View Full Version : Ervaring met Weitec verlagingsset
The_Rabbit
02-09-2008, 01:29
Hey,om de Mk1 op de baan te krijgen,spijtig genoeg deze terug op originele vering moeten zetten. Damn wat is dit hoog zeg!!! Maar kom,de raceland schroefkit is er vanonder want dit is echt slechte kit en niet mee te rijden! Iemand ervaring met vaste set van Weitec? Wil de Mk1 met Weitec vaste kit 60/40 verlagen maar ik ben er zeker van dat dit toch beter is dan raceland! Wacht op jullie reacties! Grtz!!!!
vaste set van Weitec rijdt echt super.. Ik heb een 60/40 setje op een Golf 2 gehad, dat reed zo heerlijk..
Jetta Fireandic
02-09-2008, 15:43
ja een vaste verlagingset van Weitec rijd erg fijn.
Ik had ook 60/40 onder m'n audi zitten, voldeed perfect
is wel een aanrader :thumbup:
The_Rabbit
02-09-2008, 22:53
Ok bedankt jongens,dan is bij deze de keuze snel gemaakt! :thumbup: :D
classicline
02-09-2008, 23:07
Ik heb een weitec schroefset op de cabrio en krijgt van mij een dikke 10!
met vaste sets geen ervaring maar ik neem aan dat dat ook goed is.
Twan
SpiderClass
03-09-2008, 12:26
Ik heb een weitec schroefset op de cabrio en krijgt van mij een dikke 10!
met vaste sets geen ervaring maar ik neem aan dat dat ook goed is.
Twan
welke vd 3 heb je? :rolleyes:
vaste setjes van weitec roeleren! ik had een 60/40 setje op mijn golf2 1300 en won het op bochtige wegen/rotondes met gemak van een corrado g60 met merkloze schroefset.
mk1diesel
03-09-2008, 14:01
ik heb zelf onder mijn mk1's een 40/40 weitec setje zitten.
ze bevallen super. maar ik wil lager.
dus ik ga binnenkort een weitec schroefsetje voor de witte golf bestellen
classicline
03-09-2008, 14:05
welke vd 3 heb je? :rolleyes:
De GT.
Ik kan het mis hebben maar je hebt GT, GTN & TX
De GT is voor en achter met schroefdraad hoogteverstelbaar
de GTN Is voor met schroefdraad en achter met "Nuten" verstelbaar
En de TX is hoogte en hardheid verstelbaar
De GT is een mooie "Middenklasser" kost 6 a 700 euro
de GTN 500euro
en de TX 8 a 900 euro.
Heb de set nu drie jaar en door de grove schroefdraad nog steeds makkelijk te verstellen!
En weitec is van KW en die kwaliteit merk je ook wel.
Heb om mijn dagelijkse auto's FK & TEC.. maar verschil is wel duidelijk te merken, maar is natuurlijk ook wel iets duurder.
Twan
Onder mijn golf heb ik de Weitec Hicon GT's gemonteerd.
Na er al redelijk wat kilometertjes mee gereden te hebben, kan ik zeggen dat het zeker niet stug rijdt!!
En het bedrijf waar ik mijn golf mk1 heb laten uitlijnen zei uit ervaring, dat ze geliever Weitec schroefsetjes monteerden dan allerlei andere verwanten.
Alleen wat als nadeel gezien kan worden, is dat het schroefbusje in plastic is uitgevoerd, en bij andere merken uit metaalachtig materiaal.
Dus zovaak wisselen in hoogte is denk ik niet aan te raden....
Tot slot wens ik je met dit schrijven en eerdere schrijven van anderen, veel succes toe bij de keuze van een schroefsetje! :D
Om er nog even wat aan toe te voegen, ik heb geen vastsetje maar zoals beschreven de Hicon GT, zoals hieronder afgebeeld (foto's van eigen projectje):
http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/4/8/DSC06224.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/4/8/DSC06226.jpg
classicline
03-09-2008, 16:30
Yep dat is het setje,
Ik moet zeggen dat ik het juist als voordeel zie dat de ringen uit kunstof zijn, icm de grove schroefdraad gaat het niet snel vast zitten en oxideren!
Twan
mk1diesel
03-09-2008, 17:10
ik ga denk ik ook voor de GT versie.
kost mij maar €555,- euro :D
en TX gaat mij €740 euro kosten, maar ik vind hardheid verstelling niet echt nodig bij een auto van 800 kg
MrMiljon
03-09-2008, 17:25
Ik heb zelf onder mijn golf1 ook een setje Weitec Hico GT gehad (schroefsetje weliswaar). Persoonlijk vond ik de set knetterhard, maar heb dan ook nooit met andere sets gereden. Inmiddels al wel de imbus boven op dolgedraaid en de imbusjes in de stelring allemaal kapot (vastgerot). En ja ik hou alles wel redelijk schoon maar ga niet elke week mijn verlaging poetsen.
The_Rabbit
03-09-2008, 22:18
De vaste set van 60/40,voor onder Mk1,die ze mij voorgesteld hebben in de garage is de Weitec Ultra GT,staat hier op papier. Hoop alleen dat ie met een verlaging van 60 vooraan niet gaat aanlopen,maar ik denk het niet. Mss iemand ervaring mee? Grtz!
The_Rabbit
16-09-2008, 22:39
Niemand?
De vaste set van 60/40,voor onder Mk1,die ze mij voorgesteld hebben in de garage is de Weitec Ultra GT,staat hier op papier. Hoop alleen dat ie met een verlaging van 60 vooraan niet gaat aanlopen,maar ik denk het niet. Mss iemand ervaring mee? Grtz!
Ik heb deze set al vaak geplaatst, alleen zou ik vanwege het kleine verschil in prijs voor de KW set gaan.
Jos.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.