PDA

View Full Version : Problemen tijdens het rijden met mijn golf 1 cabrio


speedster66
30-08-2004, 16:50
Hey,

Ik ben hier nieuw, en ik zie bij sommige topics dat er hier veel kenners zitten. Ikzelf ken niet zoveel van motors. Ik zit dus met het volgende probleem, ik heb een week geleden een golf 1 cabrio gekocht van 1991, ik heb er vijf dagen met gereden en dan begonnen de problemen. Als ik aan het rijden was begon die plots te sputteren, als ik goed gas geef dan doet ie het minder, als ik mijn gaspedaal los valt em stil, maar niet altijd. Tis zeer raar, tis eigenlijk niet op regelmatige tijdstippen, het gebeurt dus onregelmatig.

Ik heb een nieuwe benzinefilter gestoken, bougies gecontroleerd, met luchtdruk de carburator uitgeblazen via de leidingen, en gekeken of er geen water in de delcokap stond. Ik reed er terug mee, en niets was veranderd.

Ik heb al gehoord van sommigen dat er een probleemke kan zijn met de vlotterkamer of zoiets, maar veel kenk der nie van.

Weten jullie misschien wat het probleem kan zijn, en hoe ik dit kan oplossen.

Bedankt

vriendelijke groeten
pieter

Matheo
30-08-2004, 17:11
geen rotte vacuĆ¼mslangetjes, koppelingen ed?

speedster66
30-08-2004, 17:45
neen geen rotte leidingen of zo. Tis raar anders reed em vree goe, hij deed het maar plots. Startproblemen heb ik echter niet

Tommy
30-08-2004, 18:05
1800 carb? klinkt een beetje als de mijne.. die opeens op 3 poten liep... en later op 2... En heb het ook wel gehad met teveel klepspeling.. reed ook stotterend bij trekken enzo...

VeeDubber
30-08-2004, 18:21
Waselement wat de verrijking bij koude motor regelt nog goed?

speedster66
30-08-2004, 18:32
Waselement wat de verrijking bij koude motor regelt nog goed?


Ik zou het niet weten, eerlijk gezeg ken ik er niet zo veel van.

Mijn garagist denkt dat het iets kan zijn van vuiligheid in diene filter aan dn naftetank. Kan het dat ook zijn?

grts

whitecabbie
30-08-2004, 18:39
Dit bedoelt hij
Workshop benzinefiltertje (http://www.golfcabrio.nl/NEWSITE/workshop.php?select=14)

kan eventueel de oorzaak zijn

speedster66
31-08-2004, 14:37
bedankt voor de reacties, ik ben vanmorgen naar mijn garagist geweest, en het probleem was de sproeier in de carburator die verstopt zat, we hebben ook direct de benzinepomp vernieuwd, want de vorige was ook al wat versleten.

Voorlopig rijdt em weer zoals tevoren, maar ik ga nie te luid roepen :)

bedankt

vriendelijke groeten
pieter