PDA

View Full Version : Verwijderen Wiellijsten met RS bumpers

VwGolfMK2VW
14-09-2008, 22:34
hallo,

ik ben bezig met een tune project, ik ben dus van plan mijn golf te laten spuiten in een flitsende kleur, maar ik wil natuurlijk ook het bijpassende bumpersetje. ;)

daarom heb ik gekozen voor een RS voorbumper en RS achterbumper.

maar nu zit ik met die lelijke wiellijsten in mijn maag, deze wil ik er graag af hebben.

dus nou is mijn vraag: als ik ze eraf haal sluiten de bumpers dan nog mooi aan?? of moet ik dan de wielkassen laten uitrollen ofzow?? :confused:

alvast bedankt

Tjaap
14-09-2008, 22:44
kan allebei, je kunt ook de wiellijsten gladschuren en mee laten spuiten.

RubenD
14-09-2008, 23:45
Als je de lijsten weghaalt en de standaard gekochte RS bumpers monteert heb je zeker kieren tussen je kasten en de bumpers.

Dus:
- Lijstenset strakzetten en meespuiten
- RS bumpers verlengen
- Wielkasten aanpassen kan denk ik wel, maar is geen potje gok ik.

Tot slot, even het feit daargelaten of RS bumpers wel of niet mooi zijn. Ik heb wel vaker Golfjes gezien met alleen (origineel) dikke bumpers en geen lijstenset, dat vind ik zelf niks. Ik vraag mij dan ook af of deze RS bumpers zonder lijstenset wel mooi gaat staan.

En welke lijstenset heb je momenteel, die met dorpelverbreders (dunne lijstenset) of het simpelere type, de dikke lijstenset?

Dunne lijstenset (met dorpelverbreders):
http://www.volksforum.com/albums/files/3/5/9/7/Golf11.small.jpg

Dikke lijstenset:
http://www.volksforum.com/albums/files/3/5/9/7/GolfParebool.17.small.jpg

jettaracing
15-09-2008, 05:36
Voorbeeldje van mijn jetta met RS bumper :thumbup:

http://www.volksforum.com/albums/files/1/1/1/Afbeelding019_536254.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/1/1/1/Afbeelding150.JPG

Met G60 (of gti randen ) en een dunne lijstenset ,dan past het wel redelijk ,maar met standaard wielranden ,zoals op de dunne bumper modellen zitten lijkt het nergens naar ,zeker niet zonder wielranden !

VwGolfMK2VW
15-09-2008, 14:23
het lijkt alsof jij er ook geen wielranden meer omheen hebt zitten, en bij jou sluiten ze vrij mooi aan.. ik denk dat ik toch mijn wielkassen laat uitrollen, had de dikke lijsten erop zitten, dus het scheelt nog wel wat.. :(

maar wat raden jullie mij aan??

ik heb wel begrepen dat uitrollen vrij duur is.. maar de lijsten waren te erg beschadigd om nog te repareren, miss een nieuw setje kopen en er aan popnagelen. maar ik had er last van dat de strips op de deuren (3 deurs) los lieten en er vervolgens slecht bleven zitten, is er misschien een andere manier om ze te bevestigen :rolleyes:

Tjaap
15-09-2008, 14:58
die witte heeft alle lijsten er nog op, alleen meegespoten

Pedaalemmer
15-09-2008, 15:05
hallo,

ik ben bezig met een tune project, ik ben dus van plan mijn golf te laten spuiten in een flitsende kleur, maar ik wil natuurlijk ook het bijpassende bumpersetje. ;)

daarom heb ik gekozen voor een RS voorbumper en RS achterbumper.

maar nu zit ik met die lelijke wiellijsten in mijn maag, deze wil ik er graag af hebben.

dus nou is mijn vraag: als ik ze eraf haal sluiten de bumpers dan nog mooi aan?? of moet ik dan de wielkassen laten uitrollen ofzow?? :confused:

alvast bedankt

Zonder lijsten set sluit het niet aan.

VwGolfMK2VW
15-09-2008, 16:16
hee inderdaad ik had helemaal niet gezien dat de lijsten er nog op zaten:o ziet er erg mooi uit..

maar dan miss toch de lijsten er maar op zetten, maar ik wil dan een manier hebben dat ze echt goed vast zitten, omdat je heel vaak ziet dat ze eraf vallen, en heb er zelf ook ervaring mee

Matheo
15-09-2008, 16:20
hee inderdaad ik had helemaal niet gezien dat de lijsten er nog op zaten:o ziet er erg mooi uit..

maar dan miss toch de lijsten er maar op zetten, maar ik wil dan een manier hebben dat ze echt goed vast zitten, omdat je heel vaak ziet dat ze eraf vallen, en heb er zelf ook ervaring mee
nieuwe bevestigingsklipjes halen bij de dealer, die kun je maar 1 keer gebruiken. dus als de lijsten er een keer af zijn geweest en weer bevestigd op de oude klipjes zullen ze niet goed blijven hangen.

VwGolfMK2VW
15-09-2008, 16:32
ok bedankt voor de snelle reacties, ik denk dat ik ze er dan toch maar weer op zet.. scheelt ook weer met gaatjes dicht maken.. bedankt..