ik er dan maar van af zie.
Ik heb weinig zin elk jaar de achterklep te moeten wisselen met de apk of erg veel werk te hebben met enkel de nr platen alleen al.
Hahaha...drukke 2 dagen gehad,ga het morgen even overleggen,je hoort me nog..
classic-edition
26-08-2008, 20:00
Hahaha...drukke 2 dagen gehad,ga het morgen even overleggen,je hoort me nog..
Thx mate :thumbup:
Jurgen Santana
26-08-2008, 20:14
Ik heb weinig zin elk jaar de achterklep te moeten wisselen met de apk of erg veel werk te hebben met enkel de nr platen alleen al.
In België moet de complete auto zo ongeveer terug naar origineel bij elke keuring :D
classic-edition
26-08-2008, 20:34
In België moet de complete auto zo ongeveer terug naar origineel bij elke keuring :D
Ik woon in tilburg Jurgen niet in belgie das 20km verderop :tongue:
Nee zonder gekheid het is de daily van de vrouw en mijn hobby.
Ze baalt al genoeg dat ze elke dag schuin over een drempel moet omdat ik er zo nu en dan een meeting mee doe het het mooi op de oprit vind staan zo'n verlaagde cabrio.Om dan ook nog eens een andere achterklep erop te zetten en deze elk jaar te wisselen vind ik net iets te ver gaan en mijn vrouw ook ben ik bang.
Plus je vrouwtje wordt vaste klant bij meneer agent,ik heb goed keuring voor mijn platen maar elke keer als er politie achter mij rijdt is het weer bal.
En daar wordt je best moe van om elke keer die agent te vertellen waar het op het kenteken staat vermeld,soms hebben ze de bon al uitgeschreven.
classic-edition
27-08-2008, 19:51
Plus je vrouwtje wordt vaste klant bij meneer agent,ik heb goed keuring voor mijn platen maar elke keer als er politie achter mij rijdt is het weer bal.
En daar wordt je best moe van om elke keer die agent te vertellen waar het op het kenteken staat vermeld,soms hebben ze de bon al uitgeschreven.
Kijk daar zit ik dus echt niet op te wachten.
Cleanen en een beetje hobby is mooi maar het moet niet te gek worden.
Voor diegene die er wel voor willen gaan met een golf 3 cabrio,klepje staat op mp voor €150,00
classic-edition
10-01-2010, 11:56
Omdat ik toch nog steeds met de gedachte speel van een kleine nummerplaat en een us achterklep. Toch nog maar eens een keer ophalen.
En dan maar WEL de achterklep wisselen voor de apk. :redface:
Ik kan me nl niet voorstellen dat oom agent zo oplettend is ,dat ie let op de nrplaten us of nl formaat en dat je constant wordt aangehouden.
Er rijden natuurlijk vandaag de dag beste veel ingevoerde auto's rond in nl.
Of heb ik het mis :confused: ????
@ Emiel over hoe vaak hebben we t in jou geval ??
@ de rest wat zijn jullie practijk ervaringen ?
brabomk1g60
10-01-2010, 12:26
Als je de klep voor de keuring gewoon netjes ergens kwijt kunt de rest van het jaar zou ik het doen hoor, zal vast wel iemand zijn die je daar ff mee helpt voor de keuring de klep te wisselen,
na thuiskomst weer wisselen en je bent weer klaar :thumbup:
classic-edition
10-01-2010, 13:06
Als je de klep voor de keuring gewoon netjes ergens kwijt kunt de rest van het jaar zou ik het doen hoor, zal vast wel iemand zijn die je daar ff mee helpt voor de keuring de klep te wisselen,
na thuiskomst weer wisselen en je bent weer klaar :thumbup:
T wissselen voor de apk is het probleem ook niet.
Maar er wordt dagelijks mee gereden en 1x per maand een bekeuring van €90,00 of id is niet echt de bedoeling.
Vandaar mijn vraag. ;)
brabomk1g60
10-01-2010, 13:17
T wissselen voor de apk is het probleem ook niet.
Maar er wordt dagelijks mee gereden en 1x per maand een bekeuring van €90,00 of id is niet echt de bedoeling.
Vandaar mijn vraag. ;)
Zal niet zo znel zon vaart lopen in mijn ogen, in tilburg zijn ze daar niet zo happig op om voor die ondingen je aan te houden.
beetje op de rand leven vent, ;) :D
classic-edition
10-01-2010, 13:34
Ja een beetje risico nemen is ook niet erg en ben ik ook niet vies van,maar t moet wel leuk blijven he.
brabomk1g60
10-01-2010, 14:10
Ja een beetje risico nemen is ook niet erg en ben ik ook niet vies van,maar t moet wel leuk blijven he.
Dus gewoon erop zetten en kachelen.......
tot je eerste boete iig, vanaf dat moment zullen ze je wel wat vaker in de gaten houden aangezien je een "tuner" bent :cool:
Maar goed ik doe eerst altijd iets en denk en naderhand pas overna als het meestal te laat is :D :D
Omdat ik toch nog steeds met de gedachte speel van een kleine nummerplaat en een us achterklep. Toch nog maar eens een keer ophalen.
En dan maar WEL de achterklep wisselen voor de apk. :redface:
Ik kan me nl niet voorstellen dat oom agent zo oplettend is ,dat ie let op de nrplaten us of nl formaat en dat je constant wordt aangehouden.
Er rijden natuurlijk vandaag de dag beste veel ingevoerde auto's rond in nl.
Of heb ik het mis :confused: ????
@ Emiel over hoe vaak hebben we t in jou geval ??
@ de rest wat zijn jullie practijk ervaringen ?
Hier in Leiden hebben ze het ondertussen een keer door,dus daar valt het nog wel mee.
Maar als ik maar effe buiten leiden kom of op de boulevard in katwijk of noordwijk ben ik direkt de lul,de auto valt al op en dan komen die platen er weer extra bij dus dan houden ze je gewoon effe aan.
En vaak hebben ze de bon al geschreven voordat ik kan vertellen hoe het zit.
Ik heb nog nooit een bekeuring betaald overigens.
Je staat alleen zo vaak voor lul met zo'n agent achter je aan het strand in de zomer.
Met mijn US golf 3 daily heb ik nergens last van ,die valt ook niet op :)
classic-edition
10-01-2010, 17:41
Hmmm t blijft moeilijk dus.
Ik heb zelf het idee dat mijn cabrio niet zo op valt en zeker niet als een getunde wagen.
Dus het kan meevallen maar ik snap wel wat je bedoeld Emiel.
Zal er nog maar eens goed over nadenken.
Bedankt voor je reactie !
Er zijn een jaar of 2 terug wat APK-regels veranderd onder het mom van lastenverlichting voor de keuringsinstanties, eén van de regels was dat een auto voor APK slechts 1 goedgekeurde GAIK-plaat gemonteerd hoefde te hebben. Enkele van deze regels zijn inmiddels weer herzien of ingetrokken dus deze misschien ook wel, maar als hij nog geldt zou dat iig. voor de APK weer schelen.
Let wel; dit betekent wel dat de auto zich op de NL-wegen moet begeven naar typegoedkeuring dus oom agent heeft wel nog het volste recht een prent te schrijven!
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.