View Full Version : Golf 2 1.8 8v GTI wil niet meer starten na lang stilstaan
Intelligence
22-09-2008, 22:33
Hallo mensen,
ik hen een GTI 8v gekocht, die lang buiten heeft stil gestaan. Deze wil niet meer starten en ik ga hem dus proberen weer aan het lopen te krijgen.
De brandstofpomp loopt niet bij het op contact zetten of starten, het relais heb ik doorgemeten en die is goed, maar het relais krijgt geen stroom dat hij 'aan' moet gaan.
Nu heb ik gelezen dat dit relais geschakeld is door de + van de bobine, dus moet ik het probleem daar ergens zoeken?
Enkele draden waren ook niet meer helemaal 100% dus die heb ik ook opnieuw gesoldeert en krimpkous omheen gedaan.
Wie helpt mij uit de brand om deze mooie GTI weer aan het lopen te krijgen?
Hallo mensen,
ik hen een GTI 8v gekocht, die lang buiten heeft stil gestaan. Deze wil niet meer starten en ik ga hem dus proberen weer aan het lopen te krijgen.
De brandstofpomp loopt niet bij het op contact zetten of starten, het relais heb ik doorgemeten en die is goed, maar het relais krijgt geen stroom dat hij 'aan' moet gaan.
Nu heb ik gelezen dat dit relais geschakeld is door de + van de bobine, dus moet ik het probleem daar ergens zoeken?
Enkele draden waren ook niet meer helemaal 100% dus die heb ik ook opnieuw gesoldeert en krimpkous omheen gedaan.
Wie helpt mij uit de brand om deze mooie GTI weer aan het lopen te krijgen?
Motortype zou erg handig zijn....
Intelligence
23-09-2008, 19:11
PF, 1.8 GTI 8v
Is dit het type met één of twee brandstof pompen ??
De pompen lopen voor het starten maar een paar seconden, zodra de motor start blijft de pomp draaien.
Heb je al gemeten dat er daadwerkelijk spanning op de pomp komt?? Dat het relais misschien goed is wil niet zeggen dat de pomp spanning krijgt..er kan onderweg wel een draadbreuk zijn of een verrotte aarde
Controleer dat eerst eens
Intelligence
23-09-2008, 22:56
De pomp krijgt geen spanning. Het relais krijgt al geen spanning... het relais word niet 'gezegd' dat de pomp spanning moet hebben. Als ik het relais doorverbind gaat de pomp gelijk lopen.... dus het zit al voor het relais (het probleem)
De pomp krijgt geen spanning. Het relais krijgt al geen spanning... het relais word niet 'gezegd' dat de pomp spanning moet hebben. Als ik het relais doorverbind gaat de pomp gelijk lopen.... dus het zit al voor het relais (het probleem)
Zoals ik al zei....het relais word na aanzetten van het contact een aantal seconden aangestuurd en stopt dan....en dus staat op dat moment de pomp weer spanningsloos totdat de motor is gestart. Het moment van meten is dus erg lastig....je zou eigen een lampje moeten aansluiten ipv de pomp, dan kun je zien of er even spanning op komt, of dat er helemaal niks gebeurt.
Je kan het relais doorverbinden, dan blijft je pomp wel atijd draaien. Kun je eerst kijken of de motor zelf wel wil draaien
Intelligence
24-09-2008, 11:02
Bij doorverbinden wil de motor niet starten, heb ik dus al gedaan.
En heb een multimeter erin gestopt, en toen op contact gezet, 0.0 dus....
Een rotte zekeringskast misschien????
golf mkII 16v
16-11-2008, 13:34
Motor code PF!!
Links in de parafaan zit een computer Digifant II die regelt ook het eea
ik heb precies t zelfde gehad !! zet is een draadop de + van je accu en dan bij geel/rood of wit/rood prikken
als hij dan wel start dan is het een rotte zekering kast !!
let goed op de serie nummers van de zekeringkasten ! je heb veel verschillende !
zekeringkast kan het zeker zijn!
Bij mijn PF zat er vocht in,ook niet zo best.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.