View Full Version : Lijsten golf 2
VwGolfMK2VW
05-10-2008, 13:18
hallo,
ik ben bezig met een tuneproject van een golf 2
nou heb ik laatst de lijsten van de deuren en de wielkassen af gehaald, dit waren dikke lijsten, ik heb ze eraf gehaald omdat ze er toch iedere keer afvielen en ze zagen er niet meer mooi uit.
nou heb ik alle gaatjes in de deuren en zijpanelen al dicht gemaakt, maar nu moeten er dus nog nieuwe lijsten op de wielkassen anders sluiten de bumpers niet mooi aan.
nou heb ik op internet een setje wiellijsten gevonden voor een golf van bj 82 t/m 89 en deze hebben geen verloop stukjes naar de lijsten voor op de deur, dus ze zijn gewoon half rond.
nou is mijn vraag of deze ook passen op een golf uit 1990
een hele verhaal :tongue: maar moet het zeker weten
alvast bedankt
golf mkII 16v
05-10-2008, 17:05
Jep passen gewoon
De koets is in al die jaren niet veranderd
Dutch_Jetta_GT
08-10-2008, 08:57
Verklaar je nader? :confused: Golfjes 2 zijn pas in '83 gekomen, heb je niet toevallig een lijstenset gezien van een MK1 Cabrio ofzo?
Voor de Golf 2 geldt iig:
De rondingen van de lijsten zijn gelijk ongeacht het bouwjaar van de auto...
Het enige verschil zit hem tussen lijsten voor smalle bumpers ('83-'89) en lijsten voor dikke bumpers ('90-'92)
De lijsten voor een dikke bumper lopen nog een stuk achter de bumper door, en deze gaan bij een GTI een stukje verder naar beneden opdat de onderlip met een pin door een gat in de wiellijst vast komt te zitten.....
En vanzelfsprekend zijn de lijsten van een GTI G60 breder uitgevoerd..... ;)
Coorect me if i'm wrong... :thumbup:
De lijsten voor een dikke bumper lopen nog een stuk achter de bumper door, en deze gaan bij een GTI een stukje verder naar beneden opdat de onderlip met een pin door een gat in de wiellijst vast komt te zitten.....
Coorect me if i'm wrong... :thumbup:
Ik heb een gewone 1.8 en daar gaar hij ook met een pin door een gat in de wiellijst ;)
Dutch_Jetta_GT
08-10-2008, 16:45
Klopt, jij hebt de "GTI" situatie, lagere onderlip met lager doorlopende lijsten
De andere versie die ik bedoel is de minder lage GL uitvoering :thumbup:
Once again: Correct me if i'm wrong! :D
VwGolfMK2VW
10-10-2008, 14:55
bedankt voor de reacties.. ik ben dus op zoek naar dikke lijsten zonder dat verloop naar de deuren, want heb de gaten van lijsten op de deur dicht gelast.. dus wil nu alleen een lijst die om de wielkast loopt.
de eigenaar van de lijsten zegt dat deze voor een golf tot ''89 zijn..
maar ik heb wel dat soort lijsten nodig om mijn bumpers mooi aan te laten sluiten..
ik heb een golf 2 uit 1990
Pedaalemmer
10-10-2008, 15:18
Je hebt best veel verschil kwa looks in de lijstensets, heb je wellicht een foto van de set?
Met dikke lijsten bedoel je een set zoals in dit topic: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=46347 beschreven is=
Je wilt dus een set monteren zonder dorpelverbreders? Dat zou ik niet doen, even aan genomen dat je dus inderdaad RS bumpers gaat monteren. Haal dan een dunne lijstenset, een set met dorpelverbreders, en snij dan gewoon de deurlijststripjes van je wielkastlijsten af. Dan sluiten de lijsten goed aan.
golf mkII 16v
11-10-2008, 06:50
De aller eerste GTI 2 heeft deze Randen
Daar zit op de portieren en dorpels een stikker net als bij de GTI1
VwGolfMK2VW
12-10-2008, 12:09
bedankt voor alle reacties..
ik heb inderdaad een lijstenset van GTI gevonden.. die alleen rond de wielkasten gaan en niet meer over de deur en de dorpels..
krijg ze binnen kort binnen..
volgens de verkoper zaten ze altijd op een auto met G60 bumpers en die sloten gewoon mooi aan.. dus dan zal het wel goed komen..
:D
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.