PDA

View Full Version : H4 Gloeilampen


GTD Special
01-09-2004, 09:24
Het is vast wel eens vaker besproken, maar ik kon het niet zo snel terug vinden...

Ik heb nu nog normale gloeilampen en wil deze binnenkort eens gaan vervangen voor lampen met meer lichtopbrengst. Welke kan ik dan als beste nemen? Zonder dat er problemen ontstaan met het doorfikken van bekabeling/koplampglas :biggrin:

Zijn een van de onderstaande lampen een goede optie?

http://www.eur.lighting.philips.com/int_en/cons/segments/car/products/products.html

En levert het ook daadwerkelijk meer licht op? O ja ik zoek eigenlijk iets wat een beetje "xenon blauw" uitstraalt ;)

En wat zijn de kosten?? :rolleyes:

Alvast bedankt

CPP
01-09-2004, 11:13
Die lampjes moet je in Essen kopen! Die 90/100 Watt's geven een erntig goede Xenon optiek. Ik heb ze ook een half jaar in mn heldere koplmpen gehad. Als ik mn Golf naast die van mijn pa (met Xenon) stond met de lichten aan kon je het verschil maar moeilijk zien. Ik heb de lampen nu niet meer omdat die plaats moesten maken voor een Rallye front. En daar zet ik wel echt Xenon in :cool:

User_Name:
01-09-2004, 16:19
Zeker geen Rally-lampen kopen!! (lees je goed: Rally lampen, niet Rallye)..

die hoge 90/100 watt's lampen zijn precies datgene dat je nodig hebt om 't spul te laten fikken.. Ok: je bedrading zal nog niet 1-2-3 last krijgen, maar je behuizing wel! (vooral in de file enzo)..

stick to the normal spec lights pleaze! Scheelt tegenliggers ook een hoop ergernis.
Ik rij overigens met originele GELE lampen van de dealer: als weer 2 jaar zonder kapotte lamp.
Mijn idee: be different, maar vooral: ik vind het persoonlijk veel fijner rijden,.. wat anderen er van vinden zal mij worst wezen..


(ochja: 't is dan wel geen natuurlijk licht zoals men bij Xenon wel claimt, maar ik vind het (vooral in de regen) enorm schelen)..

Pedaalemmer
01-09-2004, 16:35
The Rally lamp – high wattage filaments producing high light output – is designed for super-charged race circuit-like performance.
Safety Note: The Rally lamp is strictly illegal for use on European roads. Rally lamps produce more heat than standard lamps and thus could damage the reflector. The high power consumption of the Rally lamp could also damage the car electrical system if care is not taken.
Available in: H1, H2, H3, H4, H7.


moehahah idd

Pedaalemmer
01-09-2004, 16:42
http://www.eur.lighting.philips.com/int_en/cons/segments/car/products/bluevision/bluevision.html

die klinkt wel goed...

Chrispy
01-09-2004, 17:45
wat wil je nou? speelgoed of meer licht.
als je meer licht wil hebben, neem dan een lamp gelijk aan de visionplus. die geven meer licht af.
Rallylampen (lees90/100watt) geven ook meer licht, maar ook meer warmte die de reflectoren niet aankan. deze zullen dof worden.
Wil je blauw licht, neem dan een zwaailamp, die geeft ook blauw licht, en valt ook op.

CPP
01-09-2004, 18:09
Zeker geen Rally-lampen kopen!!

Hehe, :rolleyes: wat een onzin! Ik bedoel geen Rally lampen, maar van die Xenon imitatie zooi die je oa op shows zoals Essen Motorshow kunt kopen. Ik heb ze oa in 2 golfjes II gehad, Polo 6N, Alfa 145 en momenteel ook in mn Polo 9N! Nooit problemen mee gehad!

(lees je goed: Rally lampen, niet Rallye)..

Je moet iets beter lezen, er staat RALLYE FRONT dat ik er momenteel in heb zitten. Je weet wel van een Rallye Golf

Pedaalemmer
02-09-2004, 07:45
Yo Yo Yo CPP!

Back to the skool-banks for you man!

Rally zeg ik: Dus niet Rallye..

90/100 Watt's lampen ook wel ' rally lampen ' genaamd (zie ook de posting van GTIpowerrrr) moet je dus NIET nemen. Ook niet als ze een beetje blauwig uitstralen, of als ze in Essen op de motorshow liggen.

Heeft dus NIX te maken met de Golf Rallye, en daarom zeg ik ook: Rally (lees je goed: Rally lampen, niet Rallye)..

--

Back on topic:

Zoals Lord Crispiness al zei: wat wil je? Meer licht of speelgoed licht?


ow ik dacht dat user_name dat zei en niet jij sjamp ;)

GTD Special
02-09-2004, 10:13
wat wil je nou? speelgoed of meer licht.
Wat ik wil? Als eerste meer lichtopbrengst natuurlijk! En het hoeft geen xenonlamp te zijn, gewoon een zelfde soort lamp dat er standaard inzit, alleen wat meer helder licht (dat gaat meestal in combinatie met meer lichtopbrengst) ;)
als je meer licht wil hebben, neem dan een lamp gelijk aan de visionplus. die geven meer licht af. Dan zal het wel zoiets worden ;)
Rallylampen (lees90/100watt) geven ook meer licht, maar ook meer warmte die de reflectoren niet aankan. deze zullen dof worden. Dit soort rotzooi hoef ik niet...
Wil je blauw licht, neem dan een zwaailamp, die geeft ook blauw licht, en valt ook op. Dat is ook een idee :rolleyes:

Thanx voor de info :wink:

Pedaalemmer
02-09-2004, 12:20
Is die vision plus niet ergens gewoon in de winkel te halen?

CPP
02-09-2004, 18:53
Oke, jullie hebben helemaal gelijk :rolleyes: ;). Ik zou iig niet voor die Blue Visions of Vision plus van Philips gaan, want daar zie/merk je dus heel erg weinig van. En ze kosten al gauw 45,- euro, dan zou ik zeggen spaar even door en koop een fatsoendelijk xenon conversie setje. Dat heb je nl ook al voor 200,- euro.

Succes en de mazzel

Chrispy
02-09-2004, 19:12
Oke, jullie hebben helemaal gelijk :rolleyes: ;). Ik zou iig niet voor die Blue Visions of Vision plus van Philips gaan, want daar zie/merk je dus heel erg weinig van. En ze kosten al gauw 45,- euro, dan zou ik zeggen spaar even door en koop een fatsoendelijk xenon conversie setje. Dat heb je nl ook al voor 200,- euro.

Succes en de mazzel

Sorry, maar een kleine correctie is hier op zn plaats. visionplus van Phillips, of de soortgelijke Hella serie, geven dus wel meer licht. Als jij zoals je dat schrijft er niets van merkt, dan is dat jouw probleem. Het werkt namelijk wel. Voor dat soort zaken ga ïk dus naar Essen. (vraag mede bestuursleden waarom ik meer dan een uur op de Hella stand was.)
Xenon conversie setjes zijn hier dus niet toegestaan, omdat ze niet beschikken over automatische hoogteregulering.
De betere sets van Phillips, Hella en Osram zijn zeker niet zo duur als dat jij stelt. Koop ze dan ook niet bij Halfords, maar ga naar je reguliere automaterialenhandel.

CPP
02-09-2004, 19:28
Goed.., ten eerste die Philips zijn ietsjes helderder dan conventionele halogeen lampen. Maar wat Philips beweerd dat ze 50% meer licht geven geld in mindere mate voor de H4's. Ten tweede is er een kleine correctie op zn plaats wat betreft de aftermarket Xenon sets, hiervoor hoef je dus GEEN automatische hoogte regeling cq koplampsproeiers te hebben. ;)
Ten derde; ik ga absoluut niet naar die zaken zoals Halford etc. Mijn oom heeft nl een goede automaterialenhandel! :biggrin: :wink:

Maargoed..., GTD SPECIAL mocht je toch die Philips lamjes overwegen, dan kun je ze het beste op internet kopen. Dat scheelt wel iets

Chrispy
02-09-2004, 19:36
de nederlandse verkeerswetgeving stelt dat Xenon licht alleen toegestaan is op voertuigen die af-fabriek voorzien zijn van een dergelijk systeem, en dan alleen icm. een automatische hoogteregeling van de koplampen, alsmede een wiswas installatie op de koplamunits. Uitzondering hierop de door de aftermarket geleverde komplete koplampunits, ook hier weer icm. een functionerende automatische hoogteregeling van de koplampen, in combinatie met een wiswas installatie.

laat mij dat stukje maar zien waarin staat dat voertuigen xenon ombouwkits mogen hebben. dan neem ik ze zo van je af.

CPP
02-09-2004, 19:42
Onderstaand geeft uitsluitsel :wink:

Auto's die af fabriek met Xenon verlichting geleverd worden dienen te zijn uitgerust met automatische niveau regeling en een wis was installatie op de koplampen. Echter voor de Xenon conversiesets voor de aftermarket geldt dit niet. De Rijksdienst voor het Wegverkeer heeft te kennen gegeven dat bij de APK keuring alleen gelet wordt op het lichtbeeld. Dit lichtbeeld veranderd na de Xenonconversie niet omdat het brandpunt van de Xenonlamp in de bestaande reflector hetzelfde blijft. (Antwoord van het RDW)

Zestienkleppen
02-09-2004, 19:53
Ik heb momenteel van de 90/100 watt rally lampen gemonteerd, zal eens gaan kijken naar die 'schade'. Volgens mij valt het allemaal wel mee.

Cabby 82 TDi
02-09-2004, 20:04
Idd. voor APK hoef je geen hoogteverstelling te hebben op een aftermarketset......

Dit tot groot ongenoegen van Hella die voor veel geld sets aanbied aan autoproducenten en vervolgens voor weinig geld sets over de toonbank ziet gaan van aftermarket producenten.

Pedaalemmer
02-09-2004, 21:08
en zo`n aftermarket set is waar te verkrijgen :D

Cabby 82 TDi
03-09-2004, 05:57
De betere automaterialenshop of effe www.google.nl "xenon inbouwen"

En kijk ook eens op www.ebay.de

Split52
30-09-2004, 23:59
Wat komt er nu eigenlijk bij kijken...??? Stel ik heb een H4 koplampunit (Golf 1 of 2) van het ronde model.. Ik heb een setje xenonverlichting gekocht á 200 euro... moet ik dan nog meer rimram aanpassen of kan het erin gezet worden en het werkt?... Ik zie wel eens iets over een lens?

OakgreenVR6
01-10-2004, 08:51
Als jij Xenon-verlichting in je H4 koplampunit (reflectorunit) wilt bouwen zul je voor D2R-lampen moeten gaan zoeken. De setjes die doorgaans aangeboden worden beschikken over D2S-lampen, welke voor lenskoplampen zijn. Ik heb nog wel een tekening van het verschil tussen D2R en D2S, zal het vanavond ofzo ff plaatsen.

Christiaan
02-10-2004, 10:58
//OFF TOPIC
Is er nou niet ergens te vinden wat waarom wel en wat waarom niet mag met Xenon? de een verteld dit, de ander dat......

\\OFF TOPIC