View Full Version : BBS RM lekken op boutjes
Beste forummers,
Ik zit met een probleempje,
Heb een setje BBS RM klaargemaakt,velgen nieuw gespoten en nieuw randen besteld en boutjes(chrome).
Alles inelkaar gezet en netjes afgekit met Sikaflex® 291 zwart.
Nu zijn we de banden erop aan het leggen en de velgen lekker dus op de boutjes :confused: , moet je dus ook kit op de boutjes smeren oid?
Op de velgranden lekt het dus niet.
Graag hulp gevraagd van mensen die dit eerder inelkaar hebben gezet.
Thnx. :)
oettinger_18
02-10-2008, 19:30
Heb je eerst alles inelkaar gedraaid en dan afgekit?? Ik heb ze ook vaker afgekit en inelkaar gezet maar ik deed ook kit waar de rand op rust!! Zegt maar waar je de rand op legt! Heb jij dat ook gedaan? Of heb jij eerst alles inelkaar en dan via de binnenkant gekit?
Beste forummers,
Ik zit met een probleempje,
Heb een setje BBS RM klaargemaakt,velgen nieuw gespoten en nieuw randen besteld en boutjes(chrome).
Alles inelkaar gezet en netjes afgekit met Sikaflex® 291 zwart.
Nu zijn we de banden erop aan het leggen en de velgen lekker dus op de boutjes :confused: , moet je dus ook kit op de boutjes smeren oid?
Op de velgranden lekt het dus niet.
Graag hulp gevraagd van mensen die dit eerder inelkaar hebben gezet.
Thnx. :)
breadfan83
02-10-2008, 19:36
Peter effe vragen.
Hoi, kan meerdere problemen zijn.
Of je hebt te weinig kit gebruikt en is het tussen de randen niet goed verdeeld, waardoor de lucht kan lekken.
Of de boutjes niet goed vast gezet. Waardoor de kit ook niet goed verdeeld is.
Maar als je de naad tussen de rand en de velg gewoon netjes hebt afgekit en goed hebt afgestreken dan kan er eigenlijk geen lucht lekken. De lucht komt immers alleen door die naad naar de boutjes dus het probleem moet haast wel zijn dat je de naad niet goed hebt gedicht.
En als het bij 1 boutje is dan proberen die iets vaster te draaien, dat wil ook wel eens helpen.
En anders gewoon opnieuw monteren en beter afkitten. :D
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.