PDA

View Full Version : Probleem bedrading naar zekeringskast Golf 1


Bendert
12-09-2008, 16:59
Ik ben vrij nieuw op het form, heb me al voorgesteld en heb nu een vraag over mijn golfje 1. Ik kwam er onlangs achter dat mijn linker koplamp het niet meer doet. Ik dacht eerst dat het de lamp zelf was, maar na lang puzzelen bleek dat het niet te zijn.

Ik heb er door een kennis naar laten kijken. Die heeft het helemaal doorgemeten en na een stuk van de zekeringskast te hebben losgehaald kwam het probleem aan het licht. De zekeringskast is goed, 1 of 2 zekeringen zijn niet helemaal goed meer en die zullen worden vervangen. Dat was ook het probleem niet.

Het probleem zit in de stekker, daar is duidelijk op te zien dat er drie uitgangen een beetje weggesmolten zijn. In het electrisch schema was te zien dat het precies de uitgangen waren voor dimlicht, groot licht en stadslicht. De stekker was aan die kant ook erg warm en drie van die gaatjes waren ook bruin. Tijdelijk was het probleem verholpen door die gaatjes wat schoon te maken, totdat ik de auto vandaag weer startte. Lamp doet het weer niet. (stadslicht doet het wel)


Mijn vraag: Wat moet ik doen?
Zelf denk ik dat er een andere stekke rop moet, maar de vraag is kan dat en wie kan dat doen (van elektronica weet ik weinig) en kan je überhaupt wel een stekker nog kopen die past.

Dat is de oplossing, maar wie zegt dat het niet weer gebeurt. Mijn tweede vraag is dan ook wat ik kan doen om het te voorkomen; wat is de oorzaak hiervan?

Zollie
12-09-2008, 17:13
zal wel ergens een sluitinkje zitten als t warm & bruin is...

misschien een nieuwe linker draadboom erin gooien, stekkers aanknippen is niet echt aan te raden denk ik. en je zekeringkast nakijken / vervangen?

Bendert
13-09-2008, 08:08
Dat klinkt niet best. Volgens mij een aardig karwei om die linkerdraadboom eruit te halen.

Kan er ook een modern type zekeringskast in of moet het met die oude?