View Full Version : vmax hulpveer
Als ik de hulpveer ga verwijderen van mijn V-maxx set, kom je dan nog door de apk?
M.a.w. gaat de veer dan niet los zitten als de auto voor apk op een brug gaat of omhoog gekrikt wordt?
Thnx!
Ik zie trouwens wel, anders ieder jaar dat ding er weer ff tussenduwen is ook geen probleem!
Topic mag alweer dicht wat dat betreft :D
Ik heb mijn vmaxx al maximaal omlaag gedraaid met hulpveer ertussen en deze zitten al los als ik de auto opkrik.
Gewoon bij apk de shroefset weer helemaal naar boven draaien.
Omhoogdraaien ontkom je toch haast niet aan, in dit geval alleen nog maar wat meer.
Nou, ik kan nu gewoon niet laag genoeg omdat de stelring anders tegen mijn band aan zit! Dus vandaar dat ze ertussenuit gaan om de goede laagte te halen!
Dan zou je toch ook een spacer plaatsen of kom je dan niet meer uit met de spatbord rand?
Jawel, maar ik wil voor niet breder... veer gaat ertussenuit, punt uit :)
Ik ga dit een dezer dagen ook doen!
Schijt is wel dat je dan weer moet uitlijnen.
Sja, als je van hoogte verandert moet je uitlijnen ja...
Maar volgend jaar niet, je doet de hulpveer ertussen en hij is gelijk hoger voor apk, en na de apk weer ertussenuit en je hebt dezelfde hoogte weer... lekker makkelijk!
Maar om de hulpveer te verwijderen moet de veerpoot eronderuit.
ALs je dat voor doet dien je altijd uit te lijnen.
Mwoa, kan je niet net wegkomen met alleen de bovenste moer (in veerpootlager) losdraaien en dan de hele draagarm naar beneden laten zakken? Dat leek mij namelijk wel!
Moet lukken ja. Domlager vervangen lukt ook zo wel.
Laat maar weten of je dat zo lukt!
Scheelt mij dan ook weer werk!
Ik zou zeggen, probeer het uit Dekilo! Ik ga er pas over een paar weken weer aan beginnen :)
ff met een spuitbusje spuiten op de grens, dan weet je precies waar hij weer moet komen
Die veren passen toch wel door het gat boven? Dan is het simpel, domlager eraf veer eruit pakken en klaar.
Spuitbus spuiten of simpelweg schroefdraad meten kan ook altijd ja..
@JurjenV: bij een golf 1 moet de domlager er ook onderlangs af, zelfde weg als de veer... Dus dan zou ik de domlager laten zitten en de veer ertussenuit friemelen... En anders idd de domlager eraf mocht er te weinig ruimte zijn!
Ik bedoelde als je de veerpoot van het fusee los haalt, Melvin, omdat je die onder een andere hoek weer terug kan monteren
Ik bedoelde als je de veerpoot van het fusee los haalt, Melvin, omdat je die onder een andere hoek weer terug kan monteren :goodpost:
Veer er tussenuit halen kan inderdaad door hem boven los te halen, heb het van de week nog bij een v-maxx setje gedaan ;)
En de veren komen dan los te liggen, en komt dus niet door de APK heen.
Maar je hebt die veer er in no-time weer tussen zitten, als je een luchtsleutel tot je beschikking hebt.
Ik bedoelde als je de veerpoot van het fusee los haalt, Melvin, omdat je die onder een andere hoek weer terug kan monteren
Nouja, de bedoeling is om hem onder niet los te halen ivm uitlijnen. Als je dan aftekent of spuit lijkt het me niet erg exact als je het daarna op die manier weer terug zet hoor! Een klein beetje extra verdraaien en er klopt al niks meer van, Marcski!
Bovenkant loshalen wordt 'em, en een luchtsleutel? Brengt niks extra's eigenlijk, de bovenkant heb je met een ringsleutel ook zo los, moet ook wel, anders draait je zuigerstang mee!
Nouja, de bedoeling is om hem onder niet los te halen ivm uitlijnen. Als je dan aftekent of spuit lijkt het me niet erg exact als je het daarna op die manier weer terug zet hoor! Een klein beetje extra verdraaien en er klopt al niks meer van, Marcski!
Ja, dat snap ik, de tip was ook bedoeld als dat niet lukt, je hoeft het niet te doen ;)
Hoe bedoel je niet exact? Daar teken je hem toch juist voor af..
oke super! Maar met niet exact bedoel ik, je kan ook net iets over het streepje zitten (hoeft maar een halve mm te zijn) en dat zou in theorie in een graag verschil kunnen uitwerken... Maar dat is allemaal theoretisch, je kan er goed nooit iets van merken!
Nouja, de bedoeling is om hem onder niet los te halen ivm uitlijnen. Als je dan aftekent of spuit lijkt het me niet erg exact als je het daarna op die manier weer terug zet hoor! Een klein beetje extra verdraaien en er klopt al niks meer van, Marcski!
Bovenkant loshalen wordt 'em, en een luchtsleutel? Brengt niks extra's eigenlijk, de bovenkant heb je met een ringsleutel ook zo los, moet ook wel, anders draait je zuigerstang mee!
Mja, maar ik vind het sneller gaan met een luchtsleutel :D
oke super! Maar met niet exact bedoel ik, je kan ook net iets over het streepje zitten (hoeft maar een halve mm te zijn) en dat zou in theorie in een graag verschil kunnen uitwerken... Maar dat is allemaal theoretisch, je kan er goed nooit iets van merken!
Mwoah, die halve mm komt ongeveer op een 0,002 graden positief of negatief camberverschil, en een uitlijnapparaat is op de 0,01 graad nauwkeurig ;)
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.