View Full Version : auto slaat af bij remmen en koppeling ingetrapt
hey heren ik ben me dood geschrokken .
mijn auto slaat af bij koppeling in en remmen en bij het starten een ratelend geluid. wat zou het kunnen zijn?
starten en ratelend geluid kan de starter zijn die blijft hangen.
koppelingen en rem kan een massa probleem van de versnellingsbak zijn.
nee ik zeg het anders sorry de auto draait niet stationair meer
knedel16vweber
07-09-2008, 17:45
heb het zelfde probleem met mijn 8 klepper digifant.ik heb bougie-kabels rotor verdelerkap vervangen en is een stuk minder geworden had het vooral bij het stoppen voor een drempel of stoplicht bij het terugschakelen van de 2 naar de 1 en het gebruik van de rem. nu heeft ie het nog wel een beetje maar alleen als ie koud is. maar zou dat proberen en je vacümsysteem ff chekke. weet niet wat voor motor je heb ma bij mij werkte het wel.
sucses
ik heb een 1.6 cl met 75pk`s en het is een ABU type.denk ook dat het wel eens de ontstekings delen kunnen zijn . aan de monopoint inspuiting kan je weinig verstellen.
de puntjes in de verdelerkap zijn wit en de middelste die tegen de rotor komt is helemaal zwart
vanavond heb ik de golf naar de garage in ablasserdam gebracht.laatstse kilometers met pijn en moeite. koelvloeistoflampje ging knipperen . aangekomen deed ik de motorkap open en heel de motor onder de koelvloeistof. ben benieuwd wat het nu is . tijdens het rijden had ik geen vermogen kwam niet boven de 110 . en dat werd wel minder.
morgen zal ik bellen naar de garage ben benieuwd wat het kan zijn.
Hou ons op de hoogte
suc6!
gister had ik gebeld en te horen gekregen dat de motor overleden was omdat een onderdeel van de koeling gescheurd was.
vandaag weer gebeld en ik krijg er een nieuw blokje in.kosteloos gelukkig.
morgen avond ff ophalen/ kijken .
zo vandaag naar mijn golf wezen kijken .en het nieuwe blok willen ze er morgen in hebben dus denk dat ik zaterdag de auto op kan halen.
de oorzaak was dat hij op 3 cillinders liep dus het lag denk ik aan de ontsteking.kweet wel dat de verdelerkap vervangen moest worden en hopelijk doen ze dat ook samen met de bougie kabels.
en wat het koelprobleem was wilden ze niet kwijt.
martiepartie
11-09-2008, 19:42
dubieus verhaal..
nou vandaag gebeld en ging niet goed.hij had alles gemonteerd en wou de versnellings bak monteren en dat paste niet. maandag gaat hij een nieuw blokkie halen voor `der weisse
Typisch verhaal hoor.........
Als hij hetzelfde type motor weer ingebouwd heeft moet alles toch gewoon passen??
Beetje raar allemaal....
knedel16vweber
12-09-2008, 21:31
ja idd beetje raar zijn weinig bakken van type 2/3 dat niet op een type 2/3 motor past.hooguit de assen en een vr6... :screwy: maar mijn gti loopt gelukkig niet op 3 potten en is ook niet overleden :thumbup: dacht even dat we het zelfde probleem hadden
robertjan007
13-09-2008, 10:57
Enne wat is dat voor een garage waar je dat allemaal voor niets kan laten doen??
Niet dat ik er direct heen zou gaan... maar toch!
mijn type blok is abu zijn er nog meer types?
ik heb mijn wagen gekocht bij Bochanen in Ablasserdam maar ook 2 weken geleden .
maar het is gratis omdat het 2 weken is nadat ik hem heb gekocht.denk ook dat zij zelf eenm foutje hebben gemaakt met de koppakking (misschien zat dat niet goed)
zo vandaag wasde auto klaar . en ooh wat rijdt dat weer lekker zeg.
ik moet het nog wel rustig aan doen maar auto rijdt wel veel beter.
i`m a very happy man
hebben ze er niet stiekum een 1.3 ingelepeld?
als ik sportstoelen wil . uit een gti en vr6 kan dat goed passen qua montage?
en een corrado kan dat ook makkelijk passen ik bedoel plug and play.
en wat is de breedste bandenmaat wat er op komt. ik kan driedelige bbs overnemen in 17inch afkostig van een bmw
groetjes
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.