PDA

View Full Version : koppelingsplaat golf 1 diesel 200 of 210mm?

g-men
09-09-2008, 08:34
Maakt het uit welke ik bestel? Volgens de dealer kan beide erin zitten. Maar ik zie in de handleiding geen verschil qua verder materiaal dat dan verschillend is.

Enne is een 210 dan niet beter?

Stijn
09-09-2008, 16:31
groter is dan beter, als het volgens de dealer wel past...

kvcuijck
09-09-2008, 16:42
Beste g-men,

Ik heb met exact dezelfde vraagtekens boven mijn hoofd gelopen....

Zie hier de thread die daarover is ontstaan, wellicht heb je er wat aan:
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=34629

Heb dus uiteindelijk de 200mm plaat erin gezet, maar volgens mij had de 210mm ook gepast. Zou trouwens 2x nadenken voordat ik zo'n set bij de dealer kocht aangezien ze op ebay.de een stuk goedkoper zijn! Ik rijd inmiddels al een kleine 25.000km met een Valeo set rond en het voelt nog als nieuw.

Voor het geval dat het niet bekend is: Ik heb een Golf 2 1V 44kw/60pk 1.6 Eco-TD.

Succes!

Koen

g-men
12-09-2008, 17:12
Dank je, volgens de kenners is er idd een 70%grote kans dat er bij mij een 200mm inzit.
210 werd voornamelijk gebruikt bij golf1 turbodiesel.

Ik zie dat jij de drukgroep niet hebt vervangen. Mij wordt aangeraden dat wel te doen omdat er grote kans is dat deze ook verbrand is?

Die van jou slipte alleen in de vijf zeg je die van mij in de 2/3 en 4. Vol gas optrekken is er niet bij. Er komt echter meteen een 5bak van golf2 diesel op.

Enne ik heb ook nog een vliegwiel liggen van een gti dx blok. Ik weet niet of die bv heel anders is (niet alleen diameter) maar stel dat die 210mm is, kan ik dan niet gewoon de 210 mm set bestellen en dat vliegwiel gebruiken?

kvcuijck
12-09-2008, 19:21
G-men,

Wat ik begrijp is dat de 210mm vaak in de "echte" TD's ligt en minder vaak in de ongeblazen of eco diesel.

In een koppelingskit zit over het algemeen ook een nieuwe drukgroep dus die is bij mij ook vervangen. Ik zie zo snel niet waarom een drukgroep zelf zou verbranden, lijkt me niet echt het materiaal voor. Maargoed, ik ben redelijk onervaren op dat gebied en weet dat in mijn auto de koppelingsplaat zelf helemaal op was. (Zoals de foto's in bovenstaand thread.)
Denk dat het zonder nieuwe drukgroep ook prima gewerkt zou hebben.

Weet niet of dat vliegwiel past maar ik denk dat je er met het huidige vliegwiel wel een 210mm koppelingsplaat tussen krijgt. Volgens ETKA zijn Golf taxi's / bedrijfsauto's hoogstwaarschijnlijk met zo'n 210mm plaat geleverd.

Och, en als je in NL zo'n kit koopt kun je hem altijd weer ruilen als het niet past lijkt me? Of je koopt er één goedkoop in Duitsland en mocht het niet passen dan ben je die hier of via marktplaats toch zo weer kwijt....

Koen

Koen