View Full Version : Problemen met 16v (PL)
Fast Eef
11-09-2008, 20:52
heb ondertussen de motor in me auto zitten maar echt goed lopen wil nog niet echt lukken.
In eerste instantie dacht ik dat het aan de lucht aanzuig rubbers zou liggen.
mijn oude rubbers waren gescheurd en zogen de brandstof klep niet goed open.
Nadat ik deze rubbers vervangen had. Wil de motor nog niet aanslaan.
De koudstart klep gaat ook gewoon open dus hij geeft een paar klappen en dan valt de motor gelijk weer stil.
als ik de aanzuigbuis eraf haal en zet een schroevendraaier tussen de brandstofklep dan loopt de motor wel mooi.
Ik ben er ook achter gekomen dat zodra de auto op contact staat (brandstof druk) de klep best wel wat kracht nodig heeft om omhoog gezogen te worden (lijkt mij dat dit te zwaar gaat)
Weet iemand van jullie of dit inderdaad zo zwaar hoort te gaan of moet deze gewoon soepel omhoog te halen zijn?
ik wordt een beetje gek nu.. wil weer rijden :shake:
Dit probleem hebben wij ook. We hebben meteen het hele blok vervangen voor een gereviseerde maar het probleem zal er nog wel zijn. Daar rekenen we op. Ik heb me laten vertellen dat je druk accumulator kapot is. Zit onder bij je benzine pomp. Er staat waarsch zo veel druk op je luchtweger dat hij niet dmv lucht omhoog gaat.
Laat even weten of hij loopt!
M.v.g
Ingmar
golf mkII 16v
12-09-2008, 16:26
Bij een Pl is het dat ding[bij een KR de warmdraairegelaar] dat naast de luchtweger zit,die de druk warm en koud regelt
Zit ook een grijs kastje onder waar wat stekkers op zitten[electronica]
De stuwklep hoort soepel te gaan wel iets weerstand maar zeker niet zwaar
Fast Eef
12-09-2008, 18:23
ja,
maar regelen die wel de druk? geven die niet posities door aan het stuurapparaat?
hebben we het over deze:
http://members.lycos.nl/brommerforum/Golf/positiesensor.gif
of over deze:
http://members.lycos.nl/brommerforum/Golf/drukregelaar.gif
maar die klep heeft teveel weerstand volgens mij, maar hoe kan ik m weer soepel krijgen,
als de auto niet op contact staat gaat ie veel soepeler..
echt raar..
golf mkII 16v
13-09-2008, 07:39
Als je de auto op contact zet gaat de brandstofpomp draaien [en dus druk opbouwen
PL =5.2-5.6 bar]
De warmdraairegelaar die brengt het terug tot ongeveer 3.5 bij warme motor
Dat deel wat zwaar gaat is de plunjer in de brandstofverdeler
Die moet bij koude motor lichter gaan als bij een warme
Bij koude motor staat er minder druk op de plunjer 1.0-1.4bar
Controleer eens de plunjer in de brandstofverdeler of deze wel licht genoeg gaat
heb nog een goede branstofverdeler liggen (spinnekop) van een pl
mocht je hem nodig hebben voor 50 euro is ie van jou.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-MGSGLXAU.jpg
gr menne
Fast Eef
14-09-2008, 14:43
ja, zover was ik ook al. die plunjer gaat veel zwaarder. daar staat veel meer druk op.
Fast Eef
15-09-2008, 15:44
regelt dat grijze kastje naast de brandstofverdeler de druk op de plunjer?
als de auto koud is staat er geen spanning op de stekkers van dat kastje..
maar hoort dat wel?
golf mkII 16v
15-09-2008, 20:42
Dat ronde ding daar voor ,met die leidingen er aan
Is bij de KR de warmdraairegelaar
Nou weet ik niet zo heel van van de Ke-Jetronic af.....maar de warmdraairegelaar die bij dit soort injectie systemen zit regelt een klein drukverschil boven en onder de regelplunjer in de spinnekop....hij laat bij koude motor de druk aan een kant van de plunjer iets zakken, waardoor de regelplunjer de brandstof sleuven iets verder opent en er iets meer brandstof word toegevoerd aan de motor...bij warme motor stuurt ie dicht en verdwijnt het druk verschil ....
De brandtsof druk word geregeld middels een veerbelaste klep voor op de spinnekop, en is af te stellen
De lucht weger hoort vrij soepel te gaan, want door de hefboom werking word de kracht die uiteindelijk de regelplujer bediend versterkt....
Als je de luchtweger zwaar gaat, gaat de regelplunjer veel te zwaar, of hij gaat te zwaar op het scharnierpunt ...te zwaar om door de lucht stroom bediend te worden
Fast Eef
17-09-2008, 12:23
Dan zal ik die vanmiddag even gaan vervangen.
Heb een nieuwe spinnekop van een vriend gekregen. Deze ga ik monteren en dan laat ik het wel weten!
Fast Eef
21-09-2008, 20:10
na het vervangen van de spinnenkop blijft het probleem hetzelfde.
ik hoorde van een vriend van me dat ik de drukaccumulator ook`even na moest kijken.
Heb bij het ombouwen wel de brandstof pomp in de tank over gezet maar niet de onder de auto zit.
Waar dient deze voor? en is dit soms die drukaccumulator?
wordt er een beetje gek van nu!
na het vervangen van de spinnenkop blijft het probleem hetzelfde.
ik hoorde van een vriend van me dat ik de drukaccumulator ook`even na moest kijken.
Heb bij het ombouwen wel de brandstof pomp in de tank over gezet maar niet de onder de auto zit.
Waar dient deze voor? en is dit soms die drukaccumulator?
wordt er een beetje gek van nu!
De brandstof pomp onder de auto is de belangrijkste pomp van het hele spul.....daar zit ook je filter en....jawel de drukaccumulator....zijn dus 3 onderdelen die tesamen de BELANGRIJKSTE pomp van het brandstofsysteem vormen...die in de tank is alleen een opvoerpomp die de benzine naar de andere toepompt..
Heb je naast het vervangen van de spinnekop ook naar de andere zaken gekeken???
Fast Eef
22-09-2008, 07:02
kon de donor auto voor een prikkie kopen omdat de motor het niet meer deed.
Heb de motor over gehangen en toen ben ik gewoon gaan zoeken. Eerst vonkte hij ook niet. Dat heb ik verholpen. toen ben ik gewoon gaan zoeken.
Ik dacht allereerst die aanzuig rubbers maar te vervangen.
toen thermotijd schakelaar vervangen.
toen dacht ik dat de druk op die plunjer veels te hoog was. Dus spinnenkop vervangen om te kijken of het verschil gaf.
hij gaat wel een stuk lichter maar loopt nog steeds niet.
ik heb niet echt veel verstand van ke-jetronic..
wat kan ik nog meer na kijken?
kon de donor auto voor een prikkie kopen omdat de motor het niet meer deed.
Heb de motor over gehangen en toen ben ik gewoon gaan zoeken. Eerst vonkte hij ook niet. Dat heb ik verholpen. toen ben ik gewoon gaan zoeken.
Ik dacht allereerst die aanzuig rubbers maar te vervangen.
toen thermotijd schakelaar vervangen.
toen dacht ik dat de druk op die plunjer veels te hoog was. Dus spinnenkop vervangen om te kijken of het verschil gaf.
hij gaat wel een stuk lichter maar loopt nog steeds niet.
ik heb niet echt veel verstand van ke-jetronic..
wat kan ik nog meer na kijken?
Wat voor type motor zat er eerst in je auto dan ?? Een zelfde type ?? Ik zou de brandstof pomp maar eens gaan verdenken als ik het zo lees. Die pomp is bij een systeem als de Ke-Jetrnic essentieel vanwege de druk en de hoeveelheid die hij moet leveren..
Fast Eef
22-09-2008, 12:05
1.3 mh <swap> 1.8 pl
heb dus niet die pomp onder de auto vervangen.
Maar wat ik me dus afvraag, er zijn toch ook systemen geweest dat je de druk op de plunjer kon afstellen met een drukregel schroefje op de verdeler.
maar dat weet ik niet zeker. Ik ga eerst even de pomp vervangen zoals je zegt. bedank voor de informatie!
Dennis@polo86c.nl
22-09-2008, 12:18
1.3, dan zal er onder de auto niet eens een pomp zitten... :)
Die heeft een mechanische benzinepomp op de cylinderkop.
1.3 mh <swap> 1.8 pl
heb dus niet die pomp onder de auto vervangen.
Maar wat ik me dus afvraag, er zijn toch ook systemen geweest dat je de druk op de plunjer kon afstellen met een drukregel schroefje op de verdeler.
maar dat weet ik niet zeker. Ik ga eerst even de pomp vervangen zoals je zegt. bedank voor de informatie!
Ja elke K- Jetronic achtige verdeler kan afgesteld worden middels een stelschroef op de verdeler, maar dat komt zelden voor dat die versteld moet worden.
1.3, dan zal er onder de auto niet eens een pomp zitten... :)
Die heeft een mechanische benzinepomp op de cylinderkop.
Daar begint het steeds meer op te lijken...de pomp van een Ke-Jtronic achtige levert veel meer druk een heeft vele malen meer opbrengst dan dit soort pompjes.
Fast Eef
22-09-2008, 16:26
Daar begint het steeds meer op te lijken...de pomp van een Ke-Jtronic achtige levert veel meer druk een heeft vele malen meer opbrengst dan dit soort pompjes.
motorcode NZ was het trouwens.
Die heeft wel pompje onder de auto, deze heb ik niet vervangen.
Dacht dat de systeemdrukken wel gelijk zouden zijn. maar als ik daar nu aan terug denk is dat wel erg dom
edit:
heb m er net even onderuit geschoeft. dit is m toch?
http://members.lycos.nl/brommerforum/Golf/22092008183.jpg
motorcode NZ was het trouwens.
Die heeft wel pompje onder de auto, deze heb ik niet vervangen.
Dacht dat de systeemdrukken wel gelijk zouden zijn. maar als ik daar nu aan terug denk is dat wel erg dom
edit:
heb m er net even onderuit geschoeft. dit is m toch?
http://members.lycos.nl/brommerforum/Golf/22092008183.jpg
Als dit de pomp van de donorauto is. is het de goede ja :thumbup: ...De NZ heeft inderdaad ook een pomp onder de auto, maar de NZ heeft een Digijet inspuitsysteem met een singlepoint injectie, terwijl de Ke Jetronic van de PL een CIS systeem heeft met zowiezo vier injectors, dat in combinatie met het continu inspuitsyteem van de Ke heeft die laatste een veel hoger debiet en denk ik ook een veel hogere systeem druk
Ik denk dat je met monteren van de pomp al een stuk op weg bent, nu alleen even afwachten of de pompschakeling hetzelfde is als bij de NZ...dan heb je kans dat je electrisch gezien misschien nog een en ander moet aanpassen. Bij de Ke word het systeem na het aanzetten van het contact even op druk gebracht en stopt de pomp weer tot de motor daadwerkelijk draait. Ik weet dus niet zo of dat bij de NZ ook zo geschakeld zit
Fast Eef
23-09-2008, 12:01
ik had op die 1.3 wel multipoint injectie. maar ja.
die pomp op de foto is nog van de 1.3 en hopelijk krijg ik vanavond de andere pomp.
Ik ben benieuwd!
hoop dat ie loopt!
Dennis@polo86c.nl
23-09-2008, 13:12
NZ heeft inderdaad multipoint-injectie.
Informatie genoeg te vinden trouwens:
http://www.google.nl/search?q=ke+jetronic
Neem aan dat je de rest van de auto ook aanpast op het hogere vermogen?
NZ heeft inderdaad multipoint-injectie.
Informatie genoeg te vinden trouwens:
http://www.google.nl/search?q=ke+jetronic
Neem aan dat je de rest van de auto ook aanpast op het hogere vermogen?
Ach een mens kan zich in de haast wel eens vergissen...dus ik ook :D :D
Wat leuk al die info over die Ke-Jetronic, ik zou eigenlijk de originele Bosch documentatie die daarvan hen ook eens online moeten zetten :thumbup:
Ik heb alleen niet zoveel zin om alles in te scannen.
Maar laten we hopen dat die motor gaat lopen toch
Fast Eef
24-09-2008, 11:55
heeft iemand zo`n pomp van een PL?
ik heb hem niet en ik kan m ook nergens krijgen?
weet misschien iemand waar er een golf gti PL op de sloop staat?
ja ik heb er een liggen .
50 euro is ie van jou.
Fast Eef
26-09-2008, 11:57
heb ondertussen een pomp gevonden. Nadat ik deze gister gemonteerd heb is het probleem nogsteeds aanwezig.
krijg ook gewoon spanning op die stekker, dus daar ligt het niet aan...
wat kan de volgende stap zijn?
golf mkII 16v
27-09-2008, 06:46
Ding wat ik bedoelde [kon niet op de naam komen] is de drukcorector
Dat grijze ding aan de zijkant van de luchtweger
Moet een weerstand hebben van 17.5 ohm/21.5 ohm
Systeemdruk is 5.2 bar 5.6 bar
Fast Eef
27-09-2008, 11:36
ja, dat grijze blokje. Daar zit een stekker op waar 2 draden uit komen.
In het electrische schema heb ik gezien dat die naar de ecu gaan. En daarom heb ik er als het goed is geen spanning op toch? of moet de ECU hem aansturen?
golf mkII 16v
27-09-2008, 12:04
Als het contact aanstaat moet er stroom op staan
Fast Eef
27-09-2008, 13:31
dat staat er dus niet..
ik ga het schema erbij zoeken en ff storing zoeken
http://members.lycos.nl/brommerforum/Golf/drukregelaar.gif
deze toch?
Fast Eef
27-09-2008, 13:53
op de stekker van die heb ik nu een stuurspanning van 5,02 V
klopt dat? weerstand is trouwens 19,5 ohm
golf mkII 16v
27-09-2008, 15:32
Weerstand is goed
Voltage weet ik niet[heb een KR:D]
Miss dat iemand het kan meten bij een goed draaiende motor
Fast Eef
28-09-2008, 11:47
Om even een opsomming te maken,
Opvoerpomp (pompt brandstof uit tank naar drukpomp)
Drukpomp (onder de auto, doseert de brandstof en geeft druk naar de spinnenkop
Drukcorrector (het grijze kastje aan de spinnenkop)
werking van die is dus onbekend bij mij.
Maar de drukpomp onder de auto moet toch de druk verlagen naar de spinnenkop? Volgens mij staat er bij mij gewoon nog 5 bar op ofzo?
Terwijl de pomp al vervangen is. Aan de bekabeling zal het ook niet liggen want heb de kabelboom uit de GTI erin liggen.
Kan de pomp die eronder gezet is misschien nog de oorzaak zijn?
Die corrigeert de druk volgens mij niet. Lijkt wel alsof de druk vanaf de opvoerpomp op de plunjer van de spinnenkop komt te staan.
en dan heb ik nog een vraag, wat is nou de exacte werking van dat grijze blokje?
golf mkII 16v
28-09-2008, 11:58
De drukcorector regeld de druk op de naald in het midden van de brandstofverdeler
Koude motor is minder druk[naald kan hoger komen en dus meer brandstof door laten
Warme motor meer druk dus naald komt lager
Koude motor heeft meer brandstof nodig
Een naald in de brandstofverdeler ???? de brandstof word verdeeld via een 4 tal sleuven die open of dicht worden gestuurd door een plunjer gekoppeld aan de lucht weger
Die grijze regelaar dient om het drukverschil over de regelsleuven te compenseren bij belasting veranderingen, hetgeen bij oudere systemen (zoals de K-Jetronic) gebeurt middels een ingebouwd, membraan gesturd systeem
Fast Eef
28-09-2008, 19:45
ja, die regelt het systeemdruk volgens mij ook niet.
Maar die wordt ook niet constant aangestuurd door de ECU.
Wie wil dat even nakijken voor mij?
En Redbull had een Pomp te koop maar die is ondertussen al verkocht.
Wie o wie heeft er nog zo'n pomp voor onder de auto?
golf mkII 16v
29-09-2008, 17:34
pomp voor onder de auto kan van een KR,PL,EV,RD en GX zijn
De pomp moet een opbrengst hebben [spanning 12V]675 cm3 in 30sec
ja, die regelt het systeemdruk volgens mij ook niet.
Maar die wordt ook niet constant aangestuurd door de ECU.
Wie wil dat even nakijken voor mij?
En Redbull had een Pomp te koop maar die is ondertussen al verkocht.
Wie o wie heeft er nog zo'n pomp voor onder de auto?
Die regelaar word inderdaad aangestuurd vanuit de ECU, en dat gebeurt dan afhankelijk van een aantal gemeten waarden van de motor en omstandigheden
Fast Eef
30-09-2008, 18:19
dan houden we volgens mij maar een ding over? pomp onder de wagen,
dan houden we volgens mij maar een ding over? pomp onder de wagen,
Daar lijkt het wel op....bij te weinig druk worden de naalden van de injectors niet gelicht, dus geen brandstof naar de motor.
Maar daar waren we dacht ik toch al achter dat het hoogstwaarschijnlijk de pomp was
Fast Eef
01-10-2008, 11:31
ja, toen heb ik die pomp vervangen. maar waarschijnlijk is die pomp ook defect..
zit me rot te piekeren wat het nou kan zijn. maar de druk blijft te hoog..
ja, toen heb ik die pomp vervangen. maar waarschijnlijk is die pomp ook defect..
zit me rot te piekeren wat het nou kan zijn. maar de druk blijft te hoog..
Welke druk blijft te hoog?? Ik kan je nu niet meer volgen
Je kan trouwens testen of de druk voldoende is om de verstuivers te lichten, je moet er dan een losmaken, contact aan zetten en dan met de hand de lucht weger lichten. Dan word er brandtsof toegevoerd en zal de losgetrokken verstuiver gaan werken LET WEL OP: BRANDGEVAAR !!
Fast Eef
02-10-2008, 11:48
ja, dit werkt wel..
maar..
kijk de druk die op de plunjer staat is volgens mij te hoog.
daardoor word de klep (luchtweger) niet omhoog gezogen. gaat nogsteeds te zwaar.
Gister pomp van een andere (lopende auto) gemonteerd. Plunjer gaat nog heel zwaar. Spinnekop ook al vervangen mocht ook niet baten. Ik ga vanavond als ik de spullen heb de brandstof druk meten...
Dennis@polo86c.nl
02-10-2008, 12:13
De luchtweger zelf loopt niet te zwaar?
Fast Eef
02-10-2008, 14:01
nee, zodra die injectie unit los is dan gaat ie super licht
ja, dit werkt wel..
maar..
kijk de druk die op de plunjer staat is volgens mij te hoog.
daardoor word de klep (luchtweger) niet omhoog gezogen. gaat nogsteeds te zwaar.
Gister pomp van een andere (lopende auto) gemonteerd. Plunjer gaat nog heel zwaar. Spinnekop ook al vervangen mocht ook niet baten. Ik ga vanavond als ik de spullen heb de brandstof druk meten...
Domme vraag misschien, maar heb je wel een retourleiding aangesloten op de spinnekop?? Die is echt van belang.
Ik heb idee dat daar wat loos is als ik het nu zo lees....
Fast Eef
02-10-2008, 16:36
Ja, ik nu je dat zo zegt..
ik heb retour op de blauwe leiding aangesloten.. Dit lijkt mij goed.
Heb namelijk 3 leidingen lopen,
retour
toevoer
en andere weet ik niet,
gaat volgens mij direct naar actief koolfilter?
ik ga het voor de grap is omwisselen
Pewi Vwteam
02-10-2008, 16:45
alle injectie bende der af en paar webers der op! of ombouwen naar digifant 1 loopt ook gelijk stuk mooier!
Fast Eef
02-10-2008, 16:47
ja, heb al zitten kijken...
wordt er wel scheit ziek van.
digifant 1?
is van g60 toch? Moet je dan je kop ook niet aanpassen voor directe inpuiting?
en spruitstuk..
dan zijn motorfiets carburateurs of dubbele webers makkelijker denk..
Fast Eef
03-10-2008, 06:33
gister even na gekeken... maar me retour en toevoer zitten goed aangesloten.
Tja...dan word het erg lastig. te hoge druk waardoor de luchtweger zwaar gaat kan eigenlijk niet....
Je hebt normaal amper kracht nodig om de luchtweger te bedienen, en zoals jij zegt gaat ie behoordlijk zwaar. dat zou betekenen dat er behoorlijke krachten op de regelplunjer moeten staan...
De hefboom van de luchtweger is behoorlijk, dus de normale regeldruk zou niet zoveel kracht nodig hebben
Het word nu erg lastig zo op afstand, maar mijn gevoel zegt dat er gewoon iets niet ok is, maar wat ?? Is er niemand die bij je kan komen kijken ??
Fast Eef
03-10-2008, 11:33
vanavond komt er inderdaad een vriend van me met een mkI kr.
ik wil even kijken of zijn luchtweger wel makkelijker te bedienen is..
Fast Eef
05-10-2008, 15:52
http://www.volksforum.com/albums/files/9/6/6/2/29092008187.jpg
hier heb ik een poster gevonden van het KE-Jetronic systeem
Ik heb vervangen:
2 = drukpomp
4 = benzine filter
5 = systeemdrukregelaar
6 = luchtweger
7 = brandstofverdeler
17 = drukregelaar bij deellast en vollast
toch vind ik het raar dat de luchtweger zo zwaar gaat..
golf mkII 16v
05-10-2008, 17:02
De computer ook overgenomen van de 16v
Met die van de 1300 werkt tie niet
Fast Eef
05-10-2008, 20:04
nee, logisch...
die heb ik ook overgezet..
heb het idee dat ik iets heel stoms over het hoofd zie..
pomp hoor je werken. druk is er. als ik alles monteer slaat ie gewoon niet aan.
Dennis@polo86c.nl
06-10-2008, 16:16
Injectoren zelf zitten ook niet dicht?
Fast Eef
06-10-2008, 21:13
hij loopt!!
haha.. ontsteking staat nog niet 100% maar hij doet et.
afstelling CO schroef was dus de oorzaak waarom de auto niet wou aanslaan.
na het vergelijken van luchtwegers kr/pl bleek het verschil minimaal te zijn.
beetje kloten met de CO schroef en hij sloeg aan.
morgen met strobo de ontsteking afstellen en dan aan 4-gas apparatuur hangen :)
hij loopt!!
haha.. ontsteking staat nog niet 100% maar hij doet et.
afstelling CO schroef was dus de oorzaak waarom de auto niet wou aanslaan.
na het vergelijken van luchtwegers kr/pl bleek het verschil minimaal te zijn.
beetje kloten met de CO schroef en hij sloeg aan.
morgen met strobo de ontsteking afstellen en dan aan 4-gas apparatuur hangen :)
Dat lijkt me niet de reden dat de luchtweger zwaar ging....
martiepartie
06-10-2008, 21:59
Lijkt mij ook niet. Hoe verkeerd je CO stelschroef ook staat, starten moet altijd lukken.
Maar evengoed mooi dat het gelukt is, ding afstellen en gaan met die banaan!
Fast Eef
07-10-2008, 06:32
nee, die luchtweger ging dus eigenlijk ook niet te zwaar...
maar toen ik aan co schroef draaide sloeg die pas aan..
vind het ook achterlijk..
Héhé eindelijk vlammen :)
ik heb het nog gezegt he!!:P
ik spreek je snel !
mzzls bob
Héhé eindelijk vlammen :)
ik heb het nog gezegt he!!:P
ik spreek je snel !
mzzls bob
Hmmzzz, ik krijg een beetje een vreemd gevoel bij deze reactie iedereen is op het verkeerde ben gezet met die zwaar gaande luchtweger, en dan "opeens" is er nieuwe aanmelding die even komt zeggen dat ie het al gezegd had...
Erg vreemd allemaal
Fast Eef
07-10-2008, 11:50
Hmmzzz, ik krijg een beetje een vreemd gevoel bij deze reactie iedereen is op het verkeerde ben gezet met die zwaar gaande luchtweger, en dan "opeens" is er nieuwe aanmelding die even komt zeggen dat ie het al gezegd had...
Erg vreemd allemaal
is altijd zo he,
als je het probleem vind dan heeft iedereen het allermaal al een keer gezegd tegen je..
maar ja,
is altijd zo he,
als je het probleem vind dan heeft iedereen het allermaal al een keer gezegd tegen je..
maar ja,
Het maakt mij niks uit hoor, maar jij was degene die steeds terugkwam op die zwaargaande luchtweger, elke andere optie was eigenlijk niet nodig.
Maar zoals ik gisteren al meldde: dat verhaal van die CO schroef slaat nergens op, dat is maar zo een beperkte stelmogelijkheid dat het geen invloed heeft op wel of niet starten.
In ieder geval loopt je motor nu, daar ging het om toch ?? :thumbup:
Fast Eef
07-10-2008, 16:36
ja,
ik dacht echt dat de luchtweger te zwaar ging. Maar nadat ik die eindelijk is kon vergelijken met een andere luchtweger, bleek dit niet het geval.
ik snap ook niet waarom hij nu wel blijft lopen? maar ja..
hij loopt
bedank voor al je info fred!
ja,
ik dacht echt dat de luchtweger te zwaar ging. Maar nadat ik die eindelijk is kon vergelijken met een andere luchtweger, bleek dit niet het geval.
ik snap ook niet waarom hij nu wel blijft lopen? maar ja..
hij loopt
bedank voor al je info fred!
Graag gedaan....en jij hebt er denk ik weer een hoop bijgeleerd toch ??? :thumbup:
(das het leuke van dit soort forums...ook ik leer er nog steeds van, en das handig omdat mijn zoon een barrel van een Corrado had gekocht en die gaat nu weer als de brandweer) :D :D :D :D :D
golf mkII 16v
07-10-2008, 19:21
Blijft toch lastig zo via het forum oplossingen /storingen zoeken
Gelukkig draaid de motor weer
Fast Eef
07-10-2008, 21:31
nou top toch!?
maar toen ik het vanavond probeerde sloeg de motor weer niet aan, pas toen ik een slagje aan de CO schroef gaf, deed de motor het wel.
ook de ontsteking staat maximaal naar links verdraaid. (naar de voorkant van auto)
zodra die ook maar iets terug wordt gezet valt de motor uit.
ik durf het bijna niet t zeggen maar ik denk dat het tijdstip van de distributie niet 100% is.
Morgen heb ik gelukkig alle tijd dus dan ga ik is proberen het motortje goed draaiend te hebben!
martiepartie
07-10-2008, 21:56
Merktekens checken en je weet genoeg. Staat de nokkenassen wel goed tov de timing?
Fast Eef
08-10-2008, 17:38
heb even gesearchd maar kwam niet veel tegen,
waar staat het merkteken van de krukas?
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.