PDA

View Full Version : Rem problemen!!!!!


veerzes
08-09-2008, 21:03
Ben dus in bezit van een Jetta V 2.0L TFSI en heb remproblemen!! :mad: :mad:
Heb 3maanden geleden remblokken van EBC aangeschaft (Redstuff) omdat ik gehoord had dat die minder remstof af zouden geven.
Nou niets is minder waar het is nog steeds het zelfde!!
Nou beginnen ze na 4000KM onwijs herrie te maken als ik van de snelweg kom met een redelijke snelheid mn ankers uitgooi.( het zogenoemde "faden" )
Ook konstateer ik dat de achterwielen veeel eerder zwart worden als voor!!!!
Het lijkt net of ze achter veel eerder remmen ,of meer dan voor :eek:
Nou heb ik er een schroefset opzitten waardoor die 9cm is gezakt , en dacht dus eerst dat misschien de rembalans regelaar opnieuw moest worden afgesteld.
Net als vroeger bij golfies , maar dat mechanische ding is veranderd in een elektronische.
Heb hem vorige week de hele week ontkoppeld doormiddel van het stangetje los te koppelen en in de originele hoogte stand te zetten .
Maar dit leverde geen resultaat op.
Iemand een idee hoe dit alles kan.???
Kort samen gevat:
Zijn EBC blokken fading gevoelig......
Waarom remt ie achter meer als voor .....

tim_j
23-09-2008, 19:44
heb je toevallig meer los gehad dan alleen de remklauw?

zijn je schijven voor/achter tegelijkertijd vervangen? ivm dikte?

VeeDubber
23-09-2008, 19:56
faden is wat anders dan herrie maken, faden is het wegvallen van remdruk vanwege lucht in het systeem doordat de remvloeistof heet wordt en gaat koken. Herrie maken bij lang en hard remmen kan duiden op een slecht wiellager of een kromme remschijf.

Dat je achterremmen harder remmen dan voor is fysiek zo goed als onmogelijk. Bij 9cm verlaging is het inderdaad wel te adviseren dat je de remdrukregelaar opnieuw instelt.

jetta mk1 '82
23-09-2008, 19:56
zover ik weet heeft hij alleen de blokken vervangen !


gr. martijn

Marcski
24-09-2008, 09:56
Ik heb altijd begrepen dat redstuff semi-race compound is, dus niet voor koud straatgebruik. Dan vind ik het niet gek dat het niet remt als je van de snelweg afkomt..