PDA

View Full Version : vmax hulpveer

Melvin
27-08-2008, 23:41
Als ik de hulpveer ga verwijderen van mijn V-maxx set, kom je dan nog door de apk?

M.a.w. gaat de veer dan niet los zitten als de auto voor apk op een brug gaat of omhoog gekrikt wordt?

Thnx!

Melvin
27-08-2008, 23:45
Ik zie trouwens wel, anders ieder jaar dat ding er weer ff tussenduwen is ook geen probleem!

Topic mag alweer dicht wat dat betreft :D

dekilo
28-08-2008, 06:52
Ik heb mijn vmaxx al maximaal omlaag gedraaid met hulpveer ertussen en deze zitten al los als ik de auto opkrik.
Gewoon bij apk de shroefset weer helemaal naar boven draaien.

Erik
28-08-2008, 06:54
Omhoogdraaien ontkom je toch haast niet aan, in dit geval alleen nog maar wat meer.

Melvin
28-08-2008, 10:39
Nou, ik kan nu gewoon niet laag genoeg omdat de stelring anders tegen mijn band aan zit! Dus vandaar dat ze ertussenuit gaan om de goede laagte te halen!

dekilo
28-08-2008, 11:32
Dan zou je toch ook een spacer plaatsen of kom je dan niet meer uit met de spatbord rand?

Melvin
28-08-2008, 11:41
Jawel, maar ik wil voor niet breder... veer gaat ertussenuit, punt uit :)

dekilo
28-08-2008, 11:45
Ik ga dit een dezer dagen ook doen!
Schijt is wel dat je dan weer moet uitlijnen.

Melvin
28-08-2008, 13:07
Sja, als je van hoogte verandert moet je uitlijnen ja...

Maar volgend jaar niet, je doet de hulpveer ertussen en hij is gelijk hoger voor apk, en na de apk weer ertussenuit en je hebt dezelfde hoogte weer... lekker makkelijk!

dekilo
28-08-2008, 13:30
Maar om de hulpveer te verwijderen moet de veerpoot eronderuit.
ALs je dat voor doet dien je altijd uit te lijnen.

Melvin
28-08-2008, 13:41
Mwoa, kan je niet net wegkomen met alleen de bovenste moer (in veerpootlager) losdraaien en dan de hele draagarm naar beneden laten zakken? Dat leek mij namelijk wel!

JurjenV
28-08-2008, 13:43
Moet lukken ja. Domlager vervangen lukt ook zo wel.

dekilo
28-08-2008, 13:43
Laat maar weten of je dat zo lukt!
Scheelt mij dan ook weer werk!

Melvin
28-08-2008, 13:45
Ik zou zeggen, probeer het uit Dekilo! Ik ga er pas over een paar weken weer aan beginnen :)

Marcski
28-08-2008, 13:47
ff met een spuitbusje spuiten op de grens, dan weet je precies waar hij weer moet komen

JurjenV
28-08-2008, 13:48
Die veren passen toch wel door het gat boven? Dan is het simpel, domlager eraf veer eruit pakken en klaar.

Melvin
28-08-2008, 13:50
Spuitbus spuiten of simpelweg schroefdraad meten kan ook altijd ja..

@JurjenV: bij een golf 1 moet de domlager er ook onderlangs af, zelfde weg als de veer... Dus dan zou ik de domlager laten zitten en de veer ertussenuit friemelen... En anders idd de domlager eraf mocht er te weinig ruimte zijn!

Marcski
28-08-2008, 14:43
Ik bedoelde als je de veerpoot van het fusee los haalt, Melvin, omdat je die onder een andere hoek weer terug kan monteren

Erik
28-08-2008, 16:44
Ik bedoelde als je de veerpoot van het fusee los haalt, Melvin, omdat je die onder een andere hoek weer terug kan monteren :goodpost:

Gertjan
28-08-2008, 18:13
Veer er tussenuit halen kan inderdaad door hem boven los te halen, heb het van de week nog bij een v-maxx setje gedaan ;)
En de veren komen dan los te liggen, en komt dus niet door de APK heen.
Maar je hebt die veer er in no-time weer tussen zitten, als je een luchtsleutel tot je beschikking hebt.

Melvin
28-08-2008, 18:32
Ik bedoelde als je de veerpoot van het fusee los haalt, Melvin, omdat je die onder een andere hoek weer terug kan monteren

Nouja, de bedoeling is om hem onder niet los te halen ivm uitlijnen. Als je dan aftekent of spuit lijkt het me niet erg exact als je het daarna op die manier weer terug zet hoor! Een klein beetje extra verdraaien en er klopt al niks meer van, Marcski!

Bovenkant loshalen wordt 'em, en een luchtsleutel? Brengt niks extra's eigenlijk, de bovenkant heb je met een ringsleutel ook zo los, moet ook wel, anders draait je zuigerstang mee!

Marcski
28-08-2008, 18:48
Nouja, de bedoeling is om hem onder niet los te halen ivm uitlijnen. Als je dan aftekent of spuit lijkt het me niet erg exact als je het daarna op die manier weer terug zet hoor! Een klein beetje extra verdraaien en er klopt al niks meer van, Marcski!

Ja, dat snap ik, de tip was ook bedoeld als dat niet lukt, je hoeft het niet te doen ;)
Hoe bedoel je niet exact? Daar teken je hem toch juist voor af..

Melvin
28-08-2008, 18:53
oke super! Maar met niet exact bedoel ik, je kan ook net iets over het streepje zitten (hoeft maar een halve mm te zijn) en dat zou in theorie in een graag verschil kunnen uitwerken... Maar dat is allemaal theoretisch, je kan er goed nooit iets van merken!

Gertjan
28-08-2008, 21:39

Bovenkant loshalen wordt 'em, en een luchtsleutel? Brengt niks extra's eigenlijk, de bovenkant heb je met een ringsleutel ook zo los, moet ook wel, anders draait je zuigerstang mee!

Mja, maar ik vind het sneller gaan met een luchtsleutel :D

Arne
29-08-2008, 07:55
En makkelijker.... :)

Marcski
29-08-2008, 08:16
oke super! Maar met niet exact bedoel ik, je kan ook net iets over het streepje zitten (hoeft maar een halve mm te zijn) en dat zou in theorie in een graag verschil kunnen uitwerken... Maar dat is allemaal theoretisch, je kan er goed nooit iets van merken!

Mwoah, die halve mm komt ongeveer op een 0,002 graden positief of negatief camberverschil, en een uitlijnapparaat is op de 0,01 graad nauwkeurig ;)