PDA

View Full Version : Andere achterklep

starsky
06-09-2008, 15:19
Omdat mijn oude achterklep rot is heb ik een andere gehaald, gelukkig in dezelfde kleur. Maar nu moet ik de achterklep omwisselen.
Waar moet ik opletten en in welke volgorde kan ik het beste beginnen? En hoeveel tijd gaat er ongeveer inzitten.

Ik hoef alleen de ruitenwissermotor niet te verwisselen.
Wat ik wel moet doen:
- Slot
- Ruit
- Kabels
- Ruitenwisser
- Typeplaatjes

Alvast bedankt!

chris
06-09-2008, 15:43
Om te beginnen moet je eerst je oude achterklep open doen:D

Zwarte hardbord bekleding van je achterklep demonteren (iets van 6 plastic drukkers).Je bedrading van je ruitenwisser/achteruitverwarming/ruitensproeier slangetje losmaken,en terhoogte van je doorvoerrubbers bij je dak de bedrading eruit 'trekken'.

Dan haal je het rubber van je kofferbak eruit,en moet je heel voorzichtig je hemeltje losgaan halen...en pas op,kan zo scheuren,dus neem de tijd.

Daaronder zitten 2 M6 boutjes per kant.Die losdraaien terwijl iemand anders de klep vasthoud en ook de gasdemper niet vergeten los te maken.

Daarna de andere klep erop en het zelfde verhaal maar dan omgekeerd....

Pewi Vwteam
06-09-2008, 17:38
inderdaad maar alleen eerst de achterklpe er ff in hange wil nog wel is verschillen kan wezen dat je em nog iets moet verbuigen in zijn geheel. aangezien jou golfje achterschade heeft gehad. je heb namelijk die klep van mij gekocht ;-] en als laatst je ruit monteren.

starsky
07-09-2008, 11:13
Oké, bedankt voor de tips!

Hiermee wil het wel lukken, nu nog tijd zien te krijgen :)