Log in

View Full Version : Kachel en ruitenwisser kapot ?

harry1234
30-08-2008, 17:42
Hoi!

Ik ben in het bezit van een MKII 1.3i bj 90

Nu heeft zich vanmiddag een probleem voorgedaan, de auto even gewassen met de hogedruk, daarna naar huis gereden en tot de ontdekking gekomen dat mijn ruitenwissers (voor en achter) de pompjes voor de ruitenwisservloeistof, en de kachel doen helemaal niks meer :confused: normaal gesproken zou de kachel nog moeten werken op stand 3 maar zelfs dit doet hij niet.
Zekeringen heb ik in zoverre nagekeken en helaas geen kapotte zekeringen kunnen vinden, zelf verwacht ik niet dat het met het water te maken heeft want het probleem heeft zich niet eerder voorgedaan. Ik hoop op wat goede suggesties hier die mij een eindje op weg kunnen helpen!

Mvg harry1234

harry1234
30-08-2008, 18:45
Zojuist erachter gekomen dat mijn stuurslot ook niet meer functioneert, kan het hiermee te maken hebben ?

harry1234
04-09-2008, 20:11
Oke vanavond ben ik zelf even aan het meten gegaan om te kijken of ik er iets uit kon halen, de knop van de blazer even losgemaakt en gaan meten.
Nu blijkt dus dat ik geen spanning meer op de Rood/Zwarte ader heb staan en als ik hier een + vanaf bvb de accu aanhang werkt alles weer naar behoren, de blazer doet het prima op stand 1,2 en 3 en de ruitenwissers werken ook prima op de interval na!
Deze rood/zwarte ader heb ik terug kunnen leiden naar de achterkant van het zekeringblok op positie Q.
Op een of andere manier heb ik dus geen spanning meer op een kabel die in verband staat met dit plaatje hierboven waardoor tevens mijn Relais nr. 19 ook niet meer funcioneert voor de interval van de ruitenwisser.

Ik heb ook nog onder de zekeringen van de ruitenwisser/blower gemeten met de auto op contact, dus normaal gesproken zou daar spanning op moeten staan maar hij gaf helaas niks aan.

Ik hoop dat iemand een goede tip voor mij heeft zodat ik weer een stapje verder kan komen met mijn probleem!

Mvg Harry1234

tim_j
04-09-2008, 20:28
zitten de zekeringen er nog wel in?

harry1234
04-09-2008, 21:19
Zekeringen zijn stuk voor stuk allemaal goed ja, daarom heb ik ook onder en bovenop de zekering gemeten zodat ik 100% zeker ben dat ze goed zijn.

bugs
05-09-2008, 02:23
zit er bij de golf 2 niet zo'n blokje onder het contactslot? ik kan mij herinneren dat bij de golf 1 dit wel eens het probleem kan zijn.

en misschien klinkt het heel dom, maar probeer eens een andere lichtschakelaar. hier staat best veel mee in verbinding.

succes!

Ron21
05-09-2008, 07:10
Ontlastrelais (nr 17 of 18) schakelt niet in. Dit is vaak een gevolg van een defect kontact blokje achter je contactslot.

harry1234
05-09-2008, 17:13
als het contactblok defect zou zijn heb ik toch nergens spanning? Dat is nu niet het geval, het gaat puur om de ruitenwissers, blazer, ruitenwisserpompjes en de achterruitverwarming.

Verbeter me even als ik het mis heb, kan het misschien zo zijn dat mijn zekeringenblok misschien ergens een storing bevat? dat deze vervangen moet worden,

lichtschakelaar zal ik eens moeten proberen bedankt voor de reacties!

Ron21
06-09-2008, 08:26
je contactslot bevat meerdere schakelingen:

1: de +15 naar de zwarte draden (zonder relais)
2: de X naar de zwart gele draden (met relais)
3: de 50 startpuls naar start motor
4: de P in 0 stand met sleutel in contact (cabrio's en latere vw modellen)

2 werkt bij jou niet meer, als je op de stekker in je kabelboom achter het slot de dikke rode verbind met de zwart gele zal je zien dat het weer werkt en heb je de zekerheid dat het idd zo is.

Succes