PDA

View Full Version : verlagings probleemvoor

konky
08-09-2008, 13:39
hey beste mensen,.

Ik kom uit de keverwereld dus nog niet super veel ervaring met golfjes 2
Mijn vriendin heeft een golf2 uit 1987 die ik momenteel aan het verlagen ben.
Dit met een verlagingsverenset 30/40

Achter is goed gegaan en gelukt.
Voor heb ik een probleem. De veren passen om de demper heen maar hangen los uiteindelijk
Ik heb standaard dempers eronder en volgens de leverancier hoort dit probleem er niet te zijn.
spijtig is die er wel en vraag ik jullie hoe los ik dit op??

Zou een verlagingsschokdemper dit verhelpen?
Er zit zo een 2 a 3 cm tussen de verlaagde veer (bovenkant) en de onderkant van de schotel bij maximale uitvering van de demper.

Hoop dat jullie een antwoord hebben.

alvast bedankt
Sander

dekilo
08-09-2008, 13:43
Zou een verlagingsschokdemper dit verhelpen?

Sander

Ja!

Gertjan
08-09-2008, 13:48
Dat is trouwens vrij normaal hoor, bij verlagen, dat de veer losligt.
Ik heb het bij m'n schroefset ook.
Als je hem gewoon op de grond zet is de veer gewooon gespannen en is er niks aan de hand, lijkt me?

Tis alleen lastig met de APK.

konky
08-09-2008, 13:53
dat is inderdaad mijn probleem dat mijn schotels vervangen moest worden voor de apk en ik gelijk heb verlaagd. dusvoor de apk is dat mijn probleem nu alleen nog.

dan weet ik zeker dat ik veren moet gaan bestellen.
GA ik nog ff kijken welke maar dat moet lukken

Bedankt.

Mitta
08-09-2008, 14:09
als de veren los hangen als de auto uit zijn veren hangt, maar je kan de veer niet tussen de schotels vandaan trekken is het goedkeur...

tenminste, zo was het bij mijn MK1... Dus ik neem aan dat het dan ook geen probleem mag zijn voor een MK2...

Black Devil
08-09-2008, 14:10
Heb je wel de juiste veerschotels bovenop, er zijn kleine en grote type leverbaar namelijk. De veren horen niet los te liggen met orginele dempers, tenzij je voor 60mm of lagere veren gaat.

Matheo
08-09-2008, 16:31
inderdaad, bij zo'n geringe verlaging zouden de veren niet los mogen liggen. Het lijkt me sterk dat het probleem in de dempers zit dan. Is het wel echt een 30/40 setje? Kloppen de veerschotels?

passatje2
08-09-2008, 17:51
dat kan nooit met 40mm verlaging.dan klopt er iets,heb je die schroef met 2 inkepingen wel goed vast gedraait?60mm veren hebben die speling wel met ori dempers heb je niet een verkeerd verenset,anders moet je schokdempers met verkorte zuigerstang kopen,kun je los kopen,zijn meestal geel van kleur,of eens op de sloperij kijken.

konky
08-09-2008, 17:56
net weer ff gekeken en verwacht dat de veren die ik heb gekregen voor VOOR dat het 60mm zijn ipv de 40mm.
Gelukkig is de leverancier erg meegaand dus morgen heb ik antwoord of het de verkeerde zijn dat ik wel verwacht.

Tussen deze verlaagde veren en de originele veren zit ong 6cm verschil wat duidt op de 60mm.
ook kom ik er nu 1,5 cm te kort naar de schotels wat duidt op het verschil met de 40mm waardoor die wel zou passen zoals jullie allemaal zeggen.

ps het ligt niet aan de schotels dat is al uitgesloten.
Ik wacht antwoord vd leverancier af morgen maar voor mij is het nu duidelijk.

Onwijs bedankt voor jullie antwoorden.