View Full Version : aansluiten digi 1 (G60) op kr draadboom?
ben een draadboom aan het aansluiten van een g60 d.z.g.n digi1 op een kr draadboom.
heb ook schema,s gevonden maar nu zit ik met een vraag waar ik niet uit kom.
namelijk waar je de naloop van de benzinepomp vandaan moet halen.
als je kijkt op het schema staat het er wel bij maar snap ik het niet.
staat onderaan dat de naloop handmatig bijgemaakt dient te worden.
via relais 91.
dus als er iemand is die me hier mee zou kunnen helpen met hoe ik het moet aansluiten zou mn dank groot zijn.
en mocht het nodig zijn dan ook een relais 91 gezocht
http://www.volksforum.com/albums/files/2/7/5/G60_oude-zekeringkast_original.jpg
kom op jongens niemand die me ff kan helpen.
volgens mij is het plaatje van ron???
staat onder aan het schema.
zit hier ook op het forum als het goed is.
loco-vr6
12-09-2008, 14:23
he kerel,
Als ik het zo lees moet je gewoon een los relais nr 91 nemen, en die los naast je zekeringkast bouwen, geschakeld via de oude kabelboom. Ik herken relais 91 niet 123 uit mn blote hoofd, maar het lijkt me dat relais 91 de volgende aansluiting kent: 86-30-85 ( standaard ) en dan dus 86a of iets dergelijks voor de naloop met een bimetaaltje ofzo geregeld, wat relais 91 dus onderscheid van een standaard relais 30 of 32.
maar even een blonde vraag, waarvoor is die naloop zo belangrijk, bij aanzetten van contact zal de brandstofpomp gelijk aanslaan en dus komt er weer druk op je brandstof systeem, dus naloop is waar goed voor?????
heb je de schema's digitaal? PM ze anders eens naar me, ga ik met je mee zoeken.
tjuus!
waar die naloop goed voor is weet ik ook niet :confused:
en of je hem wel nodig hebt.
mischien als je het in een auto bouwt die standaard geen benzine pomp heeft.
dat je het dan met een relais moet doen.
ik ga je de schema,s sturen die ik heb ,hopelijk heb je er iets aan. :thumbup:
Een originele G60 heeft een naloop voor de brandstofpomp. De temperatuur voeler hiervoor zit boven het kleppen deksel. Door de warmte kunnen luchtbellen in de leiding komen (zegt men). Door de naloop zal dit nier gebeuren omdat je dan de benzine rondpompt door het systeem en het sneller zal afkoelen.
Bij bijna alle swaps van een g60 motor die ik heb gezien is de naloop niet aangesloten.
ok thanxx daar heb ik wat aan.
dus het is geen noodzaak.
nu heb ik het volgende probleem dat ik geen plus krijg op de pomp.
heb de draden zo aangesloten als op het schema.
dus als er iemand is die ff met me mee denkt zal ik dat zeer waarderen.
Waarschijnlijk verkeerd relais. Welke zit er nu in ?
relais 80 op plaats 2 en relais 30 is er bij gemaakt
De roodgele draad op D (de witte stekker) positie 13 is de aansturing van je relais. Hierop komt geen 12 volt maar een massa die de ecu moet geven.
Gaat de pomp wel lopen als je het relais doorverbind ?
ga het morgen weer proberen ik hou je op de hoogte
Rallye-VR6t
26-09-2008, 17:40
Heb de naloop idd niet ingebouwd. Maar op sommige momenten heb ik wel last van vapour lock in het systeem.
Dan moet je langer doorstarten voordat de koffiemolen het weer doet. :rolleyes:
Pewi Vwteam
30-09-2008, 20:58
en loopt het handeltje al?
ga vrijdag weer aan de slag dan heb ik een vrije dag .
ik hou jullie op de hoogte.
The Green
01-10-2008, 17:05
Waar vind je die schemas?
Mag je ook mailen als je wil..
Altijd handig!
Pewi Vwteam
01-10-2008, 17:42
als je dan toch bezig bent wil je mij ook is die schema s ff door sturen? alvast bedankt vr gr stefan
jongens heb een probleem krijg geen stroom op de rood\geel draad van de benzinepomp
heeft iemand een voorbeeld hoe de relais van een kr moeten zitten.
heb ook geen plus op de zekering van de benzinepomp.
golf mkII 16v
01-11-2008, 14:48
Heb de naloop idd niet ingebouwd. Maar op sommige momenten heb ik wel last van vapour lock in het systeem.
Dan moet je langer doorstarten voordat de koffiemolen het weer doet. :rolleyes:
Heb je als het goed is bij een KR geen last van
Zit een drukaccumulator onder en bij de G60 niet
nou ik ga vanaf het begin beginnen
alles opnieuw los gehaald ,ga nu allerlei gegevens verzamelen.
ga foto,s maken over de bedrading en het aansluiten
dus alle info is welkom
en natuurlijk hou ik jullie op de hoogte
gr menne
Rallye-VR6t
28-01-2009, 17:48
nou ik ga vanaf het begin beginnen
alles opnieuw los gehaald ,ga nu allerlei gegevens verzamelen.
ga foto,s maken over de bedrading en het aansluiten
dus alle info is welkom
en natuurlijk hou ik jullie op de hoogte
gr menne
http://www.gti-g60.nl/
Staat wel een basic schema op, waar ik al 8 jaar mee rij.
5 draden, 2 relais klaar.
Edit bijna 9 jaar... :D
ja dat had ik al gezien maar kwam er niet helemaal uit.
mag ik een beroep op je doen mocht het nodig zijn ivm het aansluiten.
en mag ik je mn mns adres sturen dat praat net effe wat makkelijker.
Pewi Vwteam
28-01-2009, 21:51
en ben je er al uit?? als je schema volgt op gti-g60 is het volgens mij wel redelijk tedoen!
Even een vraagje tussendoor, waarom zou je KR op digifant 1 willen laten laten lopen? wat is hier de rede voor?
pewi :nee ben er nog niet aan begonnen als ik tijd heb en er aan begin maak ik ook meteen foto,s.
shooter : ivm een compressor
Pewi Vwteam
09-02-2009, 21:53
omdat een kr gewoon mooier loopt op een digifant systeem
heb deze draden misschien dat jullie me uit kunnen leggen waar wat op aan gesloten moet worden
http://www.mijnalbum.nl/Foto-LCLWFJC7.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-CTDKTADB.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-BVGEDRML.jpg
Zwart wit is aansturing digifant relais
Zwart geel is voedingspanning ecu na relais.
Rood/geel dun is aansturing brandstof pomp relais
Rood /wit is voorverwarming lambda
Rood/geel dik of helemaal rood is injectoren
Rood/groen is puls draad bij starten ( Bij de rood/zwarte draad naar starmotor zetten.)
hee ron thanx.
weet je misschien ook welke draad waarop komt in de draadboom van de kr.
injecoren en lambda verwarming op uitgang brandstofpomp relais.
aansturing brandstofpomprelais op dezelfde van de kr motorboom
digifant relais bijmaken
en die rood/groen stpnd in mijn vorige post
zo ben er weer aan begonnen ,heb alles aangesloten zoals ron had gezegt ,maar denk dat ik toch iets fout doe want als ik het contact aan zet gaat de pomp niet draaien en heb hem voor ik er aan begon getest of ie het deed .
dus ergens doe ik iets fout ,kan nooit veel zijn denk ik want het zijn maar een stuk of 6 a 7 draden.
heb er ook een relais bij gemaakt kan het daar aan liggen.
heb het onderstaande schema aangehouden.
hoop dat jullie het kunnen lezen.
heb in de parvan nog een zwarte 2 polige stekker liggen. rood /geel ,zwart /geel zie onderstaande foto.
heb ook een foto,s toegevoegd van een aantal aangesloten draden.
zal morgen eens meer foto,s maken.
dus als ik iets verkeerd doe hoor ik het graag.
gr menne
http://www.mijnalbum.nl/Foto-WAWTNWUY.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-OYVQ8HPV.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-SAZEVRZP.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-4PSBTX8P.jpg
Pewi Vwteam
22-04-2009, 21:09
ecu niet kapot?
Pewi Vwteam
22-04-2009, 21:10
ecu niet kapot?
slechte massa?
Die stekker die los hangt zit de aansturing voor je pop in bij een kr
(zwarte stekker met rood/geel en geel/zwart) rood geel gaat naar je relais en dan kan je je huidige relais 67 laten zitten,
hoe kun je testen of de ecu kapot is ?
hee ron dus rood/geel gaat voor het relais of na het relais.
ik ga duidelijke foto,s maken praat toch net ff wat makkelijker.
hoop dat ik niet te lastig ben met vragen. :redface:
Maak eens een contact naar massa vanaf de rood/gele in de stekker die op de foto loszit. Kijk of je pomp gaat lopen
hee ron,
heb de rood gele draad van de 2 polige stekker in de parvan gemeten en hier stond 12 v op
dus die zal ik maar niet aan massa leggen.
als ik deze op de rood gele draad van de benzinepomp die van de witte stekker afkomt en naar achter loopt houd gaat deze lopen.
dus na het relais.
kan ik dit zo aansluiten want dan blijft de pomp lopen weet niet of dat zo hoort .
heb ook een vonk dus dat is goed
krijg aleen geen spanning op de draad van de injectoren.
waar kan dit in zitten?
als je foto,s wil dan roep maar dan maak ik ze voor je.
Zet maar gewoon een massa op die draad dan zal je zien dat de pomp gaat lopen en het relais inschakeld.
Wat je meet is een lekspanning via het relais.
Dat je injectoren het niet doen klopt omdat die pas spanning krijgen als het relais van de pomp inschakeld.
Als dit werkt dan de rood gele vanaf de ecu eraan maken.
hee ron alles werkt jij bent echt een vw guru :D :D
dank je voor alle uitleg :hug:
kan nu eindelijk alles gaan afwerken
ik hou jullie op de hoogte van het project.
The Skinnmeister
24-04-2009, 17:53
Dan kom ik van de week toch es ff kijken want nu begint het dus echt vorm aan te nemen ;)
:thumbup:
da's mooi, succes verder met het project
;)
hee roland de koffie staat altijd klaar.
Pewi Vwteam
24-04-2009, 22:45
kijk aan. dus het is toch gelukt! en hoe loopt het?!
loopt nog niet moet nog afgebouwd worden.
intercooler ,grill en nog een paar kleine dingen.
maar ik hou jullie natuurlijk op de hoogte.
maar heb nog steeds een vraag??
is het normaal dat de benzinepomp continue blijft lopen als ik het contact aandraai.
of moet ie na een paar seconden afslaan.
hij moet afslaan !!! dit regelt de ecu.......
na hoeveel tijd moet ie af slaan en is dit ergens door te meten.
Als jij de goede draad van de ecu aansluit op de stuurdraad van het relais zal hij schakelen, tenzij de ecu defect is dan blijft de pomp lopen en zal bij starten de boel verzuipen.
weet je welk nr of kleur of op welke plaats de draad van de ecu is.
en met stuur draad bedoel je de draad van de benzinepomp rood/geel die naar het relais toe gaat, en niet de gene die er vanaf komt en naar achter gaat.
Die draad is de dunste rood/gele in de G60 kabelboom. Het schema wat je gebruikt van mij is gebaseerd op een 8v kabelboom van een golf 1. Hier is dus geen rekening gehouden met draden die bij jou al in je 16v kabelboom zaten.
je komt zeker niet toevallig in de buurt van eindhoven als ik je benzine betaal :rolleyes:
denk dat we er dan in 10 minuten uit zijn.
dus als ik het goed begrijp gaat de dunne rood/gele van de draadboom van de g60 op de rood/gele draad die na het relais toe gaat.
vind het wel fijn dat je altijd ff reageerd om een mede volksforummer uit de brand te helpen :thumbup:
je komt zeker niet toevallig in de buurt van eindhoven als ik je benzine betaal :rolleyes:
denk dat we er dan in 10 minuten uit zijn.
dus als ik het goed begrijp gaat de dunne rood/gele van de draadboom van de g60 op de rood/gele draad die na het relais toe gaat.
vind het wel fijn dat je altijd ff reageerd om een mede volksforummer uit de brand te helpen :thumbup:
Zet hem maar op een kar en rij naar ridderkerk ;)
als ik er echt niet uit kom dan staat die optie nog altijd open ;)
dus als ik het goed begrijp gaat de dunne rood/gele van de draadboom van de g60 op de rood/gele draad die naar het relais toe gaat.
jep.
je moet het eigenlijk zo zien dat in mijn schema de draad vanaf positie 2 naar d13 in de witte stekker al in jouw auto zat.
hee ron daar ben ik weer :D
had weer ff tijd dus gekeken of ik het voor elkaar kon krijgen dat de pomp afsloeg. maar het is niet gelukt het relais nr 80 klikt wel als de pomp aanslaat
maar slaat niet af.
dus ik hoop dat je me weer van dienst kan zijn.
gr menne
Je hebt het gewoon niet goed aangelsoten...........sorry.
Als het relais werkt en afslaat betekent dit dat je de pomp niet op de uitgang van het relais hebt zitten.......vrij simpel op te lossen lijkt me. ;)
Zaterdag was er ook iemand bij mij die al een half jaar aan het $!@#$ was. Ging binnen 5 minuten weer weg met een werkende motor.
scirocco-g60
01-06-2009, 19:59
waarom zo moeilijk doen jou pomp word geschakelt orgineel op de bobine waarom laat je dit niet zo.
alleen een relais er bij plaatsen om de spaning voor je ecu + erop en rijden maar
Ben vandaag heel de dag bezig geweest met het uitzoeken waarom de pomp niet afslaat.
Heb alles los gehaald en opnieuw aangesloten.
Rood/wit en de rood/geel dik op de zwarte stekker(E14)Aansturing brandstofpomp.
Rood/geel dun op de witte stekker(D13)aansturing Brandstofrelais.
Rood/groen op de witte stekker op de dikke rood/zwarte draad.
Zwart/geel op nr 87 van het bijgemaakt relais 32.
Zwart/wit op nr 86a van het bijgemaakt relais 32.
12v geschakeld op nr 86 van het bijgemaakt relais 32.
12v constant op nr 30 van het bijgemaakt relais 32.
Massa op nr 85 van het bijgemaakt relais nr32.
en de rood/gele van de 2 polige stekker in de parvan aan de massa.
Relais 80 op de 2de plaats van de zekeringkast.
Maar zodra ik relais 80 inschakel en dan het contact uit draai blijft de pomp lopen.
Maar met relais (blauw) nr 67 dan gaat de pomp wel uit als je het contact uitschakeld :confused:
Maar dan slaat hij niet af met contact aan.
Wat doe ik dan verkeerd word er een beetje gek van. :screwy:
Is een project en gaat een beetje te lang duren heb nog 2 golfjes staan die ook mn aandacht verdienen
Als er iemand bereid is om te komen helpen betaal ik de benzine en het eten en drinken.
Heb geen rijbewijs E achter B dus ron ik kan niet met de kar komen anders had ik het gedaan.
maar dan moet ik een bus huren en een ambulance en de benzine en iemand die mee kan rijden,dat word me toch iets te veel.
dus de optie staat voor jou open om me uit de brand te helpen.
denk dat je het in 10 min geregeld hebt.
dus ron als je een dagje uit wil regel ik het voor je ;)
onze dank zal dan zeer groot zijn,ja mn vriendin wil ook een beetje ruimte.
gr menne
vandaag ander computer aan gehangen nog steeds het zelfde :confused:
weet het nu echt niet meer zo,n klein ding dat aleen het relais niet afslaat dat dat alles in de war gooit.
heb een los relais er naast gemaakt kijken of dat schakelde ook niet.
hoop dat er iemand raad weet of het wil komen maken.
het is aleen het relais nog dan kan ie afgebouwd worden.
gr menne
Als je het relais eruit trekt loopt de pomp dan nog steeds ?
Als hij dan wel stopt is er alleen iets fout met de stuurdraad rood/geel.
Deze geeft een massa van ecu naar relais.
nee als ik het relais er uit trek dat houd hij op.
wat is nu de beste oplossing??
en die stuurdraad daar bedoel je de draad mee die naar de ?? gaat.
moet deze massa geven of juist niet.
ben trouwens blij dat ik je weer spreek tussen 2 haakjes.
Die draad krijgt een massa van de ecu.
In de g60 kabelboom in de waterbak liggen 2 stekkers, de dunnen rood/gele is het. Deze gaat naar je witte stekker op je zekeringkast naar de 13 en geeft hier de massa door aan het dunste pootje van je relais. Als je pomp gelijk gaat lopen is er iets niet goed.
Probeer eens zonder ecu of de pomp dan ook gaat lopen (wel met relais uiteraard)
MMgolfnut1
09-06-2009, 20:04
Breng je auto gewoon naar Ron. Dat scheelt je zeker nog 2 maanden schrijven in dit topic :D Heb ik ook gedaan toen ik er niet meer uitkwam en dat was maar goed ook.
PS. Ron, is je Golf al verkocht? Alarm inbouwen in de Golf wordt pas midden zomer. Hij rijdt nog steeds niet.... ben een beetje traag :cool:
Groet,
Marnix.
hee ron zou je kunnen reageren zit met mn handen in mn haar
Probeer eens zonder ecu of de pomp dan ook gaat lopen (wel met relais uiteraard)
??????????????????????
sorry had niet gezien dat je gereageerd had. :redface:
ga het maandag proberen.
morgen bbq en een feest dus zondag:puke:
hou je op de hoogte
hee ron heb gedaan wat je zei heb de rood/gele van de 2 polige stekker in de parvan aan de rood/gele draad gemaakt van de witte stekker .
maar dan doet ie helemaal niks,niet als de ecu er aan zit.
en ook niet als de ecu er niet aan zit.
maar als ik de draad van de 2 polige stekker aan de massa leg gaat de pomp wel lopen maar slaat hij niet uit??
Dan stuurt je ecu je relais dus niet aan.
Ik weet het ook niet meer.........althans niet via een forum.......sorry
ron is het mogelijk dat je tegen een vergoeding misschien naar eindhoven kunt komen.
Hannibal65
18-06-2009, 08:48
Wil de motor WEL aanslaan??
ron is het mogelijk dat je tegen een vergoeding misschien naar eindhoven kunt komen.
Daar hebben we het al over gehad ;)
Maar even voor de duidelijkheid.....de vergoeding voor reiskosten en tijd weegt niet op tegen de dingen die ik moet regelen om op locatie te gaan werken.
Als je het dus voor elkaar wilt krijgen met mijn hulp zal je de auto hier naar toe moeten brengen.
ok kan je een datum prikken dat ik alles regel.
dan kom ik jou kant op.
Pewi Vwteam
19-06-2009, 17:57
heb je al is een andere ecu geprobeert? dingen willen namelijk nog wel is kapot gaan! heb ook ooit is gedonder mee gehad je ecu pulst namelijk over massa teminste aan je injectoren en brandstof pomp! neem aan dat je je injectoren ook niet hoort klikken?! maak is een draad tussen pen2 en pen 13 meen ik zo uit mijn hoofd in je ecu stekker! daarna liep de mijn toen wel andere ecu gekocht en hij liep direct zoals het hoorde! oja zoek dat van die pen nummers wel ff uit, is voor mij namelijk ook al weer 2 jaar geleden.
hee pewi grappig dat je dat zegt ,ben vandaag bij ron geweest en inderdaad de ecu was kapot dus de bedrading klopte begon al aan mezelf te twijfelen.dus bedankt voor je reactie.
en ron natuurlijk nog bedankt voor de medewerking en de koffie ,als ik je ooit van dienst kan zijn hoor ik het wel :thumbup:
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.