PDA

View Full Version : Probleem met ruitenwissers en kachel

ScareMercy
18-09-2008, 19:43
Hallo,

Zoals al bekend was heb ik problemen gehad met mijn zekeringskastje :D

nu is eigenlijk alles opgelost, op 1 ding na. een probleem dat ik al veel vaker heb gehoord, namelijk dat als je de auto op contact zet en zekering 10 (oude zekeringskastje <82) van de kachel zit in het zekeringskastje. Dan bewegen de ruitenwissers automatisch en zijn ze niet meer uit te zetten.

als ik dan zekering 10 (van de kachel dus) eruit haal en ik zet de auto op contact, dan werken de ruitenwissers normaal maar doet de kachel niks meer. de kachel doet het dan alleen als de ruitenwissers ook aanstaan.

Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen? heb namelijk de hele kabelboom al nagezocht. maar kan geen afwijkingen of korstluitingen vinden.

tubbol
18-09-2008, 19:57
zelfde probleem gehad, bij mij relaid nummer 52 omgewisselt en toen probleem verholpen!

Het kan ook nummer 18 zijn, meestal is het de kleinste relaid, anders trek je die er gewoon even uit en test je de ruitenwissers en kachel weer. mocht het nu helemaal vaag functioneren weet je in iedergeval dat je de juiste hebt,

maar ik zou eerst even met de looplamp je zekeringen na kijken of ze nog allemaal goed zijn voordat je met je relais begint te ouwehoeren

jetta mk1 '82
19-09-2008, 02:42
stekker(s) niet verbrand achterop je zekering kast ?

gr. Martijn

golf mkII 16v
19-09-2008, 16:24
Stuurhandels die een vaag contact maken,zekeringkast naar z'n grootje

Als je het contact uit zet,lichten aan,ruitenwissers aan en de blower van de kachel aan
Dan moet als je het grootlicht aanhaalt alles gaan werken
Is een maffe storing die in alle VWs zit[1en 2]dat ik weet

ScareMercy
19-09-2008, 17:27
Mijn kabels en zekeringen zijn nog allemaal goed, er is in ieder geval niks aan te zien. het probleem is dat zodra zekering 10 erin zit en ik de auto op contact zet dat dan de ruitenwissers op en neer gaan. dit gebeurt ook als ik het groot licht aanzet terwijl de sleutel niet in het contactslot zit.

Ik ga nu even proberen of ik doormiddel van relais wisselen voor nieuwe het probleem kan oplossen.

marcelaudi
19-09-2008, 18:26
het is het witte blokje achter je contactslot , is een bekende euvel van volkswagen .

bijna 100% zeker dat je dan van de klachten af bent .

ScareMercy
19-09-2008, 19:39
Heeft iemand daar toevallig een foto/plaatje van, of een link naar etka/vagcat oid. want ik kan het blokje nergens vinden.. in mijn cabrio en in mijn gewone golfje niet..

het omwisselen van relais gaf helaas geen verandering

ScareMercy
20-09-2008, 16:07
Heb het blokje al gevonden. meteen omgewisseld met een nieuwe.. maar dit gaf geen veranderingen.

Stuurhandels heb ik ook uitgesloten, aangezien het probleem zo blijft als ik deze eraf haal.

tubbol
20-09-2008, 17:12
bij mij hielp het zodra ik er een relaid bij in had gedrukt met dezelfde nummers erop alleen een ander plekje in het zekeringskastje:S

nu heb ik er nummer 52 en 18 in zitten haha maar alles werkt nu

ScareMercy
21-09-2008, 11:59
Probleem is opgelost, heb het zekeringskastje van de scirocco erin gehangen. en toen werkte alles naar behoren :)

Conclusie: nieuw zekeringskastje besteld ^^

tubbol
21-09-2008, 15:59
klasse!, mijne is dan waarschijnlijk ook kapot maargoed met een extra relaidtje erin werkt het ook wel weer naar behoren