PDA

View Full Version : bumpers jetta mk1

wulm86
25-09-2008, 11:58
hallo hoe krijg ik de bumpers van een jetta weer mooi zwart gewoon over spuiten of met olie ofzo. en dit geldt ook voor de spatbord verbreders.
mvg willem

Ralfons
25-09-2008, 12:12
Hai Willem,

Zelf gebruik ik spul van de halfords. blauw flesje met witachtig goedje erin. Naam ben ik kwijt... Daarmee haal je de zwarte kleur van het kunstof een beetje op... Regent er na verloop van tijd wel vanaf.

Heb ook turtle wax black chrome. Een zwart goedje wat de bumpers en verbreders ook prima zwart maakt. Blijft volgens mij ook beter zitten, maar geeft wel een rommeltje als je iets anders meepakt dan het plastic :redface:

Lees op t forum dat t ook weleens met een heteluchtpistool gedaan word... Heb daar geen ervaringen mee, maar misschien kan iemand anders je dat hier vertellen :thumbup:

SpiderClass
25-09-2008, 12:19
de bumperspray van de action werkt ook echt onverwacht goed en kost geen drol. Paar keer herhalen en ze zijn weer netjes.. :D

Henk_Pigo
25-09-2008, 12:28
Gekookte lijnolie, te krijgen bij elke doe-het-zelf zaak. Werkt prima!

Ralfons
25-09-2008, 12:29
goede tip van de action... die verbazen me weleens vaker :redface: Ga t ook eens proberen :thumbup:

wulm86
25-09-2008, 22:34
okee dan moet ik deze manieren maar even proberen en als het r niet zwart meer van wordt dan moet ik maar over spuiten

mvg willem

starsky
25-09-2008, 23:07
Ik doe het met een gasbrander..

Eerst ontvetten (laten luchten) en dan op afstand met een gasbrander erover.. Blijft erg lang mooi zwart :)

Bendert
26-09-2008, 09:51
Ik doe het gewoon door het in te smeren met scooterolie. Met zonnebloemolie kan ook, maar dat ruikt weer zo vreemd.

Gertjan
26-09-2008, 11:23
Zolang je ze maar insmeert met iets vets, worden ze weer zwart.
Ze worden wit omdat ze uitgedroogd zijn.
Bus WD40, wit spuitvet, vaseline spray of whatever eroverheen werkt ook prima :thumbup:

The_Rabbit
26-09-2008, 11:47
Mijn carossier had me ooit zo een tube van "Wurth" met een speciaal sponsje bij meegegeven. Maar vraag me niet of dit nog bestaat? Werkte wel heel doeltreffend. Nu heb ik al van mensen gehoord dat ze dit doen met een spuitbus dashboardcleaner en het werkt ook zeggen ze? :confused:

golf mkII 16v
27-09-2008, 06:51
Gekookte lijnolie, te krijgen bij elke doe-het-zelf zaak. Werkt prima!
Gebruik het ook
Eerst met de hogedrukreiniger en dan gekooktelijnolie :thumbup: