View Full Version : Knipperlichten weigeren !!!! HELLUP !!!
He Luitjes,
Het volgende probleem doet zich voor bij mijn MK1 GTI:
Ik had wat sluiting in mijn achterste verlichting, en dat is ondertussen wel opgelost. Maar nu komt het mooiste: Ik heb de bumpers eraf gehad (om aan de carrosserie te werken) en nou opeens weigeren de knipperlichten. Het enige wat er gebeurt, is dat het controle lampje van de knipperlichten gaat constant branden. Je hoort ook geen relais klikken.
Heeft iemand dit probleem ook al eens meegemaakt ???????
Gaarne tips s.v.p.
PS: Het vreemde is, dat de alarmlichten het wel doen (dus de lampjes zijn goed, en de zekeringen ook)
Ik hoor het wel !!!
Grtz.................. LRR
Cabby 82 TDi
31-08-2004, 06:02
Kontroleer de massa aansluitingen van je achterlichten.
Zo niet, dan je raw even nakijken.
Sorry Cabby,
Ben nog niet helemaal wakker: wat betekent "raw"
Grtz........ LRR
raw = richting aanwijzer gok ik ... correct me if i'm wrong...
Cabby 82 TDi
31-08-2004, 17:20
Correct.
Helemaal volledig RichtingAanWijzerschakelaarbedieningshendeltje.
Okaa,
Zal het ff gaan checken. Kreeg zelf ook nog een ingeving dat het relais op de zekeringskast misschien het probleem zou kunnen zijn.
Zal het ff controleren
Thanx voor de info
Grtz......... LRR
Als je bij de alarmlicht schakelaar op de blauw/zwarte draad geen spanning hebt is dat het probleem. Die draad zit niet in de stekker maar wordt samen met een massa draad los bij gestoken. Bij demontage vergeet men deze vaak terug te plaatsen en omdat hij niet geisoleerd is vaak sluiting met als gevolg zekering eruit en een storing zoals jij beschrijft.
He Ron,
Ik zal het direct ff checken, want dat kon het probleem inderdaad wel eens zijn. Dus bij die blauw/zwarte draad moet ook een massa draad zijn aangesloten ?
Grtz................... LRR
Die massa draad zit op het lampje van de schakelaar
He Ron,
Dit blijkt ook niet de oplossing te zijn. Alles gedaan zo als jij zei, maar mijn knippers doen het nogsteeds niet (echter alleen bij het richting aangeven niet, als ik de alarmlichten aan doe knippert alles wel)
Nog meer ideeen ??????????????????
Grtz......................... LRR
Heb je 12v op die blauw zwarte draad bij de schakelaar ?
Uhhhh.......wat ik ook weleens heb gehad is dat de stekker bij de stuurkolom schakelaar er half af was. Het zou te simpel zijn.......
Cabby 82 TDi
06-09-2004, 20:58
Heb je de RAWschakelaar al gekontroleerd dan ?
Nee ??? Daarna praten we weer verder.
He Ron,
Bedankt voor het meedenken, maar er staat 12V op en de stekker zit er ook goed op dus dat kan het niet zijn.
Ik zal Cabby's tip nog eens proberen, en de schakelaar van de hendel eens loshalen.
Bedankt zover, jullie horen het nog wel......................
Goodnight.....Grtz........LRR
Hey mannen,
Is het ook mogelijk dat de knipperlichtrelais het probleem is ???
Ik hoorde dat de waarschuwingslampen het dan nog wel doen, en de gewone knipperlichten niet meer. Weet iemand om welk relais het gaat ?
Grtz.......... LRR
Nee,
Relais is het ook niet. Maar ik kan me niet voorstellen dat het de hendel is, want anders zou mijn parkeerverlichting ook moeten weigeren, en dat is niet het geval.
Ik vermoed dat er met het de- en monteren van mijn schakelaars (waarschuwingslampen, mistlampen, achterruitverwarming) iets verkeerd is gegaan. De vorige eigenaar had nogal met van die blauwe stekkers (waar je 2 draden direkt met elkaar kunt verbinden) "gestrooid" en dat heb ik teruggebracht naar origineel. Waarschijnlijk heeft er ooit een alarm op gezeten, die weer is verwijderd, vandaar dat er zo geknoeid is. Nou heb ik volgens mij alles origineel weer aangesloten, en nou weigeren dus de knippers.
Heeft iemand een duidelijke foto van de aangesloten draden achter de eerder genoemde schakelaars ??????
Alvast heel hartelijk dank !!!
Grtz............... LRR
De foto's zijn niet meer nodig !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
MIJN KNIPPERS DOEN HET WEER !!!!!!! Pffffffuhhhhh................
Kwam ik toevallig nog een digitale pic tegen van de aansluiting van de schakelaars, en daarop was te zien dat het mistachterlicht een andere spanningsdraad nodig was als die die was aangesloten. ff omgeruild en het werkt weer als vanouds !!!!!!!
Bedankt voor het meedenken, en keep on dubbing !!!!
Grtz.............. LRR
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.