PDA

View Full Version : vermogen golf3 1.8 verhogen

denmon
17-09-2008, 10:27
vraagje

ik heb een golf3 uit 1998 met 55 kw.dit is een 1.8 motor
ik vind dit erg weinig voor een 1.8, maar heb begrepen dat dit vermogen teruggebracht is naar het vermogen van een 1.6 omdat er een airco in mijn auto zit. kan iemand mij vertellen hoe men dit heeft teruggebracht en of dit (eenvoudig)ongedaan gemaakt kan worden.
is normaal in nederland niet zo'n groot probleem maar in buitenland of met caravan zou wat extra vermogen geen kwaad kunnen

Wolgast
17-09-2008, 15:20
De 1.8 met 55 kw (75pk) is naar mijn weten idd geleverd in de variant en de auto's met airco. Dit omdat de 1.8 een hoger koppel heeft bij een gelijk toerental dan de 1.6. Meen iets van 140 Nm voor de 1.8 en 128 Nm bij de 1.6

Maar geloof niet dat je zomaar het vermogen kunt verhogen met een paar simpele ingrepen. Denk dat je er gewoon genoegen mee moet nemen..... en iets meer tijd in moet plannen met de caravan..

Wie weet is er idd nog een andere oplossing. Ikzelf rij overigens rond met 75 pk maar dan in een diesel en ik weet ook uit ervaring dat het niet echt oevrhoudt

Siroj.
17-09-2008, 16:48
denk dat de makkelijkste manier is om er een 2L GTI in te zetten. Bewerken van zo'n blokje gaat denk ik veel geld kosten. En een 2.0 8v blokje is niet moeilijk te krijgen en niet duur. Of een 2.0 16v ( ABF ).

martiepartie
17-09-2008, 17:59
en die is nou net wel weer duur.

Bij de golf3 is er nogal een gat in het motorengamma. De 1.8jes zijn alleen als monopoint geleverd, de 1.4 en 1.6 zijn multipoint. De 2.0 is ook een multipoint, maar nog steeds een saaie motor (115pk uit 2ltr is niet echt sweet).
De 2.0 16v is dan ineens een stap hoger.

Waarom hebben ze nooit iets als de KR/PL geleverd? een leuke 130-140pk, in de vorm van een multipoint injectiemotor (geen spinnekop..) Ik heb het nooit begrepen.

maar goed;

zomaar even meer vermogen uit je 1800 is niet makkelijk. Originele VW delen van andere motoren (ABS/ADZ/RP) zou je kunnen gebruiken, maar ik weet niet of je klepdiameter ook nog eens kleiner is vgl met deze motoren.